![]() |
Wiskunde A1,2: meetkunde?
Dit zijn dus de onderwerpen voor het examen:
01 Domein Ag Vaardigheden 02 Domein Bg Functies en grafieken 03 Domein Cg Discrete analyse 04 Domein D(g) Meetkunde 05 Domein Eg Combinatoriek en kansrekening 06 Domein Ba Differentiaalrekening met toepassingen 07 Domein Ca Discrete dynamische modellen 08 Domein Da Lineair programmeren 09 Domein Ea Grafen en matrices 10 Domein Fa Statistiek en kansrekening 11 Domein Ga Keuze-onderwerpen Ik begrijp alleen niet waarom meetkunde daar staat. Onze docent zei dat dat onderwerp niet hoefde. Wij werken volgende de methode Getal & Ruimte, en hoofdstuk 5 Ruimtemeetkunde uit EM3 hoefden wij niet te maken. Ik heb een paar oude examens bekeken en daar staat ook niks wat betreft meetkunde. Ik vroeg me dus af of iemand hier meer over weet. Wordt dit onderwerp wel gevraagd of niet? Het lijkt me sterk dat onze docent het bij het verkeerde einde had. |
Iemand?
Edit: laat maar, in een andere bijlage lees ik dat het domein ruimtemeetkunde vervalt. |
Weet iemand welke domeinen allemaal vervallen? Ik had namelijk al één hoofdstuk lekker geleerd; grafen en matrices, blijkt het te vervallen! :eek:
|
Matrices vervalt in ieder geval. Wat valt precies onder meetkunde, ik weet niet eens of we dat wel hebben gehad, niet onder de naam meetkunde in ieder geval. Wij werken met Moderne Wiskunde.
|
Volgens mij is meetkunde een wiskunde B onderwerp, ik hoor die mensen er namelijk altijd over praten en zelf komt het me niet bekend voor...
|
Meetkunde is volgens mij ook wiskunde B en grafen en matrices komt te vervallen ja, volgens mij zit de rest er gewoon in
|
Meetkunde: schrap het maar door hoor ;)
|
Meetkunde! :eek: Dat klinkt al moeilijk! :(
|
Ik ben even lineair programmeren aan het oefenen en het gaat wel aardig, ik heb alleen een vraagje over de isolijnen.
Stel, de doelfunctie is W=5400X+3600Y Als je hier nu een isolijn van wilt tekenen, moet je dan bijvoorbeeld: Bij (4,0) is W 21600 en dan is Y (x=0) 6, dan gaat je lijn door (4,0) en (0,6) ? |
Volgens mij wel. :)
|
oke mooi dankjewel!
|
Weten jullie of je zelf mag weten welke methode je gebruikt bij lineair programmeren? Isolijnen of hoekpuntmethode. Vind die van de hoekpunten namelijk veel makkelijker.
|
Citaat:
|
Citaat:
Anders mag je t met hoekpunten doen. |
Citaat:
En soms ben je (helaas :( ) genoodzaakt de isolijnenmethode te doen omdat er oneindig veel hoekpunten op een lijn liggen die optimaal zijn. |
Citaat:
|
Wat is dit toch saai om te leren :(
Alles is helemaal weggezakt dus ik ga vandaag boek 3 en 4 herhalen, morgen boek 5 en dan woensdag en donderdag examens maken denk ik. Ik hoop echt zo erg dat er lineair programmeren in het examen komt! |
Nog even een vraagje.
Ik hoorde onlangs van mijn leraar dat alles wat je met je GR berekent, je dat moet schetsen. Dus stel dat ik even een snijpunt met de x-as bereken (de afgeleide gelijkstellen aan nul), moet ik dat dan meteen schetsen? |
En nog een vraag over iets heel anders,
Bij het hoofdstuk 'Beschrijvende Statistiek' moet je een relatieve-frequentiepolygoon tekenen. Hoe weet je nou wanneer het begin- en eindpunt de X-as moeten doorkruizen? |
hallo
ik heb t boek getal en ruimte, en ik vroeg mij af wat k moest l;ere voor me exame. Is het gewoon boek 3 t/m 5, oftewel hoofdstuk 9 t/m 19, uitgezonderd hoofdstuk 11. Bij voorbaat dank doei |
OMG ik snap echt nergens iets van. Ik voel me dom. :eek:
Hoe leren jullie allemaal, want ik vind 3 boeken nog al veel. |
Ik word er ook helemaal gek van :( Ik doe sinds zaterdag iedere dag 2 hoofdstukken, mijn leraar had handig neergezet welke hoofdstukken een beetje bij elkaar horen:
Hoofdstuk 14 - Lineair programmeren Hoofdstuk 13, 15 & 17 - Formules en differentieren Hoofdstuk 9, 10 en 12 - Statistiek en kansberekening Hoofdstuk 19 - Toetsen van hypothesen Hoofdstuk 16 & 18 - Differentievergelijkingen Op die volgorde ben ik het aan het afwerken, zit nu halverwege hoofdstuk 12 *gaap* |
Citaat:
Als ze willen dat je iets schetst, zetten ze het er wel bij, of staat er 'teken'. :p |
Krijgen we een formulekaart bij het examen en zo ja, welke formules staan daar dan op?
|
Formulekaart: http://www.havovwo.nl/vwo/vwb/bestanden/vwafk.pdf
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Krijg je die? oh, ik heb ook een boekje Wisforta, staat ook alles in
|
Voor wiskunde moet je toch zelf een formulekaart meenemen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jawel hoor. Op mijn boekje staat: Door de CEVO toegestaan als hulpmiddel bij het centraal examen wiskunde in de Tweede Fase havo-vwo
En ik mocht hem ook gewoon bij m'n SE 's houden |
Ik denk dat we blz. 1 t/m 4 van dat .pdf bestand krijgen.
|
Citaat:
|
Ok ik moet de stuff die is blijven hangen voor een 2,5 nu bijspijkeren om een 5,3 te halen om te compenseren voor AK.
Heeft iemand Samengevat van A1,2? dat heb ik nml wel, maar heb je er iets aan? Zoniet ga ik maar met de examenbundel klooien |
Citaat:
Ik heb de hele 3 weken met woordenboeken en vandaag ook mn atlas en morgen mn wisforta gelopen. |
Zijn er hier mensen die toevallig opgave vier van het examen wiskunde A1,2, 2005 tweede tijdvak hebben gemaakt en mij kunnen uitleggen hoe ik dit zelf zou moeten oplossen?
Is er een handigheidje? de vraag hier het antwoord hier |
Citaat:
Stap 1. Vul in de formule in: t=0. We gaan namelijk week 1 en week 0 met elkaar vergelijken. Stap 2. Vul t=1 in in de formule, we kijken namelijk hoeveel de zonnebloem in één week is gegroeid. Je krijgt hier L = ongeveer 1,81m. Stap 3. De groeifactor is dus 1,81/1 = 1,81. Als je tot nu toe vragen hebt, hoor ik het wel:) |
:) vraag 1 snapte ik wel... maar vraag 4 niet (y) als je daar bent en mij kunt uitleggen hoe je dat uitwerkt dan hoor ik het graag!
|
oeps sorry :bloos: even kijken
|
In de examenbundel staat dat je Ht moet vervangen door y en Ht-1 door x. Deze vergelijking moet je stapje voor stapje eenvoudiger maken, tot je op het laatst de formule
y = 1,64x-0,0016^2 overhoudt. Snap er verder ook niks van maja als we maar a en b kunnen uitrekenen :rolleyes: |
Ik voel me heel dom ik snap het begin al niet.
http://www.havovwo.nl/vwo/vwa/bestan...1206iiopg1.pdf Opdracht 3. 3 keer standaard afwijking is 4,2 dus de Mu(kan het tekentje niet)=93 Standaardafwijking is=1,4 en het mag tussen de 88.8 en de 97.2 normalcdf(88.8 ; 97,2 ; 93 ; 1,4 ) = 0,9937 (0,9937)^10 = 0,9733 1- 0.9733 = 0,03 en dat klopt. Dus ik ben niet zo dom als ik dacht. Maar ik wilde het ook niet weghalen. Want dan heb ik het voor niets op de computer getypt. |
Heeft iemand heel toevallig een antwoordenboekje van H 13 van getal en ruimte bij de hand? (A)
|
Kan iemand mij uitleggen wanneer ik continuiteitscorrectie moet gebruiken?
Ik snap het principe wel, maar ik weetniet precies wanneer. |
Citaat:
|
Citaat:
pm maar, of vraag het hier (maar pm antwoord ik sneller) |
Citaat:
|
Ik heb ze net op internet gevonden, maar alsnog bedankt (Y)
|
Citaat:
|
Als ik t verneuk is dat niet geheel ten onrechte.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01. |