![]() |
In de blender
Speelt de blender een grote rol in jullie eetpatronen? Gebruiken jullie hem voor luxe smoothies of juist voor supergezonde wortelshakes. Wat zijn jullie favoriete 'blendergerechten'?
Ikzelf heb net een nieuwe blender en ben van plan wat creatiever met fruit ermee te worden. Wat Albert Heijn kan, kan ik ook, zo'n gedachte :) |
Ik heb geen blender, wel een staafmixer.
Nu heb ik een sapje met sinaasappel, perzik en aardbei. Gister had ik banaan, perzik en aardbei. Sinaasappel, banaan en aardbei is ook erg lekker. Met kiwi heb ik ook wel eens gemaakt, maar vind ik niet zo, er blijven te veel pitjes in zitten vind ik. Normaal eet ik eigenlijk geen fruit, maar sinds ik die staafmixer heb, eet ik bijna om de dag wel 3 stuks, verwerkt in een sapje :o Wortelsap hou ik niet van (n) |
Wortel met appel is dik lekker (y)
|
wortel was bij mij niet zo'n succes in de blender. Moet je toch eigenlijk een sapcentrifuge voor hebben. Dingen die ik er normaal in gooi zijn: appels, peren, mango's, ananas, aardbeien, frambozen, bramen, bosbessen, druiven, meloen en bananen. Verder meestal nog het sap van citroen, sinaasappel of grapefruit. Mixen met yoghurt(drink) of water. Ligt een beetje aan wat je er in gooit.
|
ik heb geen blender maar een staafmixer. Die gebruik ik voor smoothies, milkshakes, soep, puree, beslag en nog heel veel andere dingen.
|
ijsblokjes, een scheut wodka, dikke (aardbeien)siroop en wat limoensap in de blender (y)
|
Citaat:
Maar het lijkt me ideaal voor smoothies etc. (y) |
ik heb geen blender en ook geen staafmixer. heb niet echt het idee dat ik daar iets aan mis?
|
Citaat:
Sinaasappel banaan en sinaasappel aardbei blijven de mastah combo's, yo. |
ananas met banaan (Y)
nog lekkerder met een beetje frambozen siroop, beetje slagroomijs dat het wat kouder wordt |
Ik heb een soort hakmolen-ding en een staafmixer. Met de eerste maak ik vaak fruitpapjes, met de tweede maak ik smoothies. Meestal gebruik ik alleen fruit, dus geen yoghurt ofzo nog erdoor. Om het lekker romig te maken gebruik ik bananen, en verder gewoon waar ik zin in heb. Heerlijk (y)
Oh, en dingen met wortel kunnen echt verrassend lekker zijn (y) Wortel-banaan-sinaasappel is echt heerlijk :) |
bevroren frambozen en dan yoghurt en suiker met de staafmixer: top smoothie
kan je ijsblokjes malen met een staafmixer? |
Mijn blender/staafmixer is stuk!
Je kunt er alle fruit in stoppen die je wilt, met yoghurt als je wilt. Met ijs kan ook, maar dat is meteen zo vet. |
Citaat:
|
Ja, voor sauzen enzo,m aar ook wel voor smoothiedingen, alleen als je er sinasappel in doet blijft het zo'n vieze prut. (n)
|
Sauzen (y) Flink wat tomaten, peper, zout, een paprika, knoflook, ui, verse oregano en 5 of meer eetlepels sambal setang. Perfect voor je pizzabodem etc.
|
in de zomer kan ik echt niet zonder mijn blender! dan maak ik ijs door bevroren fruit, ijsblokjes en yoghurt te blende of ijsblokjes+ oplosskoffie poeder + zoertstof + melk. Superlekker!!
|
Citaat:
Ook lekker is mango met yoghurt als sladressing. |
bij de albert heijn heb je bij de diepvries van dat ingevroren zomerfruit. als je dat een beetje laat ontdooien (2 uurtjes ofzo) en dan met yoghurt of magere naturelkwark mixt is het heeeeel lekker
en banaan is ook altijd goed, net als die gele kiwi's en aardbeien. maar om eerlijk te zijn heb ik mn blender maar sporadisch in gebuik. het schoonmaken is zoveel gedoe :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
spul uit de blender/staafmixer, zeker fruit, vink er altijd zoo onwijs vies uitzien, en tegelijk ook naar babyvoeding ;)
|
Sinaasappel, meloen (gewone, geen water) en mint
Sinaasappe, banaan, aardbei Sinaasappel, ananas Yoghurt, banaan, slagroom, suiker |
bevrorenfruit met yoghurt of ijs.
chocoladesaus en yoghurt. |
voor andere (weinig culinaire) ideeën: www.willitblend.com
|
ik vind de username + topictitel een leuke combinatie :D
en nee, ik stop nooit iets in de blender want dan gaat alles er zo ranzig uitzien. |
up (als dat mag)!
Ik heb mijn blender herontdekt, zo krijg ik nog eens wat fruit binnen :o Verse fruitmixjes zijn erg lekker met dit warme weer en vooral 's ochtends als ontbijt fijn :y Melk, yoghurt, banaan en een lepel honing (y) |
Sinaasappel + ananas lijkt me volgens mij duisent lekker.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28. |