![]() |
opdringerige personen
misschien ben ik de enige die hiervan last heeft, maar af en toe zijn er van die jongens die gewoon opdringerig gaan doen tegen je. Eerst gaan ze tegen je aan staan praten over van alles en nog wat. Als ik een beetje pech heb gaan ze daarna ook nog op de dansvloer proberen me te verleiden, terwijl ik voor mijn gevoel toch duidelijk signalen geef waaruit blijkt dat ik niet geinteresseerd ben. Ik prbeer kortaf te zijn, met iemand anders te gaan praten, weg te kijken. Maar sommige personen blijven het maar proberen.
Hoe maak ik op een nette manier duidelijk dat ik in zo'n geval niet geinteresseerd ben? Ben ik echt te aardig op die momenten? |
"je doet me denken aan mijn vriend, die kan ook niet dansen"
|
Misschien is het handiger om gewoon direct duidelijk te zijn en te zeggen dat je geen interesse hebt, je bespaart jezelf er een hoop ergernissen mee. Uiteindelijk komt die jongen er toch wel achter dat je niet in hem geïnteresseerd bent, dus of ie er nou direct achter komt of na een tijdje proberen maakt ook niet zoveel uit.
|
"Ik ben lesbisch."
"Ik ben christen." "Ik ben geestelijk gestoord. Serieus. Nu lijk ik aardig, maar ik kan zomaar omslaan.. Dat ik opeens héél hard bijt tijdens het pijpen, bijvoorbeeld. Ja, ik heb dikke tieten, maar zijn ze 't kwijtraken van je pik waard?" "Kzz. Kzz kz kzzz. GHII! Kz. Kzz kzzzz. Gr? Grkzz. Bm. BM BM BM! BMMMMMmmmmmmm.. KZ. Kz kz kz. Kza. :)" |
Citaat:
Jij bent niet de enige die daar last van heeft hoor. Mijn voicemail wordt momenteel volgespamd. (aangezien ik mn telefoon niet meer opneem) En ik vind het ook lastig om te zeggen dat ik niet wil |
Hier heb ik ook wel eens last van ja. Het beste werkt het om gewoon een kort antwoord te geven op vragen en daarna meteen tegen een vriend of vriendin beginnen te praten. Meestal werkt dat dan. Meteen zeggen dat je niet in hem geintresseerd bent is een beetje lomp en bovendien misschien een beetje overdreven.
|
Helpt schreeuwen dat ze op moeten pleuren tegenwoordig niet meer dan?
|
Zeg gewoon duidelijk dat je geen interesse hebt als ze echt maar door blijven gaan en dus compleet geen signalen als korte antwoorden etc oppikken. Of met een omweg;'Oooh, vind je dat echt leuk? Mijn man ook!!' Zal vast helpen :P
|
"ik doe niet aan liefdadigheid"
;) |
"Daaaag ik wil niet met jou dansen!"
En dan met een vriendin gaan praten. (p.s. denk je nou écht dat je de enige bent die hier last van heeft? :D) |
Een blik opzetten dat hij moet oprotten en als diegene tracht met je te gaan praten naar achteren deinzen zodat enige communicatie niet mogelijk is. Het werkt bij mij.
|
Op mijn manier, gewoon keihard oprotten roepen ook al is het midden in een stampvolle discotheek. Werkt perfect!
|
"Ik ga even naar mijn vriendin toe daahaag."
Sarcastische opmerkingen. Als ie ze snapt, is hij mogelijk toch de moeite waard. |
Aan een andere uitstraling werken. :) oftewel, dodelijk kijken naar het betreffende manspersoon, compleet uit de hoogte doen, doen of hij lucht is, negeren, ''sorry, laat me met rust''. Gewoon net wat botter doen dan je uit beleefdheid zou doen zeg maar.
|
opdringerige personen in de titel en het in de post alleen over jongens hebben he...
meisjes doen het ook en er valt niets aan te doen except for the obvious sommige mensen hebben nu eenmaal een bord voor den kopf |
Citaat:
(y) |
Citaat:
En dan verder negeren. |
Zeggen, duidelijk maken dat je die persoon niet interessant vindt en dan het liefst zonder subtiel proberen te zijn, aangezien dan meestal toch niet werkt.
|
Citaat:
|
Waarom is een christen nou weer een nadeel?
Ik zou gewoon heel duidelijk zijn. Ik vind je niet leuk en ben niet geinteresseerd. Daag. Die jongens snappen vaak die hints niet. Dan moet je gewoon duidelijk zijn! |
Citaat:
|
hmmm.... ik ben gewoon te lief denk ik... want ik vind het zielig om iemand recht in zijn gezicht te zeggen dat ik niet geinteresseerd ben. Maar ik zal het een keer proberen.
Waarom kunnen mensen er niet op een subtiele manier achter komen dat ik ze niet aardig vind? Mag ik vragen hoe meisjes dan opdringerig kunnen doen? Ben wel benieuwd... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Lang niet alle jongens (en meisjes misschien ook wel niet, maar daar heb ik geen ervaring mee en ik heb het jongens zelf ook wel eens horen zeggen ;)) begrijpen hints, signalen, enz. vaak niet zo. Het beste kun je dus gewoon zeggen dat je niet geïnteresseerd bent, dat lijkt me een nette en vooral ook duidelijke manier (iig een netter en vooral ook weer duidelijker dan kortaf zijn, met iemand anders gaan praten, enz.).
|
Ik ga meestal naar een andere kroeg. In een discotheek poeier ik meestal af door direct weg te lopen.
"Hoi, ik ben advocaat" 'Hoi, ik ga dansen, doei!' "Ah, daar ben je weer, ik was je al kwijt" 'Ja, ik ga even een wijntje halen, doei!' "Waarom loop je telkens weg?" 'Sorry, even naar de wc' "Wat is je telefoonnummer?" 'Even denken hoor, 06-12 en dan 3456 ja, en 78. Ja mooi nummer he. Doei.' |
Op de een of andere manier snappen ze het trouwens vaak ook wel als je gewoon even terugpraat maar zelf helemaal geen vragen stelt/interesse toont. Niks hinten maar wel aardig doen, gewoon vriendelijk zijn maar zeer ongeïnteresseerd. Meestal sterven die gesprekjes een beetje uit en sjouw ik gewoon weer weg. Komt niet vaak voor dat iemand dan nog blijft zeuren.
|
Je kunt het ook best eerst subtiel duidelijk proberen te maken. Maar als het kwartje niet valt, tja, dan zul je toch moeten zeggen waar het op staat.
|
Je kunt aan je houding werken. Tegenwoordig heb ik een vrij gesloten houding en nu heb ik er minder last van :). Ze vrágen tegenwoordig ook of ik wil dansen in plaats van ineens hun pik tegen mijn kont aan te duwen. Positieve verandering (y)!
|
Citaat:
(ehh ja Rosa zoiets hebben ze ooit al geprobeerd.. het was een forumgele ster met 6 punten, goed idee inderdaad :rolleyes: ) |
Citaat:
ophokken!!! zeg ik altijd maar |
Citaat:
Maar goed, mijn punt was dat er vervolgens nog best wat christenen erg blij op mij afkwamen, van mening dat ze een gelijkgestemde ziel hadden gevonden. Moest ik gaan uitleggen waarom ik dat ding daadwerkelijk omhad. Eh, ik draag 'm niet meer. (Dat probleem heb ik wel vaker. Zing ik luidkeels een lied uit Hair: "I believe in Goooood", komt een klasgenoot blij lachend op me af, "Ik ook!" Eh. Ja.) |
Wie deed vervelend dan? Arjen?
|
dat je aids hebt. dan begint er wel een lichtje te branden bij mij als chix dat zeggen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm, ik kom enigszins terug op mijn woorden. Ik was maandagavond uit en omdat de plek waar we waren al vroeg dichtging gingen we op zoek naar nog een ander caf'e en belandden zo in de foutste tent ever. Voor de duidelijkheid, ik heb NIKS tegen Marokanen, maar het is wel bijzonder irritant als ze jou ook voor Marokaans aanzien (in Spanje dachten iedereen dat ik Spaans was etc, vraag me niet waarom) en dan denken dat ze alles kunnen maken. Gatver, ik heb nog nooit zoveel zweterige handen op mn rug gevoeld en kletspraatjes moeten aanhoren. En denk maar niet dat mijn ''val dood''-houding hielp bij deze personen! Wat moet je daar nou mee, meteen een klap verkopen? :s
|
Citaat:
|
Ik denk dat je inderdaad de enige bent, andere meisjes hebben hier nooit last van.
Maar even serieus; natuurlijk gebeurt dat vaak en de enige oplossing is duidelijk zijn. Wat dat betreft heb ik een beetje een hekel aan mensen die zeggen: "Ik ben eigenlijk te lief" (ook op andere gebieden) en dan ondertussen best gemeen zijn door een (al dan niet opdringerige) ander aan het lijntje te houden. Zeg gewoon: Sorry, geen interesse. En belangrijk: handel er daarna ook naar. Dus niet zeggen dat je geen interesse hebt en ondertussen wel terug blijven praten en lief blijven glimlachen. Blijft iemand doorgaan dan kun je heel hard gaan krijsen, dat helpt meestal wel. |
1 keer had ik wat glaasjes op, ik vermeende een leuke latina te zien staan, ik vol vertrouwen erop af en begon smooth een soort van salsa te dansen :s..met als resultaat dat ik te horen kreeg dat ik moest opzouten en geen temperament had :D, als macho zuid amerikaan werd ik hevig in mijn eer getast, maar het werkte wel :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Tja als een chick sexy voor mijn neus gaat dansen....hoor je mij niet klagen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm als ik met mn rug naar hem ga staan is het meestal wel duidelijk :)
|
extra lief lachen naar zn vriend
|
Citaat:
|
Ik heb dat ook wel is gehad.
Bij mn duits egt een nerd. niet sgattig maar egt vervelend met saaie opmerkingen. Ik ben altijd aardig tegen hem en zwaai als hij zwaait. Ik kan niet tegen een jongen zeggen hoe vervelend zielig of nerderig hij is: ROT OP. ben niet geintreseerd. laat me met rust. Bel me niet, praat niet met me op msn of op school enz. Ik blijf aardig en geduldig. Ik neem nooit de telefoon op alshet een jongen is die ik niet wil spreken. Zielig ja Succesvol niet egt. Heb gewoon te weinig backbone |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37. |