Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Seksualiteit (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=28)
-   -   ontmaagden en zwanger (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=157868)

lovelygirltje 13-07-2002 18:43

ontmaagden en zwanger

hallo iedereen

ik wil met mn vriend naar bed maar ben bang om zwanger te worden is een condoom genoeg en zijn er nog andere beschermiddelen, oh ja ik ben en mag nie aan de pil kussie :cool:

LM 13-07-2002 18:50

1condoom is voldoende hoor :D

Waarom zou je niej aan de pill mogen? (n) Is makkelijk met die stopweek enzow en je hebt bijna geen kans op zwanger te worden. :p
Dat wil iedere moeder :)

~Golvend Badeendje~ 13-07-2002 18:51

Condoom en eventueel zaaddodende pasta erbij ?

LM 13-07-2002 18:53

Citaat:

~Golvend Badeendje~ schreef:
Condoom en eventueel zaaddodende pasta erbij ?
*Dagt dat dat er meestal wel bij of op zat*

The Chameleon 13-07-2002 18:55

Een condoom is voldoende voorbehoedsmiddel om zowel zwangerschap als soa's te voorkomen. Als je echt veilig wilt vrijen kun je bijv. Durex Topsafe gebruiken, een condoom met zaaddodende pasta. Andere condooms (bijv. durex Fiesta of Comfort) zijn wel veilig, maar hebben geen zaaddodende pasta.

Ow ja, en als je per sé aan de pil wil (wat mij niet onverstandig lijkt): Je kunt gewoon naar de huisarts gaan en het aan hem vragen. De dokter heeft een zwijgplicht, dus je hoeft er niet bang voor te zijn dat hij/zij het aan je ouders vertelt.

~Golvend Badeendje~ 13-07-2002 18:59

Citaat:

LoveMaster schreef:
*Dagt dat dat er meestal wel bij of op zat*
Lees hierboven ;)

LM 13-07-2002 21:14

Citaat:

~Golvend Badeendje~ schreef:
Lees hierboven ;)
Ik zag het :o

StefanLovertje 14-07-2002 10:20

Citaat:

lovelygirltje schreef:
hallo iedereen

ik wil met mn vriend naar bed maar ben bang om zwanger te worden is een condoom genoeg en zijn er nog andere beschermiddelen, oh ja ik ben en mag nie aan de pil kussie :cool:

hey, ehm jah zoiets heb ik nu dus ook...maar ik ben al meer als een half jaar aan het zeike bij me ma om aan de pil, en nu heb ik dus eindelijk eens een duidelijk antwoord dat ik op me zestiende aan de pil mag (eind november) dus ik wach gewoon (want ik wach toch al zo lang) dus dan kunnen die 4,5 maande er ook nog wel bij..... want dan weet ik in ieder geval dat het bijna 100% zeker is dat ik niet zwanger wordt. want als ik wel zwanger zou worden zou ik me vriend helemaal al nooit meer mogen zien... dus als ik jou was zou ik gewoon wachten... je hebt toch je hele leven nog dusja... en 't is geen wedstrijd ofzo hoor, van wie wordt er het snelste ontmaagd... ('k heb namelijk het idee dat mensen daar best snel aan denken)
dusja verder kan ik je niet helpe... 'k hoop voor je dat condoom niet scheurt ofzo...

The Chameleon 14-07-2002 11:12

Citaat:

StefanLovertje schreef:

'k hoop voor je dat condoom niet scheurt ofzo...

Dit is wel een beetje bangmakerij :p
als je een condoom koopt van een goed merk verklein je de kans dat het condoom scheurt aanzienzlijk. maar het is in het kader van zwangerschapspreventie wel verstandig om, als je wat langer met je vriend naar bed gaat, toch aan de pil te gaan. Mocht het condoom dan scheuren, dan wordt je in ieder geval niet zwanger.

En precies zoals StefanLovertje zegt: Het is geen wedstrijd, je hebt nog een hele tijd.

StefanLovertje 14-07-2002 11:17

Citaat:

The Chameleon schreef:

Dit is wel een beetje bangmakerij :p

maar wel de waarheid...

The Chameleon 14-07-2002 11:24

Citaat:

StefanLovertje schreef:

maar wel de waarheid...

heb je gelijk in... ik zei ook al dat het beter is om ook aan de pil te gaan.

Let wel op dat de pil niet tegen soa's beschermt!

Tofke_H 14-07-2002 11:38

Citaat:

StefanLovertje schreef:

maar wel de waarheid...

dan kan je beter geen seks hebben, dat is het enigste dat 100% veilig is.
Er is nog geen enkel middeltje gevonden dat 100% uitsluitsel geeft.

StefanLovertje 14-07-2002 11:45

Citaat:

Tofke_H schreef:

daar heb je gelijk in, 'k zeg ook niet da 'k 't 100% zeker wil want dat kannie... maar bijna 100% wil ik wel. en dat is dus met pil erbij...

Lethalis 14-07-2002 13:09

Citaat:

Tofke_H schreef:

Sterilisatie :D

~Sjeherazade~ 14-07-2002 13:13

Citaat:

******** schreef:
Sterilisatie :D
Ook niet 100% ; er zijn betrekkelijk veel gevallen bekend van een omkering (vooral bij mannen)

Lethalis 14-07-2002 13:18

Citaat:

~Sjeherazade~ schreef:
Ook niet 100% ; er zijn betrekkelijk veel gevallen bekend van een omkering (vooral bij mannen)
Euhm, nu je het over mannen hebt: de zaadleiders worden afgeknepen. Dus krijg je alleen nog maar een lozing van vocht.

Heb je een bron hierover?

~Sjeherazade~ 14-07-2002 13:22

Citaat:

******** schreef:
Euhm, nu je het over mannen hebt: de zaadleiders worden afgeknepen. Dus krijg je alleen nog maar een lozing van vocht.

Heb je een bron hierover?

Hmm nee zou zo vlug vlug geen bron kunnen opnoemen, maar heb het al paar keer gelezen en gehoord. De zaadleiders worden afgeknepen, maar in sommige gevallen groeien ze terug aaneen. Vandaar ook dat er bij mannen na sterilisatie 50 % kans is dat een operatie om de sterilisatie ongedaan te maken slaagt. Maar in sommige gevallen gebeurt het dus vanzelf...

MissBi@tch 14-07-2002 19:00

echt zeker wel condoom gebruiken als je niet aan de pil bent en goed uitkijken dat ie niet scheurt...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:29.