![]() |
Hoeveel ramen heeft jouw kamer?
En in hoeverre beinvloedt dit jouw leven?
Ik had in ons vorige huis maar één raam en nu opeens 2. Dit was best verwarrend en ik heb bij het tweede (of het eerste, het is maar net hoe je telt) raam altijd een rolgordijn ervoor, omdat ik me daar prettiger bij voel :) |
Lijkt me inderdaad ook best verwarrend. Ik heb altijd vier ramen in mijn kamer gehad, dat vind ik wel zo prettig. Het zorgt namelijk voor evenwicht in mijn leven. :)
|
Ik heb een lange serie van 4 ruiten, waarvan er twee open kunnen! :)
Dat verheugt mij altijd zeer in de zomer, maar in de winter is het behoorlijk koud want ze zijn niet helemaal tochtvrij. En dat geeft me toch een enigzins depressief gevoel. :( |
Twee, een grote en daarboven een kleintje. De kleine staat altijd open, de grote bijna nooit. Het is wel leuk want de scheiding tussen mijn ramen zit precies op dezelfde hoogte als het matras van mijn hoogslaper, dus ik heb een raam om naar buiten te kijken als ik in bed lig en een ander raam om naar buiten te kijken als ik op ben.
|
Twee;
Eentje kijkt uit op het huis van de buren (geen leuke herinneringen aan, dus ik kijk daar liever niet uit). Invloed: ik wend mij vaker de andere kant uit, dit kan dus leiden tot het vermijden van die kant van mijn kamer. En de ander kijkt uit over de straat. Deze is heel leuk, want daar mag ik uitklimmen om de vlag op te hangen met feestdagen. |
De woonkamer heeft 4 ramen, de keuken 1, mijn kamer 2, waarvan 1 icm een deur naar het balkon, die van mijn moeder 2. Tevens hebben we op de badkamer 1 raam. :)
|
Twee, een grote en een kleinere. Die laatste kan open :) Doordat ik zoveel raam heb is m'n kamer lekker licht en dat vind ik wel heel fijn, zeker als het in de winter toch al zo donker is.
|
Ik heb een hele muur met ramen (vanaf ongeveer 1.50 hoog) en nog van die deuren die ik open kan doen en dan met zo'n hekje buiten. (niet echt een balkon of zo) En ik ben er heel blij mee, want ik houd echt van veel licht. :)
|
in ons huis is in de woonkamer/keuken 7 ramen waarvan er 3 klein zijn en open kunnen en op onze slaapkamer 3 en de logeerkamer ook 3 en de wc een kleintje en de badkamer een hele grote die ook open kan.
|
Een stuk of 1337.
|
1 raam of 6 glasplaten?
|
Eén vrij groot, ik vind het best leuk, want dan kan ik voor het raam gaan zitten en mensen stiekem bespieden. ;)
Thuis heb ik een klein dakraam, het is dan ook vrij snel donker op mijn kamer, en dat vind ik vrij deprimerend :( |
Eén groot raam dat opgedeeld is in vier dingen. Twee daarvan kunnen open.
Thuis één en een luikje erboven. |
2 vrij grote ramen.
één aan de voorkant en die is ongeveer zo groot als de lengte van een (normaal) bed (vrij breed dus) en een klapraam. Alleen het klapraam kan open. Het beinvloed mijn leven omdat ik door het vele licht in mijn kamer mn rotzooi makkelijker kan vinden zodat ik toch nog net op tijd mn bus haal ;) |
Citaat:
|
NJa, 4 naast/op/onder elkaar :p
|
2, eentje die open kan en eentje die niet open kan
|
3 ramen en een balkondeur met 2 ramen.. 5 dus.
|
Één groot. Maar twee glasplaten want een stuk kan open. :)
|
ik heb 1 raam en de helft ervan kan open. Maar ik ben altijd gewend geweest aan een dakraam uit 1 stuk en heb nu een 'gewoon' raam. ik vind het fijner.
|
3 naast elkaar, eentje kan open, maar niet zo ver want dat besturingsding van mijn rolluik hangt in de weg. (n)
|
een.. met twee ruiten..
deze laat toch meer licht binnen dan de drie aampjes in mijn vorige huis.. |
Ik heb 2 ramen, en aan de achterkant ook.
Alleen schijnt hier alleen s`morgens de zon binnen op de achterkant, en verder niet meer. Mijn vorige huis was heel licht en zonnig en dat mis ik wel. |
Ik heb een kamer zonder ramen en ik ben enorm vrolijk daardoor want dan hoef ik zo min mogelijk te zien van alle inferieure schepsels die buiten rond huppelen
|
In de woonkamer 2, die ieder bestaan uit 3 ruiten.
In de keuken een dakraam, op de badkamer een raam, op de slaapkamer twee dakramen en nog een 'normaal' raam. En dat is fijn. |
Ik heb 8 ramen.
2 aan elke muur. :o |
2 en ze kunnen allebei open.
|
ik heb maar 1 raam en dat vind ik toch wel jammer want ik hou van veel licht. Maar als het er meer waren geweest kon ik bijna niks kwijt i.v.m weinig ruimte in mijn kamer.
|
twee. Ik had er eerst een, maar dat was een kleine naar het noorden, dus nooit licht naar binnen. Toen heb ik er nog een dakraam bij ingezet, die is naar het westen, dus ietsjes meer licht, niet veel. Veel te weinig licht nog steeds vind ik, maar ja, ik heb een kleine kamer en ben er ook maar weinig.
|
Ik heb 1 raam en die is groot. En een deur met een raam erin. Enkel een bovenlicht kan open.
|
2, maar ze zitten naast elkaar dus eigenlijk is het er maar 1. Maar ze kunnen wel afzonderlijk van elkaar open dus zijn het er toch 2. Invloed: nu ben ik in de war.
|
Ik heb veel ramen. Drie aan de voorkant, waarvan ik er een open kan schuiven. Vier ramen heb ik aan de zijkant van mijn kamertje. Twee daarvan kun je open schuiven.
Ik vind het heerlijk zoveel licht te hebben in mijn kamer. Het lijkt nu alsof ik veel minder opgesloten zit, dan mijn huisgenoot met maar een raam. In de zomer ben ik minder blij met mijn ramen: dan wordt mijn kamer een broeikas. Afgelopen weekend verduisteringsgordijnen gekocht, gaat het regenen. :| |
Twee.
|
7.
|
vier
woon antikraak in een kantoorpand |
2 ramen waar 2 delen in zitten waar dubbelglas in zit.
Dus eigenlijk 4. Maar ook weer 2 en 8. |
In mijn slaapkamer heb ik 3 grote ramen. Ik hou van in het raamkozijn zitten. In de zon of 's nachts.
|
Hier drie die alledrie open kunnen, bij m'n ouders drie waarvan er één open kan. :)
|
Twee, waarvan eentje een stukje openkan.
|
3 hele grote zodat de hele wand bijna van glas is. Heb ook no een hoge kamer zodat het lekker licht is (y)
Het beinvloedt mijn leven dusdanig dat ik er wel vaak aan denk. Er wordt namelijk gebouwd tegenover mijn kamer dus ik moet wel vaak de luxaflex naar beneden doen, je kunt je niet zomaar gaan omkleden ofzo (tenzij je n indruk wil maken dat je n meisje bent van lichte zeden ;)). |
Twee bovenramen, twee zijramen, een onopenbaar raam. Allemaal aan elkaar vast.
|
3 naast elkaar waarvan er eentje open kan.
|
Ik heb 2 kamers en nu is mijn leven overhoop omdat ik niet weet welke van de 2 kamers je bedoelt!
|
Ik heb net 2 in me kamer laten zetten wat het totaal brengt op 10 ramen. 2 aan elke zijde en 2 extra bij de ingang.
|
Woonkamer zes in een wandvullende 3x2 opstelling (plafond tot vloer), in de studeerkamer twee, loggia alleen maar (is in feite een glazen hok buiten het gebouw)
|
2
|
Hier 2, kunnen allebei helemaal open (uitslaand).
In de slaapkamer 1, die kan je omhoog schuiven. |
2, waarvan ik er voor 1 een (open) kast heb staan omdat mn kamer niet anders in te delen viel.
|
Citaat:
|
slaapkamer: een drie-in-één-raam. De bovenste en linkerraam kunnen daarvan open.
Woonkamer: glazen deuren naar de serre. (Door de serre is er best veel lichtval in de woonkamer). Licht doet de mens goed, althans; de Joyz mens. Keuken: een rij ramen over één muur verspreid. Toilet; geen raam Badkamer: 2 te openen raampjes. Tijdens het douchen hoop je dat er snel condensvorming ontstaat omdat anders de halve buurt ziet wie er staat te douchen :( Wellicht praat ik over raam waar het woord glasplaat of ruit toepasselijker is. ;) |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |