![]() |
geen seks meer?
mijn vriendin wil al enkele maanden geen seks meer... ze doet me soms wel een plezier.. maar zelf heeft ze er blijkbaar geen zin meer in... heb al verschillende keren gevraagd of het aan mij ligt of het iets anders is... en ze zegt zelf dat ze het niet weet...
Ik weet het zelf niet meer wat ik moete doen... leuk is anders... |
Is de liefde er dan nog wel? Daar al over gepraat?
|
volgens mij het enigste wat je kunt doen is met haar erover hebben...
dat ze het niet weet bestaat niet,. 'weet ik niet' is een geweldige smoesje, die gebruik ik ook weleens, maar als ik eventjes erovernaar denk weet ik altijd war er mis is... |
Extreem afnemende seks is meestal geen goed teken..
Is ze toevallig laatst aan de pil gegaan ofzo? Dingen gebeurt in haar leven, stress? En wat Lob zegt. |
Klinkt bekend. De mijne was al maanden verliefd op een ander, en voor meer dan één liefde is geen plaats.
Tsja als ze het zelf ook niet weet denkt ze niet hard genoeg na of wil ze niet nadenken (of ze nog wel verliefd is, of ze evt een ander wil, of ze ergens bang voor is etc), of het heeft inderdaad te maken met stress of een pil/medicijn. |
praten praten praten. anders blijft het naargeestige gevoel bij jou steeds sterker worden en dat is helemaal niet goed! benoem wat je opvalt en hoe je je daarbij voelt, dan kan zij verklaren wat de reden is van deze ommekeer op seksgebied! succes ermee!
|
Nou, ik durf er wel 100 euro op te verwedden dat ze een ander heeft.
|
Citaat:
|
Naar alle waarschijnlijkheid heeft ze wel zin in seks, maar ik denk niet met jou. Dit is niet lullig bedoeld, het komt vaker voor in een relatie dat je seksueel erg op elkaar uitgekeken kan zijn...dit hoeft echter niet te betekenen dat ze niet meer om je geeft.
|
Hmmm... Na enkele maanden geen zin in seks? Geen goed teken, lijkt me. Praten is idd het enige dat helpt, geef duidelijk aan dat je er echt mee zit. Misschien es wat anders proberen? Je weet wel, variatie enzo.
|
Het lijkt me geen goed teken.. had ze er voorheen wel veel zin in e.d.? Is het dus echt alleen iets van de laatste tijd?
Ik zou er persoonlijk niet tegen kunnen. Het hoeft niet het einde van de relatie te betekenen, maar als zij het niet als probleem ziet en er niets aan wilt doen lijkt het me dat het weinig zin heeft nog met elkaar verder te gaan. |
Citaat:
ze is veel bezig met leren.. echt extreem veel... kan wel stress zijn daarvoor ja... maar volgens mij ziet ze me gewoon niet zo graag meer.... maar als ik het haar dan vraag zegt ze dat het dom is van mij om dat te denken... nu ja... misschien moet ik gewoon mijn gevoel volgen en er een punt achter zetten... want als ze er niet echt over kan praten.... of als ze 't zelf niet weet dan ja.... |
Citaat:
|
Citaat:
Ja ik lees de reacties dat er zijn die denken dat ze iemand anders heeft, maar dat is toch iets waar ik vrij zeker van ben dat het niet zo is... natuurlijk 100% kan je 't nooit weten... maar dan zou ze het wel gewoon tegen me zeggen... en de relatie beeindigen... |
Citaat:
|
Citaat:
dus beter gewoon een einde aan maken... denk ik.. |
Beter een keer echt praten en dan geen genoegen nemen met een 'weet niet' en ook duidelijk maken dat je twijfelt over of het zo nog wel verder kan. Wat doet ze trouwens als jij initiatief neemt?
|
Citaat:
|
vrouwen die als excuus 'ik weet het niet' gebruiken moet je gauw indammen voor je je later voor je kop slaat.
|
Citaat:
sorry hoor, maar DUH - uiterààrd antwoordt ze daarop 'natuurlijk' :rolleyes: als ze je niet meer graag zag had ze al làng de benen genomen... een specifiekere vraag zou zijn: 'is er iets veranderd in de manier waarop je me graag ziet?' |
Citaat:
Vervolgens zou ik zeggen dat als zij het niet als probleem ziet en als zij er niets aan wilt doen (een oplossing zoeken dus.. of dat nu naar de dokter gaan is, dingen op internet opzoeken over het verlies van libido en uitzoeken waar het bij haar door komt en met jou experimenteren hoe je haar zin op kunt wekken e.d.) jij het niet meer ziet zitten. Als zij je dan, zoals zij zegt, wel nog graag ziet.. lijkt het me dat ze er iets aan gaat doen. Als ze zegt dat ze er niets aan wilt doen terwijl ze weet jou daarmee te kunnen verliezen, lijkt het me duidelijk dat het komt doordat ze je niet meer graag ziet en je het beter uit kunt maken. |
Geen zin meer kan een lichamelijke of een geestelijke oorzaak hebben.
Sluit eerst die lichamelijke eens uit, en ga je dan zorgen maken over je relatie. De pil is een beroemde libidokiller. Logisch, want het brengt je hormonaal in een toestand waarin je lichaam denkt dat er al een bevruchting heeft plaatsgevonden. Dan is zin dus niet meer nodig, evolutionair gezien. Iedereen reageert er weer anders op, dus als een bepaald merk bij een vriendin van haar juist een geweldige opleving in de zin verooraakte, hoeft dat bij haar helemaal niet zo te zijn. Probeer diverse merken uit en schakel anders over op condooms (wel met zaaddodend glijmiddel- voor de zekerheid) Het is duurder, maar geen sex is ook niet leuk. |
Wil ze nog wel met je knuffelen, of dat ook niet meer?
|
Citaat:
Het is al maanden bezig en toch is hij nog bij haar dus die opmerking van je is een beetje te kort door de bocht denk ik. |
Balen... ofniet dan...
Ze heeft gewoon een ander... Beter kun je haar eerder dumpen voordat zij jou dumpt:O en alvast een nieuwe zoeken, want het komt steeds dichterbij :O Tenminste dat zou ik doen... want als ze er even overnadenkt weet ze precies waar het aanligt... |
Citaat:
Maar jij zit zo op dat uitmaken te hameren dat ik me afvraag of jij háár nog wel graag ziet. Eh, ik bedoel, van d'r houdt. Wil jij wel bij haar blijven? Dan zou ik namelijk maar eens gaan kijken wat er precies allemaal de oorzaak van kan zijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sowieso gaat het hier om een relatie van 'een jaartje' en dan vind ik een paar maanden geen vlaag. Misschien als je 10 jaar samen bent ofzo
|
of ze heeft een ander of ze vind je niet meer sexueel aantrekkelijk
|
Ik ben geen relatiedeskundige (een hond weet er meer van dan ik), maar ik ken wel een bevriend koppel die struikelde (of struikelt) over hetzelfde probleem. Nu is er hier al veel nuttigs gezegd, zoals de verschillende mogelijke oorzaken enzo. Het enige wat ik daar aan kan toevoegen, is dat je je niet moet laten doen. Voor jou is het namelijk duidelijk een issue, maar de kans is groot dat zij zich daar niet zoveel van aantrekt, of (minder cru gezegd) minder geneigd is om er iets aan te willen veranderen. Maak dus duidelijk dat het een echt relatieprobleem is waar aan gewerkt moet worden. Je kan ze niet natuurlijk dwingen van seks te hebben met je ;), maar je kan ze wel laten aanvoelen dat het op die manier voor jou niet meer voort kan.
Succes ermee. En neen, ik denk niet dat ze per se een ander heeft of je niet meer aantrekkelijk vindt. Het probleem kan genuanceerder zijn, maar het blijft wel een probleem. |
Citaat:
|
Citaat:
Behalve de seks dan. |
Citaat:
|
Citaat:
jezus, don't get so wound up :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
is geen 'vlaag' ... sorry voor de rolleyes |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
één goede les... begin nooit een relatie met iemand die extreem introvert is en alles voor zichzelf houdt... zelfs zo erg dat gevoelens uiten een probleem bleek te zijn.. in elk geval bedankt voor alle reacties.. misschien had ik een paar maanden eerder moeten posten.. :s |
Balen, sterkte iig!
|
:s sterkte...
|
Citaat:
klinkt dit iemand bekend in de oren? |
Citaat:
|
Citaat:
Sterkte :) |
Misschien ziet zij je als goeie vriend maar is ze niet (meer) aangetrokken tot je.
Ik heb hetzelfde doorgemaakt (totaal geen behoefte meer in sex met die persoon), dan zijn er twee mogelijkheden, ofwel vecht je voor haar en zorg je ervoor dat ze er wel weer zin in krijgt, ofwel laat je ze vallen. |
Citaat:
|
Citaat:
Luister ook niet naar verhalen als die van Morgan, die schreef: Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15. |