![]() |
Zonder condoom, gevolgen voor later?
Hallo mensen :)
Ik heb het gisteren voor het eerst zonder condoom gedaan. Mijn vriendin is mijn eerste sexpartner, hetzelfde geldt voor haar. Ze is aan de pil dus er is geen probleem, alles ok tot nu toe :) Nu was ik in gesprek met mijn moeder, ik vroeg me af waar de SOA nou eigenlijk begonnen is aangezien die overdraagbaar is en er schijnbaar uit t niets ineens was. Na een hele les over virologie en het feit dat ziektes nou eenmaal zomaar kunnen ontstaan vroeg ze ineens of ik het wel doe met een condoom. Ze weet wat ik weet over mijn vriendin, dat ze tot mij nog geen relatie heeft gehad enzo. Nu is mijn vraag is het dan zo erg om het zonder te doen? Er is niets wat slecht is (behalve de rommel die t geeft) Of zie ik iets over het hoofd? :confused: |
Als jullie beide nog helemaal maagd waren (ook geen orale geschiedenis) dan is er niks aan de hand hoor :)
Citaat:
|
behalve dan soa's die ontstaan door onhygiëne (schimmelinfectie oid) ben je helemaal in the clear :)
|
Soa's geve allen aan dat ze sexueel overdraagbaar zijn
als je met ene koortslip iemandbeft kan die daar ook herpes krijgen Aids en hepatitus B kun je ook krijgen door bloedcontact Shcaamluis en shurft ook van besmette lakens etc |
Voor de duidelijkheid: we waren beiden maagd :)
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties! Ik was er zelf ook al uit dat t niet erg is, maar ik snap de reactie van mn moeder niet echt in dat geval. Ik vraag het r wel als ik er aan blijf denken :) |
Citaat:
Citaat:
|
In het begin van onze relatie had ik zelf ook mijn bedenkingen over seks zonder condoom. Naarmate komt het vaker voor en raak je het idee van SOA'S en zwangerschap kwijt.
|
Citaat:
Bedankt :o |
alleen als je meisje de pil een keer vergeet, dan zou het mogelijke gevolg zijn dat jij met een kleine 8 weken getuige kunt zijn van een abortus, of met een 9 maanden papa wordt genoemt (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
(schimmelinfecties ontstaan in Nederland zelden door onhygiene maar meestal door een lage weerstand tegen schimmels (bijv. door antibioticagebruik) of door een verstoring van de zuurgraad van de vagina (bijvoorbeeld door overmatig wassen, sperma of menstruatie))
Een virus of bacterie kan natuurlijk niet zomaar spontaan ontstaan, dat is ongeveer even zinnig als een muis die spontaan ontstaat en daar geloven we al zo'n 250 jaar niet meer in. Wel is het zo dat ooit lang geleden virussen en bacterien geevolueerd zijn vanuit de eerste eencellige. Virussen en bacterieen evolueren nog steeds, op die manier worden bacterien resistent en is het apen immunodeficientie virus geevolueerd tot het humaan immunodeficientie virus. Het komt de laatste tijd wel steeds meer voor dat virussen zodanig evolueren dat ze besmettelijker worden dan eerst (denk aan het west-nile virus) of dat ze overdraagbaar op de mens worden (denk aan HIV, SARS of vogelgriep), maar het is nog steeds zo zeldzaam dat je er wel van uit kunt gaan dat jij en je vriendin geen splinternieuw seksueel overdraagbaar virus onder de leden hebben. Wel is herpes ook overdraagbaar via oraal contact en chlamydia en gonorroe in theorie ook, en kan hiv of hepatitis B/C inderdaad via bloedcontact worden overgedragen (niet met een Nederlandse bloedtransfusie van na '87; wel met een besmette naald, door de placenta, bij de bevalling of door borstvoeding). |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, in theorie kan er natuurlijk 'uit het niets' een soa ontstaan, en die kun je dan overdragen op je vriendin of andersom. Die kans is echter verwaarloosbaar klein.
|
hopen dat ze niet liegt.
|
Dit past beter op L&G. :)
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En dan nog iets he: het geeft best wel wat rotzooi, iemand tips om dat te voorkomen of is die tip nou net een condoom? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Das idd een stuk minder romantisch, maar we lachen er om, tis wel wat werk though. Ik zal de volgende keer wel een handdoek in de buurt houden, es kijken of dat bevalt. :)
Danku :o |
Het enige is dat ze kan vreemdgaan of verkracht worden en dan wel soa's kan geven aan je...
|
Ik verwacht dat je moeder dat zegt omdat het natuurlijk een stuk veiliger is condoom EN pil..
Verder vind ik het best een probleem als je het antwoord op deze vraag op je 19e nog niet weet, maar dat kan ook aan mij liggen! |
Ik vind een handdoek lastig trouwens, zo'n groot ding en je moet het van te voren helemaal gaan pakken dus daar moet je aan denken en daarna moet het in de was. Gewoon pakjes tissues op wat strategische plekken neerleggen vind ik praktischer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En gonorroe en chlamydia worden veroorzaakt door een bacterie. Als je dus iemand pijpt of beft die gonorroe of chlamydia heeft, kan die bacterie in je keel terecht komen en daardoor een keelontsteking veroorzaken. Als je dan iemand anders pijpt of beft, kan die de bacterie weer in zijn/haar geslachtsorganen krijgen. Maar je krijgt dus geen genitale soa door te zoenen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:56. |