![]() |
auto voor ca 600 euro?
een beperkt budget. Ik weet dat voor een kwartje op de eerste rang natuurlijk niet mogelijk is, maar ik heb wat speciale wensen, ben benieuwd naar jullie mening.
Op dit moment rij ik in een opel astra uit '94, ruim 200.000 gehad en begint zo zachtjes aan echt oud te worden. Hi rijdt nog prima, maar meer dan 100 euro zal hij niet opleveren (motorisch goed, maar ziet er verschrikkelijk uit qua verf e.d., geen roest nog). In totaal heb ik dus ca 700 euro te spenderen. Natuurlijk begon ik met wat marktplaatsen, en dan is er verschrikkelijk veel te vinden voor dat bedrag. Ongetwijfeld ook een hoop rommel. Ik heb mijn eerste oog laten vallen op de wat grotere volvo's (gl's enzo) die binnen dit bedrag passen. Mijn vraag: zijn dit over het algemeen nog "goede" auto's, of kan ik daar beter niet meer aan beginnen? (ik zoek géén oude japanner). |
De volvo 440 en 460 zijn vaak nog prima auto's die je voor dat geld wel zou moeten kunnen vinden :)
|
ja, volvo staat wel bekend om het kunnen halen van hogere km standen zonder de gehel wagen en motor te hoeven reviseren binnen 2weken.
Maar hoezo specifiek geen oude japanner? ik heb erg goede ervaringen met een toyota corolla die echt een jaar probleemloos heeft gereden, was iets van 750e ,dat wel,maar goed zoeken en afdingen kan nooit kwaad in de autobranche. |
ik vind die niet zo leuk, en vind die oude volvo's gewoon erg gaaf. Puur lust, zegmaar ;)
|
Ik zou je bijna een Starlet aanraden. :p
Nee, Volvo's houden het over het algemeen best uit. Het is niet voor niets dat je in verhouding meer oude volvo's ziet rijden dan oude alfa's. ;) Je moet eigenlijk vooral goed letten op hoe de auto onderhouden lijkt te zijn, en hoe ermee gereden is. Grote afstanden maken niet uit, maar mensen die kleine afstanden rijden en daarmee de auto op een koude motor hard laten werken schijnen de boel nogal snel af te raggen. Let erop dat de motor niet al warm is wanneer je aankomt, dus spreek bij de vorige eigenaar thuis af. Kijk even onder de kap, rijd een stukje, kijk hoe de koppeling reageert etc. Er is heus wel wat moois te vinden. |
Waarom rijd je deze auto niet helemaal af? Misschien gaat hij nog wel een paar jaar mee? Kun je in die paar jaar maandelijks wat opzij leggen waardoor je tzt meer geld te besteden hebt..
|
je weet natuurlijk wel dat een auto steeds meer onderhoud zal vragen.. en dan wordt algehele vervanging snel goedkoper..
|
Citaat:
En wanneer je de zwakheden van de Opel Astra al hebt gehad (koppakking, bobine...) ben je al een eind (y) |
Tja met een volvo ga je wel lekker de wegenbelasting sponsoren.
Als je echt goedkoop wil rijden, qua brandstofkosten en WB, dan is bijvoorbeeld de Daihatsu Charade een echte aanrader. Ook moeiteloos 2 ton mee te halen, bovendien nog best rappe wagentjes (1.3). |
Tja, je wilt géén jappannertje dus ik zal je maar geen Toyota adviseren, ook al zou dat wel de verstandigste keus zijn (betrouwbaarheidswijs),
Dus dan zit je al snel op Volvo of Saab. Wat betreft of dat nog knappe bakken zijn, nou, voor € 700,- kan je geen wonderen verwachten, maar mijn moeder heeft er ook een aantal in dat prijssegment gehad (volvo's), en zelfs eentje van het talut af laten rijden (15 meter naar beneden (schuin), gedeeltelijk in het water), toen ze hem eruit takelden kon ze zo instappen, starten lopen, en vrolijk nog een jaar in rijden zonder problemen... En een maat van me zweert bij saabs, omdat hij altijd al zijn auto's in de prak rijdt (motorisch vnl), en saabs blijven het tenminste doen. Wat betreft je Opel, je krijgt er nog steeds wel € 100,- voor als je wacht totdat je er idd kosten aan zou hebben, en hem dan pas inruilt. Dan kan je nog even sparen tot je € 1200,- hebt, waarmee je wel iets moet kunnen kopen waar je tenminste zelf ook een beetje vertrouwen hebt dat hij het weer een tijdje vol zal houden. (en waar niet ook al bijna 200K op de teller staat) |
een leuke oudere fransoos misschien een optie? denkende aan een renault 5 of een peugeot 205, die heb je al goed rijdend voor jouw budget! en de blokjes zijn (met name van de 205) mits er redelijk normaal mee gereden is niet stuk te krijgen!! (ze redden zo de 300.000!!!!)
|
Ik wil een suzuki alto .. een nieuwe.
Maar geen geld voor :P Helaas |
Citaat:
|
Neem een japanner .... echt .
|
Citaat:
Ik zou al blij zijn als ik na 5 keer gezakt te zijn eens het rijbewijs zou kunnen halen. :o |
Ja, bij een Japanner zit je toch net iets saver als bij een oudere Duitser of Franse.
Maargoed, al wat concreets beslist/ondernomen? |
Jammer dat je geen japanner zoekt, want dat zou waarschijnlijk de beste keus zijn...
Volvo en Saab staan natuurlijk bekend om hun betrouwbaarheid, maar als je er problemen mee hebt dan kun je ook flink je portemonnee open trekken... Franse, Italiaanse en Spaanse (Seat) auto's zijn over het algemeen onbetrouwbaar. Duitsers zijn qua betrouwbaarheid beter dan Franse, maar nog steeds niet heel best. Verder blijft er weinig over... Ja, Ford nog. Daarvan weet ik het niet... Tja, al met al zou Saab of Volvo dan geen verkeerde keus zijn. |
foutje
|
je kunt ook een oude amerikaan kopen. Als je een 6-cilinder lijkenbak koopt uit de '80er jaren ben je heel goedkoop uit, die dingen wil niemand hebben maar het komt nog steeds vooruit ;)
|
Citaat:
|
sja, het is geen japanner en er past wel een heleboel troep in ;)
|
Citaat:
|
Dat kan best.
Mijn vader verkoopt auto's als hobby en heeft er geregeld wat staan. Ik heb zelf van hem ook een mazda 323 automaat gekocht voor 350 euro. Voor andere mensen was die duurder geweest. Auto is technisch perfect en ik rij er al een jaar mee en hij ging probleemloos door de APK. Goed zoeken dus. |
volgens mij is de TS overleden...
|
Citaat:
mijn 93'er heeft helemaal geen roest, vind ik toch vrij knap :cool: |
Citaat:
op autotrack.nl zoek ik ook regelmatig voor wat goedkopere autootjes, en dan 't liefst een automaat (kan me moeder 'm ook besturen ;) ), en dan valt 't me toch op dat er altijd veel volvo's staan. Niet van die grote rijdende zeecontainers, maar van die kleinere sedannetjes (440 e.d.). Metallic lak, 1.8, automaat, trekhaak, wat wil je nog meer? ;) En ook in NL geproduceerd toch? Wat een nationalisme... |
Citaat:
Ik rij zelf ook 121 (bolhoed), en ondanks de kritiek die ik er aanvankelijk op kreeg ('bejaardenbak', het model) werd hij uiteindelijk ook door vrienden goed ontvangen. Het is een erg ruim wagentje dat zelf niet zo groot is en hij rijdt vlot mee met het verkeer. Het is geen snelwegmonster, maar ik neem aan dat al die kleine wagentjes dat niet zijn. Hij is dan wel vrij lawaaiïg, maar dat is een kwestie van een goede radio erin zetten :) Al moet ik zeggen, voor 650 euro... Ze zijn er dan kennelijk wel, maar de prijzen lopen op tot 2000 euro afhankelijk van uitvoering (er zijn ook luxe uitvoeringen van; Yes! en Yooh!). Het zijn toch nog populaire autootjes, dus voor iets meer zekerheid zou ik dan tussen de 1000 en 1500 euro gaan kijken. Maar je kan natuurlijk ook geluk hebben :D Toch jammer dat TS niet eens Japanners overweegt. Is ook niets mis mee als budgetauto. |
Tip.... rij opel, vooral de iets ouderen zullen het nog prima doen, ook voor weinig geld. simpel in onderhoud.
Ik raad je een Corsa A aan ;) maarja, ik ben natuurlijk ook die-hard opel rijder :evil: dus... het ligt er ook aan wat je voor een eisen aan je auto stelt.. |
Citaat:
ik ben is op internet gaan zoeken en dan tussen de 1000 en 2000 euro en toen kwam ik zoals je zegt de Yes! uitvoering tegen die best wel goed in de spullen zit. ik kwam alleen uitvoeringen tegen met de 1.3 16V motoren, maar dan met verschillende vermogens. Is dat dan het hele motoren aanbod? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Er zijn naar mijn weten twee varianten van die motor. In de LX-uitvoeringen (herkenbaar aan de niet-meegespoten bumbers) zit een iets zwakkere motor ten opzichte van de GLX (met of zonder open dakje). Maar dat verschil is vrij klein. Een GLX krijgt je in iets van 1,5 seconden sneller op de honderd en de top ligt iets hoger, 160 of zo, maar dat boeit niet want ik betwijfel of je ooit zo hard in een 121 wil :D Maar zelfs de LX krijgt je in ik geloof officieel 13,8 seconden nog op de honderd, dus bijzonder sloom is dat niet. Zeker binnen de bebouwde kom rijdt hij prima mee in het verkeer. Of de Yes! en Yooh! uitvoeringen andere specificaties hebben dan de standaard GLX weet ik niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.