![]() |
IP loggen bij uploaden plaatje
Ik zou graag een IP log bij willen houden bij mijn pic server van welk adres welk plaatje komt, maar ik ben nu al weken op zoek naar hoe ik dat het beste/makkelijkste kan doen, maar alles draai eigenlijk op niks uit.
Ik heb voor het oploaden een PHP script op mijn apache server. Ik ben een ramp met PHP, ik kan net coes herkennen en een klein beetje aanpassen etc, zou iemand me een beetje kunnen helpen met het fixen van een log? |
Wat heb je al (laat eens wat code zien).
hint: PHP-code:
|
Citaat:
PHP-code:
Ik heb ook iets geprobeerd met de log's van de apache module in WAMP, maar ik kon wel ongeveer de juiste variabele vinden alleen bij het instaleren crashte de gehele error log er bij dus... Gelijk maar het hele php-script zoals het op het moment stabiel draait. PHP-code:
|
Ik dacht aan het volgende coderegels die je toe kan voegen aan je scriptje.
Let wel op dat wel een mysql server nodig heeft en dat het nog niet getest is. PHP-code:
Ik zal later ff verder naar je script kijken. |
Citaat:
|
Ik zie dat WAMP ook een phpmyadmin-module heeft.
Hiermee kan je snel en makkelijk je mysql-server mee beheren. |
Ik vind een MySQL database nou niet echt voor de hand liggen om een simpel IP adres te loggen. Je kunt volgens mij net zo makkelijk gewoon de naam van de geüploade afbeelding en het bijbebehorende IP adres wegschrijven naar een eenvoudig tekstbestand. :o
Bijv. zoiets: PHP-code:
|
Citaat:
Maar werken met een mysql servertje is veiliger. Want op jouw manier haal je met wget -R www.sitevanPsychopath.nl, zo zijn logje binnen. |
Citaat:
|
niet getest, maar neem aan van wel.
|
Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat zou doen (en al deden ze het, so what?)...
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
401 Authorization Required |
ja tuurlijk krijg je 401 :p anders zou je wel heeeel makkelijk zo'n beveiliging omzeilen. Een .htaccess is een van de meest veilige manieren om toegang tot data te beveiligen.
Verder is het schrijven naar een bestand imo kut, dan leg je een "database" aan in een tekstbestand, dat is echt niet praktisch. Waarom zou je t niet gewoon in een mysql db stoppen. Als je straks 2000 regels in je ding hebt en je wil weten hoe vaak een bepaalde ip bestanden heeft geupload doe je dat zeker met ctrl-f :p En het wordt helemaal leuk als je wil weten hoe vaak een bepaalde range upload :p En freyk, waarom onderdruk jij errors met een @ :| errors zijn gemaakt om ze op te vangen en er iets nuttigs mee te doen :p |
Citaat:
Sterker nog, heb ooit eens een firewall log van 5 gb in 10 seconden kunnen filteren. Citaat:
Heb nog geen tijd gehad om het verder uit te werken. |
Citaat:
|
Als je M@rco's code gebruikt, raad ik nog ff aan om de "content" van de log aan te passen zodat het beter doorzoekbaar word. :)
PHP-code:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35. |