![]() |
Computer overleden?
Hallo hier,
Laat ik beginnen met dat ik absoluut 0 verstand heb van computers :D Sinds kort gebeurt het nogal, dat als ik gewoon een beetje achter mn pc zit, ineens het beeldscherm op zwart gaat, en de computer gaat een iets hoger geluid produceren dan normaal. Hierna kan ik hm weer opnieuw opstarten, maar eigenlijk doet 'ie het dan niet meer goed. Meestal een paar uurtjes wachten en dan doet 'ie het weer een uurtje ofzo. Hij is al een jaartje of 6 oud, maar hij voldoet verder nog prima: nooit gedoe gehad met te weinig schijfruimte ofzo. Betekent dit dat het einde van mijn computer nabij is, of is er nog licht aan het einde van de tunnel? (niet met mooie woorden gaan smijten, want die snap ik niet :p) |
Klinkt alsof er iets te warm wordt. Check alle ventilatoren eens, dus even de kast openmaken en checken of alle bewegende delen nog kunnen bewegen. ;)
|
heb je ooit kast opengehad om stof te verwijderen
|
met mooie woorden smijten hoeft nog niet in dit stadium.. zoals al gezegd werd moet je gewoon even je PC openschroeven en er een blik in werpen of alle ventilatortjes draaien als hij aanstaat.. en stof verwijderen kan natuurlijk ook geen kwaad..
|
oh is t zo simpel :D
Ik vind mezelf geniaal, deze pc is (ruim) 6 jaar oud, en gaat als een trein :) Mn zwager heeft zo'n hypermodern ding, maar deze download sneller. Terwijl ik 't goedkoopste casema-abotje heb :) |
sneller downloaden heeft niks met de snelheid van je pc te maken ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42. |