![]() |
Seizoen 2007/2008
De schouwburgen maken hun programma voor komend seizoen alweer bekend, en zo te zien gaat er weer genoeg te beleven zijn.
Heb jij al plannen? Voorstellingen ontdekt die je graag wil zien of reprises die je graag nog eens of alsnog wil zien? |
Ik wil iedereen in elk geval graag even wijzen op het volgende (zeker leuk voor de mensen die in Tilburg wonen):
Het Gras van de Buren "Het gras van de buren.." is een samenwerking tussen Theaters Tilburg en de pal daarnaast gelegen Academie voor Drama. Zeven jonge enthousiaste theatermakers hebben zich gebogen over het toneelaanbod van dit seizoen. Deze zoektocht naar nieuwe, interessante en inspirerende voorstellingen heeft geleid tot een gevarieerd programma van toneel, muziek en dans. Negen uiteenlopende voorstellingen van bekende en minder bekende makers zijn verspreid over het seizoen in de studiozaal te zien. Met 'Het gras van de buren..' hopen we een jong enthousiast publiek naar de schouwburg te lokken. We nodigen u dan ook van harte uit één of meerdere voorstellingen van ons aanbod te bezoeken. Tot ziens. Ofwel; ik heb mij dit jaar bij een groepje gastprogrammeurs van onze opleiding mogen voegen om leuke/mooie/interessante voorstellingen te selecteren die dus volgend jaar in de schouwburg gaan spelen. Ik heb hard gepleit voor de voorstelling 'Stillen' van Lotte van den Berg, dat is uiteindelijk gelukt, en daar verheug ik me dus heel erg op. Verder was ik vooral voorstander van de voorstellingen van Theatergroep Flint, Kassys en Annette Speelt. Het programma is in zijn geheel volgens mij erg leuk, mooi én interessant. Er komt zelfs een avond met voorstellingen van onze opleiding, wat natuurlijk ook heel goed is. Oh ja, en die met het grijze shirtje op die foto (die zo vaag en lelijk kijkt), dat ben ik. :o Kom kijken! :) |
Als ik straks mijn ov heb kan ik eindelijk mijn geld wat meer uitgeven aan theater (ook ver weg)
waar ik sowieso heen ga is Bries van Sara Kroos en Iclaudia van claudia de breij |
Oh gaaf!
Ik heb al wel wat dingen gezien die me leuk lijken, maar ik moet nog twee dagen m'n mond houden, want dan komt onze gids uit en mag bekend worden wat er allemaal bij ons draait :p Maar het boekje van het Luxor theater heb ik al wel en ik ga in ieder geval naar Les Miserables daar. Daar zie ik nu al naar uit en het duurt nog een jaar. |
- Arie en Silvester
- Sjaak Bral: vaarwel 2007! - Adje's Revue van Nu * - Simone Kleinsma - Songs from the heart - Fame * - Marc-Marie Huijbregts - Hans Liberg - Acda en de Munnik * - Les Miserables * Dat is wat ik nu op m'n lijstje heb aangestreept voor mij en m'n ouders. Met het sterretje ga ik zeker weten heen. Die andere moet ik nog kiezen welke ik mee wil. En ik twijfel nog over: - Jeugdtheaterhuis - Canterbury Tales (van de theaterschool waarop ik zat en een meisje die ik ken speelt mee) - Guus Meeuwis (vind ik erg leuk, maar valt misschien tegen als ik 16 juni ook al naar het concert ben geweest) |
Ik wacht geduldig het aanbod van Zwolle en Enschede af, hopelijk komen de gidsen snel in de bus :o
|
3 november ga ik naar Paul de leeuw's symphinica in Rosso!
|
Komt allen naar:
Het Nationale Toneel - Les Liaisons Dangereuses regie: Johan Doesburg Toneelgroep Oostpool - Pijlers van de Samenleving regie: Erik Whien ikzelf heb zin in de nieuwe maarten van roozendaal, de ntgent producties, en ajax van theu boermans bij tga |
Citaat:
|
Voorlopige lijst voorstellingen Enschede:
Cabaret Cabaretafette Lebbis - Het Kwaad Dof Jansen - Geen oudejaarsvoorstelling Youp van 't Hek - De Schreeuwstorm (nog een keer?) Speelman & Speelman - Niet over één spoor Giphart, Chabot & Bril - Grote Liefde Herman Finkers - Na de pauze musical Ciske de rat Muziek Gráda & Vishtèn - A Celtic party Cristina Branco |
Yeah, de planning is rond!
Juni: Guus Meeuwis concert (muziek) September: Arie en Silvester (cabaret) November: Paul de Leeuw - Symphonica in Rosso (muziek) December: Sjaak Bral - Vaarwel 2007! (cabaret) Januari: Adje's Revue van Nu (cabaret) April: Fame! (musical) Mei: Marc-Marie Huijbregts (cabaret) Juni: Acda & de Munnik (muziek/cabaret) Augustus: Les Miserables (musical) Mooi verdeeld over het jaar :cool: En binnenkort dus blut :o |
Citaat:
kom kijken kom kijken |
Citaat:
Jammer dat ze niet in Tilburg komen (Oostpool dus). |
Ik heb in ieder geval al kaarten voor Marc-Marie Huijbregts en hopelijk komen daar ook nog goede kaarten voor Acda en de Munnik bij :cool: Weinig leuks dit seizoen vind ik.
|
Ik heb kaarten besteld voor Fame, De Gravin van Parma, Ronja de Roversdochter (Hoera, jeugdsentiment!), ISH-Balls en Najib Amhali! Heb er enorm veel zin in!
En nu hopen dat ik die kaarten ook daadwerkelijk krijg... |
Ik wil die nieuwe van Ish ook wel checken.
Heb kaartjes voor: La fura des bauls - Imperium (is dit bekend? Nog nooit van gehoord) De nieuwe Ashton brothers |
ik wil graag:
Herman Finkers Jochem Myer Fame (hier hebben we al kaartjes voor), wel in het Engels. en verder wil ik nog even de boekjes doorbladeren |
3 november Paul de leeuw - Symphonica in Rosso
1 februari - Sara Kroos - Bries 17 april - Claudia de Breij - Iclaudia |
Hoera! Ik heb kaartjes voor Fame!
Maar hoezo is het eigenlijk in het engels? Alleen de liedjes of ook de tekst? Dat wordt nog wat: Jody Bernal die engels moet spreken :o |
@MadameMinke: Kassys heb ik op Oerol gezien 2 weken terug en vond ik echt erg goed (Y) en Annette Speelt heb ik een half jaar terug in Huis a/d Werf in Utrecht gezien en vond ik ook erg leuk.
Wat betreft mijn plannen; heb dus 2 weken geleden al een theateroverdosis op Oerol gehad. Wederom geweldige stukken. Voorstelling van PipsLab; DieSpace komt ook op de Parade, en was ontzettend leuk. (Y) De Parade zal ik dus wel meemaken hier, maar verder geen concrete plannen voor voorstellingen. Ik ga zien wat er voorbij komt. :) |
Citaat:
|
Jullie hebben zoveel leukere keuzemogelijkheden
:) Het wordt eens tijd dat nederlandse cabaretiers afzakken naar België :o Op mijn (belgisch) lijstje staan - Wouter Deprez - Nigel Williams - Alex Agnew |
Ik ga sowieso naar Alderliefste en Liesbeth List, en naar Najib Amhali!
Verder weet ik nog niet wat allemaal doorgaat |
Marc marie huybreghts - opdat ik niet vergeet 3 oktober
Jochem Myer - De rust zelve 19 of 20 december Nathalie baartman - LOS 25 april 2008 :o dat zijn de 3 die ik heb toegevoegd aan mijn lijstje. |
Citaat:
En donderdag staat Cats op het programma. |
Ik ga sowieso naar Herman Finkers :cool: oeh zo leuk dat hij weer een voorstelling heeft
en Sara Kroos. |
Nou ja zeg! Vrijdag gehoord welke kaarten in krijg. Ronja en Najib en De Gravin van Parma zijn uitverkocht :( dus heb nu alleen kaarten voor ISH...
|
Bah, geen kaartjes voor Youp en Herman :(
|
Ik heb al m'n kaartjes (goh verrassend :p) en zit bij alle voorstellingen op rij 5, 6, 8 of 10 :D
|
Als het goed is, ga ik eerdaags naar: Tarzan. (y)
|
Citaat:
|
(weer) geen Lebbis dit jaar voor mij, heb familieverplichtingen die dag (n)
Gelukkig uiteindelijk wel kaartjes voor Youp kunnen bemachtigen :cool: |
22 oktober naar Niet Schieten!, in Oss, en in mei ergens naar Acda en de Munnik (nieuwe voorstelling), in R'dam.
Verder nog geen plannen, maar wie weet :) |
Ik ga naar Wouter Deprez (Roosendaal), Acda en de Munnik (Breda) en Bert Visscher (Rotterdam). Wilde graag naar Arie en Silvester, maar de kans was erg groot dat we niet naast elkaar én op rotplaatsen zouden zitten
En ik probeer nog Jochem Meyer, Marc Marie en Najib te krijgen, maar gok dat die kans erg klein is :( |
Hier ga ik sowieso heen:
wo 19 sep Academie voor Drama - De West & De Sigarenwinkel wo 24 okt Keesen&Co - Door jou di 11 dec Jacob Ahlbom - Vielfalt wo 23 jan Theatergroep Flint - Ierse tijgers di 26 feb Kees Roorda / The Glasshouse - Titus, geen Shakespeare di 4 mrt Het Vervolg - Gras/Huisvrouw wo 16 apr Kassys - Good cop bad cop wo 26 mrt Annette Speelt - Malpensa wo 7 mei Lotte van den Berg - Stillen Verder heb ik nog geen kaartjes gekocht, in tegenstelling tot voorgaande jaren. Maar ik heb gemerkt dat ik te vaak op het laatste moment toch niet kon en dat het dan weggegooid geld was. Ik wil wel binnenkort naar 'Een soort van mooi' van Het Zuidelijk Toneel, en natuurlijk weer naar De Koe, maar dat is pas in februari ofzo. |
Jeee nog 1 d'r bij: 14 juni: Guus Meeuwis concert in Eindhoven *O*
|
Zeer waarschijnlijk 23 november naar detonation, maar dat is muziek :p
verder nog op de planning: 19-9-2007 Youp van 't Hek - De Schreeuwstorn 1-12-2007 Dolf Jansen - Geen Oudejaarsvoorstelling 29-1-2008 Giphart, Chabot & Bril - Grote Liefde 8-2-2008 Sarah Fairfield - Songs of the 20th Century |
eergisteren naar "10 Geboden" van NTGent gegaan. GAAT DAT ZIEN. Ontzettend mooie voorstelling. In maart gaat hij weer in de Nederlandse theaters touren: zeer, zéér, de moeite waard
|
In maart pas weer?
Nou ja, dan zal ik het onthouden. En ik heb twee kaartjes gewonnen (met CJP) voor NT Gent - Platform (y) Dat is nog eens een leuke prijs om te winnen. :D Nu nog iemand vinden die ook wil gaan. :p |
Tot nu toe heb ik kaartjes bemachtigd voor:
03 Dec. Sarah Bettens 13 Dec. Bert Visscher - Stoffe Jongens 16 Dec. Herman Finkers - Na de pauze 31 Jan. Najib Amhali - Zorg dat je erbij komt 02 Apr. Acda en De Munnik |
Kaartjes besteld voor Wende Snijders. Niet dat ik daar uit mezelf nu zo snel naartoe zou gaan, maar het is een verjaardagscadeautje voor mijn moeder, en ik vind haar ook wel goed. :)
|
Hier heb ik al kaartjes voor:
NUHR Javier Guzman Aïda (opera) Hassan's Angels Nathalie Baartman Jurgen Raymann Marc-Marie Huijbregts Sara Kroos Jochem Myjer Claudia de Breij Er gaat ongetwijfeld nog meer bij komen met straks o.a. het Jonge Hartefestival voor de deur. :) (Het lijkt zo of ik voornamelijk alleen naar cabaret ga, maar dat is niet zo. Ik zie ook regelmatig toneel- en dansvoorstellingen.) |
Oeh, ik wil ook naar NUHR!
Ik heb kaartjes besteld voor: Theatergroep Alaska - Gloria mundi (en nog iets :o) GRATIS VOORSTELLING!! Ro-theater - Lang en gelukkig. Met Arjan Ederveen (y) Verjaardagscadeautje voor m'n zusje. |
Hoera! Vrijdag naar Fame!
Ik heb er zin in *O* |
Op dit moment:
animal farm othello (wetten van Kepler) a midsummer night's dream (paardenkathedraal) nuhr scapino ballet ik wil vooral graag ook naar acda en de munnik maar dat is vast overal uitverkocht inmiddels. |
Hmm, ben benieuwd wat je van Othello vindt, was er zelf bepaald niet over te spreken. :o
Verder wil ik A midsummer night's dream ook absoluut zien! En ik heb een kaartje besteld voor De Vliegende Panters. En ik ga waarschijnlijk ook naar De Tien Geboden van NT Gent, in april. En ik mag gratis met een vriendin mee naar Tiger Lilies of zoiets, schijnt heel tof te zijn, maar ik heb geen idee wat het is. :o |
Ik vond het allemaal net niet. Het idee was goed, maar in de praktijk kwam het niet over. Een grote rol voor dans & muziek, maar wel acteurs zonder ritmegevoel en die nèt niet zuiver zingen (behalve de vrouw zonder verdere rol, die zong wel prachtig). Voor mij was het een tegenvaller.
|
Jippie, ik ga samen met zus en aanhang naar Ciske de Rat in carre:d
|
Citaat:
Inderdaad, hoewel ik groot fan ben van Robrecht vandenThoren, die Yago speelde en dus ook veel zing, vond ik ook dat hij dat beter niet had kunnen doen. Erg jammer. En ik ergerde me dood aan de Desdemona. (n) |
Nou ja zeg :( Een vriendin van mn moeder heeft wel kaartjes voor Ronja gekregen, terwijl ik ze al wel 2 maanden eerder heb besteld! Ik vind het niet eerlijk (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17. |