![]() |
UFO: Extraterrestrials .. (X-Com liefhebbers)
The year is now 2025 and on the newly colonized planet Esperanza our devices have not just been approached by alien machines but attacked. Control a squad of soldiers, light and heavy support combat vehicles, robots and air units located on the planet Esperanza that had been colonized by the spaceship Magalhaes in the year 2023. This squad was brought together by the Esperanza government to face a threat that comes from deep space. Advert the alien impact on Esperanza, and head to the planet Earth and free it from the Aliens Forces that are now controlling it. Combine global strategy with small squad based tactical combat against an alien invasion. Repelling the alien invasion requires taking full advantage of the terrain and his environments.
http://www.ufo-extraterrestrials.com...room_thumb.jpg Advances Artifical Intelligence Destructible environment - Can’t get into a building? Use a heavy weapon to make your own entrance Examine aliens, develop better weapons, armor, grenades, medkits, stimpacks, cannons, vehicles – tanks, hovercrafts, energetic shields and air/space craft. Allocate and equip your team and base to handle the various alien threats and incursions Build hangars, medical sections, detection systems, labs, workshops, stores and Sam sites http://www.ufo-extraterrestrials.com/ Word dit dan eindelijk een waardige opvolger voor X-Com? Heeft iemand hem al gespeeld? |
Is dit niet het 3de deel van de 'remake' serie al?
|
De vorige zogen, dit ziet er uit als een 1 op 1 remake. Prima! :)
|
Nog niet gespeeld, maar remakes halen het volgens mij nooit bij het origineel. Ik vind UFO: Enemy Unknown/X-COM: UFO Defense nog steeds niet oogbalkrabbend lelijk of buggy om te spelen, dus speel ik liever die. Die is gewoon perfect. Bovendien roept dat spel alle nostaligische gevoelens en herinneringen op. Die nieuwe spelen zou dan voelen als overspel met een opgedirkte sloerie.
Het enige dat ik aan de oude zou willen veranderen is de bug waarbij je soldiers meer dan 255 stamina krijgen, waarna hij opnieuw begint te tellen. Een soldier met 259 stamina had dus eigenlijk 4 stamina. :( LUH-3417 |
Citaat:
Degene waar jij het over hebt is UFO: Afterlight .. vervolg op UFO: Aftershock en UFO: Aftermath .. gemaakt door ALTAR games. (alledrie niet echt waardige opvolgers van X-Com) UFO: Extraterrestrials word gemaakt door Chaos Concept, een klein tjechisch bedrijf, met het doel om het zoveel mogelijk op het oude te laten lijken. |
Je kunt 'em downloaden voor 30 euro :) Ik ga er vanavond mee aan de slag :)
|
Ik snap hier echt de bedoeling niet van :o Maar ik heb ook alleen nog maar screenshots zitten bekijken :p
|
Citaat:
|
Kutzooi :S Als je 'em van GameersGate download kun je 'em niet installeren als je geen inet-verbinding hebt op de desbetreffende machine...
|
Doet me denken aan starcraft.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Is dit niet zoiets als Commandos? Ik moet zeggen dat het er best vet uitziet voor een 2d spelletje...En ja, ik heb het nog nooit gespeeld :rolleyes:
|
Citaat:
En nee, het is erg anders dan Commandos. |
Citaat:
|
Citaat:
Je speelt turnbased tegen aliens om ze dood te schieten, om vervolgens hun technologie te researchen om ze nog harder dood te kunnen schieten, zeg maar. :o Anyway de image is al een tijdje verkrijgbaar bij de betere bittorrent site voor een vriendenprijsje. :o |
[edit]ff wat meer input[/edit]
Ik ben erg verbaasd over dit spel... Ik had voordat ik het had geinstalleerd wat sites gelezen en ik las dat het spel was ontwikkeld door een klein team maar dat ze het ontwikkelde met het oog op volwaardige game (niet direct budget). Nou dat klonk voor mij als een team dat in ieder geval zijn best deed om dat te bereiken. Na de installatie werd me toch echt het tegendeel bewezen: - De graphics lijken gelijk aan X-com: Apocalypse, wat een kut spel was maar de graphics waren toen we OK. En nou maken graphics niet zoveel uit met dit soort games, maar vooral de graphics van karakters (troopers/aliens) is echt... te erg... Ze bewegen niet soepel en ze lopen ook nog eens 'raar' - Er zitten heel wat elementen in van de oude game, maar ik vraag me serieus af hoe en of ze ook daadwerkelijk doordacht zijn. Je hebt dat hele 'reward' systeem (geld van werelddelen) maar tot nu toe lijkt dat random, ook heb je in combat staan/bukken (waar is liggen?) maar dit lijkt geen enkel effect te hebben. Zo zijn er nog wat zaken waarvan ik me echt zoiets heb van "t zal wel". - Maar wat ik echt niet begrijp, en wat ik ecvht niet vind kunnen zijn de laadtijden. Zoals ik al zei de graphics zij 'old school', zowel in worldview als battle, daar is niks mis mee, maar waarom moet het op een redelijke computer zoals de mijne toch 30-60 seconden laden? Helemaal omdat er bijna geen graphic settings zijn vind ik dit zeer storend. Ook het 'laad' scherm tijdens de alien-beurt is erg storend, en had beter ingevuld kunnen worden. |
Citaat:
|
Citaat:
Crouching is wel degelijk nuttig, als ik de fora van het spel mag geloven. Het verbetert de kans dat je een alien raakt, en daarnaast word het moeilijker om jou te raken. Zelfde als in de originele X-Com. Er word op dezelfde fora ook al wat mods uitgebracht wat zaken te verbeteren. Ze zijn ook al bezig met een patch die wat zaken verbetert. ... kon je liggen in de originele X-Com ??!?! |
Van wat ik me herinner wel..
Maar goed, vandaag nog even gespeeld, crouching verhoogd idd wel hit... maar goed, een terror mission gehad (stad 'redden') wat een ellende... ik bedoel in 't eerste deel waren de civilians al vervelend, maar ze rende teminste (weg)... hier wandelen ze lekker rustig overal langs en doorheen (inc elke stap die geladen moet worden). En een alienbase aanvallen is ook leuk, kies een leuk kamertje uit, maak wat tactische schietgaten in de muur en dan wachten tot ze naar je toe komen |
het is gewoon tijd voor een echte 1 op 1 remake van ufo eu met verbeterede graphics en A.I
A.I is het enigste echte probleem van het oude spel, het is simpelweg te makkelijk na 13 jaar spelen :D |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.ci.pasadena.tx.us/police/...ngs/swat-1.jpg zo'n treintje dus :D |
Voor een één-op-één remake kun je je geld beter inzetten op UFO: Alien Invasion, een open-source/vrijwilligersproject dat er volgens mij wel goed uitziet.
De AI was inderdaad leuk. Aliens die elkaar in het achterhoofd schieten. (Y) Daarnaast moest je er natuurlijk altijd voor zorgen dat je troepen verspreid waren. Altijd in groepen van twee en in een V-vorm een gebied uitkammen. Ik heb jaren geleden nog eens een vuistdikke strategy-guide uitgedraaid en meerdere keren gelezen. Dat spel ging vrij diep. (Y) LUH-3417 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.