![]() |
Moederdag.
Jaja, het is aanstaande zondag weer moederdag. Doe jij hier ook echt iets aan of laat je het stiekem voor bij gaan? Of geef je een bos bloemen, omdat ze altijd je sokken in de was doet?
Kortom; hoe ziet jouw moederdag eruit en wat doe je eraan? :) |
Moeder is op vakantie.
Ik zie die dag wel mijn oma. |
Ik geef altijd nog een zelfgemaakt cadeautje (ik maak op scouting altijd wat met de kinderen) en gewone cadeautjes.
Denk dat ik dit jaar vliegenkapjes en onbreekbare glazen koop op m'n werk en daarbij misschien nog wat lekkers van Kneipp ofzo. M'n inspiratie is een beetje op. |
Ik stuur haar wel een leuk cadeautje op.
|
Niks natuurlijk. Protocol en traditie kunnen mijn aars likken. (tenzij ik er zelf voordeel van heb natuurlijk)
|
Oh sars..
|
Citaat:
hmm kweet niet, ik zal wel weer in de buidel moeten tasten :( |
Niks, sinds ik van de basisschool af ben niet meer eigenlijk. Ik vind het allemaal een beetje geforceerd en als we onze ouders wat willen geven doen we dat wanneer we dat willen.
|
Citaat:
|
Ik verwacht natuurlijk een cadeautje ;)
en mijn moeder zelf geef ik douche gel of bloemen ofzo, hoewel ze altijd zegt dat dat niet hoeft omdat ze het commerciële uitgebuite onzin vindt. |
Soms komt het zo uit dat ik een bos bloemen geef, maar mijn moeder vindt het onzin dus normaal gesproken doe ik er niet aan. Dit jaar in elk geval niet want ik ben dit weekend niet bij mijn ouders.
|
Citaat:
|
Ik ga gewoon lekker voor der koken wat dat moet ik nog uitzoeken. :) Ik dacht dat ik messchien een leuke pwp maakt speciaal voor haar want ze houdt van zulke dingetjes.
Ik weet het eigenlijk niet, Bosjes bloemen erbij ofzo? |
Mijn moeder vindt het onzin maar wij (m'n zusje, broertje en ik) geven standaard ieder jaar een bos bloemen. Als we het niet zouden doen zou ze dat prima vinden maar goed. =)
|
Ik geef mijn moeder een klein cadeautje voor moederdag. Ze is altijd een of twee dagen voor of na moederdag jarig, dus moet ik in een keer twee keer verzinnen wat ik ga kopen, dat is wel vervelend vind ik (maar mijn moeder vindt dat niet)
|
Mijn ouders vinden allebei dat ze iets verdienen van hun kinderen op moeder- of vaderdag en ze verwachten ook minimaal ontbijt op bed en stiekem ook wel een cadeautje. Daarom ga ik de theedoos van mijn moeder schilderen (daar zeurt ze al maanden over) en ik heb er een pakje thee, een theezeefje en een boekje bij gekocht voor weinig geld.
Eigenlijk vind ik het een leuker idee om spontaan en onverwachts iets te geven, maar als ik heel eerlijk ben weet ik wel dat dit er dan maar heel zelden van zou komen. Daarom ben ik toch wel blij met zo'n dag. |
Citaat:
|
Mijn moeder vindt het onzin, dus we doen er niet aan.
We gaan wel naar mijn schoonmoeder, en die krijgt dan altijd een bosje bloemen ofzo. |
O ja, goed dat je het zegt. :o
(Ik krijg hier geen reclame-folders die me er steeds weer aan herinneren.) |
Wij doen aan voederdag, een combi van vaderdag en moederdag en dan gaan we op de kosten van de kinderen uit eten of barbequen of iets met voedsel. Hence the voederdag.
|
wij geven altijd kadeautjes en gaan naar oma (y)
lekker eten (y) |
ik had (samen met mijn zusje) een lekker geurtje voor moeder gekocht, komt ze doodleuk de dag erna met hetzelfde geurtje uit de stad lopen. had ze m zelf gekocht :p
|
Mijn moeder is dan op vakantie, maar als mijn ouders terugkomen ga ik een ontbijtje bestellen bij Bagels & Beans (y)
|
ze zegt wat ze wilt, en ik haal het
|
Ik doe niet aan moederdag. Ik heb ooit besloten om het af te schaffen omdat ik het onzin vind om op één dag in het jaar opeens iets speciaals te doen. Ik doe dit liever onverwachts voor haar. Mijn moeder hecht er ook bijna geen betekenis aan dus wij vinden het prima zo.
|
normaal geef ik gewoon een cadeautje ofzo, maar deze keer nemen we haar mee uit eten. ze heeft al rotzooi genoeg :P
|
Ik verzin nog wel wat. :)
|
Citaat:
|
Ik koop altijd een bos bloemen voor mijn moeder.
|
Ik kom dan na een tijdje thuis van een feestje, en dan ga ik slapen
|
O ja fuck dan moet ik naar mijn opa en oma...
|
Ik heb haar van de week nog even verteld dat ik heus ook wel van d'r houd zonder dat ik een cadeautje geef. :o
Onzin vind ik 't. Wellicht dat ik samen met m'n zussen+broer wat geef, maar niet zelf. |
Citaat:
|
Ik ben die dag zelf aan het werk en kom voor dinsdag ook niet meer thuis, dus ik ga vanmiddag/morgen even in de stad een cadeautje halen. Meestal krijgt ze van me een bos bloemen, een luchtje of douchegelletje. Slaat altijd goed aan. :)
|
Mijn moeder is 15 mei jarig, ik vind één cadeau dan wel genoeg.
|
Mijn ouders vinden het onzin, alleen toen we op de basisschool zaten kwamen we nog wel met iets aan (vaak ook omdat je er op school iets voor maakte) Ik geef haar liever gewoon door het jaar heen wat leuks als ik iets leuks tegenkom dan dat ik me nu loop rot te zoeken naar iets. Daarbij is ze ook net jarig geweest (koninginnendag) dus dan is het helemaal zo dubbel.
Ook vinden we allemaal iets kerst of sinterklaasachtig iets veel leuker om te doen, dat is dan voor iedereen en gewoon gezellig. Ik vind het echt prima zo (y) |
Mijn moeder vindt het wel leuk om er iets aan te doen, maar uitgebreid cadeautjes hoeft van haar ook weer niet. Dus ik ga wel vóór het ontbijt (nou ja, voor een uur of 11 dus) naar haar toe en ze krijgt een theepot want die wilde ze dan weer wel hebben. En dan 's middags waarschijnlijk naar mijn oma.
Ik heb er tot nu toe elk jaar wel wat aan gedaan, klein cadeautje enzo, zonde om dat te doorbreken. :o |
Mn moeder houdt niet van croissantjes o.i.d. dus het wordt gewoon een kop heet water waar ze zelf de koffie in kan scheppen hoeveel ze wil, want wij doen de verhouding 'toch nooit goed'. Verder mag ze haar ontbijt dus zelf maken en dan geven we haar sudoku-boekjes
|
Ja, we geven altijd samen iets. Ik vind het eigenlijk onzin, maar wil mijn moeder daar niet mee 'kwetsen' ofzo. Vorig jaar vroeg ze iets wat ze een paar jaar geleden al had gekregen, wat ze was vergeten. Hebben we dat ingepakt, en zij heel blij. Maar we hadden natuurlijk nog iets anders gekocht. Ik hou sowieso niet van cadeautjes kopen omdat het tijd enzo kost en ik nooit echt weet wat het moet zijn. Ik lever meestal geld in bij mijn zus voor dit soort dingen. (y)
|
Wij doen ook nooit iets heel groots. Heb d'r nu een tas gegeven omdat haar vorige kapot was gegaan. Heb 't ook meteen gegeven, kon ze 't meteen gebruiken.
|
wij geven ook altijd vanalles (y)
dit jaar een mini-abonnement op een tijdschrift voor wooninspiratie. ze gaan een nieuw huis bouwen namelijk. |
Ik heb geen geld, dus ik ga voor dr koken, vindt ze helemaal geweldig dus prima zo. (y)
|
Dan is het hier 2 keer in de week moederdag.
|
Mijn moeder wil nooit wat krijgen met moederdag, omdat dat niet spontaan is.
Dus krijgt ze lekker niks. Ze mag me naar de bus brengen zodat ik naar engeland kan gaan met de klas. :o |
Ze krijgt van mij 2 kaartjes voor Tarzan de musical, 2e rangs. Een bosje bloemen en ontbijt op bed, en dan vind ik het eigenlijk wel weer heel prima. :o
|
Mijn moeder hecht best veel waarde aan dit soort dagen dus ik ga wel even langs en ik denk dat ik een bos bloemen meeneem dit keer. Ik heb echt geen tijd om uitgebreid te gaan shoppen nu de examens eraan komen. Misschien dat ik nog iets creatiefs eraan toevoeg, dat vind ik toch wel het leukst.
|
de laatste keer dat ik heel enthousiast met een moederdagkadootje aan kwam zetten, reageerde heel koeltjes met een "oh wij deden toch niet aan moederdag?" dus sindsdien doe ik er dan maar niks meer aan.
tegen de tijd dat ik zondag uit bed kom is zij trouwens toch waarschijnlijk al de deur uit, op weg naar dr eigen moeder. |
Mijn moeder geeft er niet zoveel om, maar ik kom toch even bij haar op visite en neem misschien iets mee. Of een ontbijt op bed ofzo. Niks uitgebreids in ieder geval. Hoogstens een kleinigheidje.
|
Mijn moeder zegt altijd dat het commercieel is etc., maar volgens mij hoef ik het niet te proberen om het te vergeten :p
|
Mijn moeder hecht 0,0 waarde aan moederdag.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54. |