![]() |
Waarom vielen de Amerikanen en Vietnamese Cambodja binnen?
ik moet voor Geschiedenis een praktische opdracht inleveren over de massamoord in Cambodja, nou moeten we een heel groot papierformaat volkrijgen, maar dat krijgen we dus nooit vol.
Maar mijn vraag is dus, weet iemand waarom de Amerikanen en Vietnamese Cambodja binnenvielen?? Groetjes Monicaa |
"Tijdens de Vietnamoorlog werd Cambodja zwaar gebombardeerd door Amerikaanse B-52-bommenwerpers die de Vietcong en het Ho Chi Minh Pad [aanvoerroute van de Vietcong]als doel hadden. Cambodja was na Laos zelfs het zwaarst gebombardeerde land in Zuidoost-Azië, er vielen naar schatting 600.000 burgerslachtoffers. In 1970 vielen Amerikaanse en Zuid-Vietnamese troepen Cambodja
binnen om aldaar gelegerde Vietcongtroepen aan te vallen." http://nl.wikipedia.org/wiki/Cambodja |
De Amerikaanse politiek was toendertijd erg overtuigd van de domino-theorie mbt de sprijding van het communisme. Om dit te voorkomen greep Amerika militair in.
|
Citaat:
|
Citaat:
Welke FB wil mijn spelfout verbeteren? Met zo'n schande kan ik niet leven! |
Citaat:
En is ze nog aardig gelukt ook. |
Gaat dit nou over de Vietnamoorlog (zoals de posters boven mij denken) of over de hele Khmer Rouge toestand?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:38. |