![]() |
lekkende batterij
Vannacht was ik eventjes batterijen ergens van aan het verwisselen, in het donker met een piep klein beetje licht.
Vanochtend kwam ik erachter dat die batterijen die ik eruit heb gehaald aan het lekken waren en dat op de vingers die ik gebruikt heb om het te verwisselen een soort jodium-kleurige vlek zit. Nu maakte ik mijzelf een beetje zorgen, zeker omdat het er met een het wassen van mijn handen het er niet af gaat. Is dit erg? Moet ik er wat aan/mee doen? Of moet het wegslijten? |
Overal wordt gewaarschuwd: hou lekkende batterijen niet met blote handen vast. Maar wat er precies kan gebeuren als je dat wel doet weet ik eerlijk gezegd niet. Bel anders even naar de huisartsenpost, dan weet je het zeker.
|
Citaat:
|
Lekkende batterijen kunnen irritatie van de huid veroorzaken en in het ergste geval zelfs brandwonden geloof ik, maar ik dacht niet dat je er permanente schade door kon oplopen.
|
Oh ik heb heel vaak lekkende batterijen vastgehouden met blote handen en ik heb nooit wat opgelopen :confused: Misschien heeft 't feit dat mijn vader bij Tjernobyl heeft gewerkt er wat mee te maken en ben ik nu een übermensch.
|
TS heeft er blijkbaar ook geen last van he ;)
|
In batterijen zit een sterk zuur(zwavelzuur), dat is de reden dat je een lekkende batterij niet moet vasthouden, aangezien je brandwonden kan oplopen.
|
Citaat:
Het zijn geen brandwonden of wondjes geworden dus ik ben wel gerustgesteld denk ik? |
Ik heb ook wel eens per ongeluk een lekkende batterij vastgehouden en er inderdaad van die plekjes aan over gehouden (toen) , maar die gaan er gewoon weer af binnen een korte tijd en ik leef nog. Ik zou me geen zorgen maken :).
|
Citaat:
|
ik ben hier ook maar n leek in, dus vandaar dat ik t ook wel wilde weten, maar als k t goed begrijp merk je t dus meteen ...
je ziet gelijk wat de schade is, zeg maar, naja dan is t dus tog eigelijk helemaal niet zo extreem gevaarlijk, als t op je handen komt dan.. :confused: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40. |