Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Werk, Geld & Recht (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=60)
-   -   acceptgiro internetbankieren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1580811)

Sarah 09-05-2007 21:52

acceptgiro internetbankieren
 
ik heb aan bol.com twee rekeningen betaalt die ik met acceptgiro moest betalen, maar ik was even niet zo hard aan het nadenken en heb in mijn internetbankieren niet de acceptgiro functie gebruikt maar de bankgiro functie. Ik heb wél het betalingskenmerk vermeld.
Bol.com stuurde mij van allebei de rekeningen een betalingsherinnering, met herinneringskosten van 2,50 per rekening. Deze zijn verstuurd vóórdat ik het geld overmaakte (de ene 2 dagen van te voren, de andere 1 dag van tevoren), maar ik heb ze ontvangen nadat ik het geld overmaakte (de ene 4 werkdagen naderhand, de andere 6 werkdagen naderhand).
Ik heb nu dus bij elk van deze twee acceptgiro's wél met de acceptgiro de herinneringskosten overgemaakt, omdat er in de herinneringsbrief staat dat ik er rekening mee moet houden dat zij een verwerkingstermijn van twee weken kunnen hebben.

Klopt het nu gewoon, of is er een kans dat ze nog gaan zeuren? Dus: als ik dat geld overmaak alsof het een bankgiro is, en het betakingskenmerk erbij vermeld, hebben ze dan door dat die rekeningen betaald zijn?
En zo nee, moet ik dan meteen ze opbellen om dat uit te leggen, of moet ik eerst afwachten of ze me nog een herinnering gaan sturen?

Corinne 09-05-2007 22:19

Ik ken helemaal geen acceptgiro functie bij internet bankieren.
Als ik iets bij bol.com heb besteld, maak ik het altijd 'gewoon' over, zoals ik alle andere dingen ook over maak, met het betalingskenmerk erbij.
Is tot nu toe altijd goed gegaan.
Die rekeningen heb je nu gewoon betaald hoor.
Zolang je idd maar het betalingskenmerk erbij zet, gaat het gewoon goed :)

Nona 09-05-2007 22:54

Bel even. :) Waarschijnlijk hebben ze het geld, maar als je dingen verkeerd hebt ingevuld is de kans groot dat ze niet precies weten voor welke betaling het was. Als je belt kunnen ze dat vast terugvinden en kunnen ze het overhevelen naar het juiste potje.

Tenminste, dat is bij veel bedrijven zo.

Go 09-05-2007 23:15

Per bankgiro ontvangen ze het volgens mij vrij snel. Jij hebt op tijd aan je betalingsverplichting voldaan, dus het lijkt me niet dat ze je die herinneringskosten in rekening mogen brengen. Maar ja, mogen hoeft niet hetzelfde te zijn als doen. Als ze aandringen gewoon niet toegeven. Houden ze vanzelf op, en anders horen we het wel:P

x-spekkie-x 10-05-2007 05:48

Citaat:

Corinne schreef op 09-05-2007 @ 23:19 :
Ik ken helemaal geen acceptgiro functie bij internet bankieren.
Als ik iets bij bol.com heb besteld, maak ik het altijd 'gewoon' over, zoals ik alle andere dingen ook over maak, met het betalingskenmerk erbij.
Is tot nu toe altijd goed gegaan.

Dit. Bij mij ook gewoon zonder acceptgiro functie, gaat prima (y)

Waarschijnlijk heb jij gewoon wat laat betaald (tegen het eind van de termijn aan) en dan stuurt Bol.com alvast een brief dat je nog moet betalen! Ik hoop niet dat je die herinneringskosten betaald hebt, want op je bankafschrift kun je gewoon zien dat je op tijd hebt betaald!

Megadeth 10-05-2007 06:44

Ik betaal altijd met acceptgiro functie en dat gaat gewoon goed. Herinneringskosten moet je niet betalen als je al betaald hebt... ze zien vanzelf wel dat ze het geld binnen hebben.

Sarah 10-05-2007 08:25

nou ik heb dus wel de ene 1 dag en de andere 2 dagen na het verstrijken van de betalingstermijn betaald, maar toen had ik de herinnering nog niet ontvangen (hij was al wel geschreven, ik snap niet zo goed waarom een simpele brief er meer dan een week over doet voor hij van hen bij mij komt). Maar dat betalen moet nu dus verder goed zijn gegaan, dat is fijn om te weten :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.