![]() |
Dream Theater, twee nieuwe nummers
Voor op het nieuwe album Systematic Chaos.
Ze zijn weer complex, priegelig, gay, en wat je er nog meer van verwacht en ik dig het. Constant motion: De zanglijnen in de coupletten doen me aan Metallica denken. The dark eternal night: Verassend heavy. Ik geniet vooral van de instrumentale passages. Nu maar hopen dat het nieuwe album niet weer van die verschrikkelijke stroopballads bevat en ik ben blij. |
Ik durfde er al geen topic over te beginnen ;)
Erg vet (Y) |
Dat gaat weer terug naar Train Of Thought lijkt het wel op, maar dan iets meer freaky maten enzo (Y)
Maar stiekem hoop ik op een soort van tweede Six Degrees in combinatie met Octavarium :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vocals lijken inderdaad erg veel op Metallica in het eerste nummer. Verder is het wel aardig, maar Dream Theater kan niet echt tippen aan de echte toppers in het genre.
|
Erg goed te doen! Jammer dat ik ze niet kan zien op Fields of Rock
|
gave cd, ik trek m beter dan Octavariumdinges.
|
Citaat:
Ik trek m ook stukken beter, richting ToT is imo een stap in de goede richting.. |
Citaat:
Hm... laatste nummer valt me tegen, té heavy. De vocals waren vaak juist relaxed, nu totaal niet. |
Fan!
|
Octavarium vond ik juist vet!
het was niet zo technisch alsde voorgaande albums, maar de nummers vond ik wel heel mooi... Root Of Evil was dan weer een wat eenvoudiger nummer, beetje heavy maar t liep gewoon super... These Walls vind ik een van hun betere nummers, ook al is het lastig uit te leggen waarom... Dan nog I Walk Beside You, wel heel erg U2 achtig, maar ik vind het eerlijk gezegd wel bij Dream Theater passen en natuurlijk Sacrificed Sons en Octavarium zelf.... Instrumentaal zijn zeker die twee laatste nummers gewoonweg briljant, zeker live gespeeld op de Score DVD.... geef dan eens argumenten waarom Octavarium slecht is..... Hun beste werk vind ik nog altijd Six Degrees Of Inner Turbulence.. Een goed uitgekiende mix tussen gefreak, rustigere nummers en heavy nummers... Ik hoor net trouwens van een andere DT-fan dat er een verhaal achter Octavarium zit en ik moet zeggen dat dat behoorlijk vet is :p een octaaf op een keyboard heeft 8 witte en 5 zwarte toetsen. dream theater heeft 8 studio (When Dream and Day Unite, Images And Words, Awake, A Change Of Seasons, Falling Into Infinity, Scenes From A Memory, Six Degrees Of Inner Turbulence, Train Of Thought, Octavarium) en 5 live albums(When Dream And Day Re-unite, Live At The Marquee, Scenes From New York, Score 20th Anniversary Tour). Nou is elk liedje van octavarium in de corresponderende toonhoogte geschreven: the root of all evil is in A geschreven, answer lies within in B, these walls in C, enz...en de stukjes der tusse zijn de zwarte noten, bijvoorbeeld: these walls is in C, I walk beside you in D, en det kleine stukje wat tussen huurs in zit is in C# |
DT is gewoon geniaal :)
|
Citaat:
|
Helaas zijn ze 'no longer available' :(
|
Citaat:
|
Godver, een Dream Theater topic met louter positieve reacties.
|
Het verbaasde mij ook.
|
wat een kk band.
|
Godver!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ben nu halverwege In the Presence of Enemies pt. 1, en die dig ik toch wel weer.
De hele cd maar een kans geven. |
ik had gisteren James LaBrie aan de telefoon! alleen om m door te verbinden met iemand anders maar goed!
|
Citaat:
|
waarschijnlijk dat ie op zoek was naar een belangrijker iemand dan een stagiaire :p
anyhoe, ik ben wel benieuwd, die constant motion heeft idd wel iets metallica achtigs. nieuwe plaat maar ff binnen sjorren dan. |
Citaat:
"let me check the schedule...yes, it seems so!" "good, ok patch me through" "alright, good luck!" -piep- |
Citaat:
Hopelijk maken ze volgens jaar een jazz plaatje, maar dit is ook wel weer een stuk beter dan Octa |
Ik heb t hele album al =D
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb trouwens van iemand het album gekregen (gekopieerd) en kheb hem vannacht twee keer keihard op de koptelefoon geluisterd, aangezien ik toch niet meer in slaap kwam na 3 uur snachts en tis echt een briljant album.... Voor zover ik wijs werd uit de teksten heeft Mike nu de laatste 5 stappen van z'n verblijf bij de AA verwerkt.... Het album is iig briljant en kvind zelfs dat dit The Scenes evenaart of mss wel zelfs overtreft... Wel gaaf dat dit ineens zo'n heavy album is geworden, hoewel het wel vaag is als je dan bij een show van hun staat en dat ze dan eerst Erotomania spelen en dan ineens Constant Motion... Best kans dat ze op de europatour dan meer van Train Of Thought spelen ofzo.... Tis iig een superalbum en kheb er ook echt aandachtig naar geluisterd dus je kunt niet zeggen dat ik dat zeg omdat ik een Dream Theater fan ben... Toen ik het album de eerste keer oppervlakkig luisterde, vond ik het eigenlijk niets, mja dit is echt een plaat die je hard op moet zetten :) Ik heb door die nieuwe plaat iig nog steeds een glimlach op m'n gezicht :) Wachten tot mijn loon binnen is en dan komtie origineel op mijn kamer te staan :) |
Citaat:
|
Zo heavy vind ik het album eigenlijk niet, op Constant motion en The dark eternal night na. In the presence of enemies pt. 2 heeft ook wel lekkere harde stukken, maar Prophets of war en Ministry of lost souls doen me eigenlijk niet zo veel, beetje gezeik.
|
Ik luister nu Constant Motion, dat klinkt wel lekker iig.
|
Ik doe nooit aan de DT leaks (en dat is lastig, want ik ben lichtelijk actief bij de DT intornetzor community), maar ik miste dit keer ook nog eens de release date :o
Anyway, vandaag geregeld dat ik SC kreeg en ik vermaak me er behoorlijk mee. Eigenlijk weinig over te klagen, behalve dat trage Repentance gejank. Maar meestal als ik een DT nummer in het begin een janknummer vind verandert mijn mening later nog. Hoera voor DT once again in ieder geval! |
De enige hoera voor DT zou zijn voor het moment waarop ze een gezellig rondje harikiri doen.
|
en ik maar werken om die plaat naar #1 te krijgen!
|
Citaat:
Ministry of lost Souls is wel vet en nja, Prophets of War viel me in t begin wat tegen, maar ook die is wel leuk :) Edit: Ik was net bij de muziekwinkel en ik zag daar dat er ook een Special Edition in de winkels ligt, voor 25 euro geloof ik, 5 meer als de gewone versie, en hierbij zit dan een bonusdvd met een 90 minuten durende docu over the making of systematic chaos en ook een 5.1 mix van het hele album :D Dit album ligt iig voor mij op hetzelfde niveau als Six Degrees (heel hoog dus) maar het komt niet aan het niveau van The Scenes.... Als m'n loon binnen is en ik heb nog geld over, ga ik die iig lekker kopen :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Citaat:
Liquid Tension Experiment is dan nog nét iets beter (appels met peren). |
Systematic Chaos is in de album top nogwat binnen gekomen op nummer 2
www.dutchcharts.com SUCK ON THAT Gerard Joling! :D :D |
Citaat:
|
|
Aah, straks worden ze nog succesvol dankzij dat nieuwe label. En dan is het wachten op de eerste idioot die begint te mekkeren dat DT commercieel is geworden en dat ie geen respect meer voor ze heeft :)
|
ook op nr 2 binnen in italie
|
Citaat:
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51. |