![]() |
Wat gebeurt er als je een gekookt ei bakt?
Dus een ei koken, in plakjes snijden en dan die plakjes bakken? Heeft iemand hier dat weleens gedaan?
Ik ben benieuwd naar wat er dan uitkomt maar ik wil het zelf niet proberen want straks is het vies en dan moet ik het weggooien, dat is zielig voor het kipje dat 't ei heeft moeten leggen. |
Citaat:
Ik heb het nog nooit gedaan, het lijkt mij nogal raar... |
waarschijnlijk niet zo heel veel, ik denk dat de plakjes wat krokanter worden, en waarschijnlijk uit elkaar vallen. Ik denk niet dat het voor de smaak veel uitmaakt.
|
Misschien dat ie groen wordt (het geel dan), net als dat je 'm te lang doorkookt?
|
Persoonlijk zie ik het nut er niet van in.
|
Lijkt me saai, om alleen dingen te doen waar je het nut van inziet.
Ik zou het trouwens niet weten, maar mochten we ooit nog een ei overhouden dan zal ik het voor je proberen. (Y) |
Volgens mij gebeurt dat wel in oosterse landen, alleen dan niet in plakjes maar het hele ei. En dan bakken ze het ook nog in een 'prutje'. Best lekker!
|
Citaat:
|
Maakte mijn moeder vroeger wel eens, met taugé en ketjap. Wel lekker opzich, voor zover ik me kan herinneren. Al jaaaaaren niet gegeten.
|
er zitten toch wel eens stukjes gekookt ei in nasi en bami? die dan gewoon er bij in de wok gegooid zijn? Of zijn dat altijd gebakken stukjes ei? (Eet zelf (bijna) nooit dingen met ei, vandaar dat ik dat niet weet)
|
Citaat:
|
ik heb altijd gekookt ei op mijn pizza, en dan wordt het dus in de oven ook nog gebakken. Vind het erg lekker (Y)
|
Citaat:
|
Gewoon een beetje opbakken zal niet vies zijn, maar ik zie 't nut er niet van in eerst een ei te koken om het vervolgens nog eens te bakken...
|
lijkt me niet echt lekker.
|
Ik zie het nut niet echt. Maar ik zou hem dan bakken in paneermiddel met kruiden. Dat doe ik altijd met avocado zodat het niet uit elkaar valt.
|
In olijfolie bakken tot het ei goudbruine stukjes begint te vertonen. Serveren met zout, peper, komkommer, tomaat en mosterdmayonaise of sambal.
Niet echt de moeite waard. Laat het kipje haar ei maar houden. |
Dit is toch net zoiets als vragen: wat gebeurt er als je gekookte wortels gaat bakken, of wat gebeurt er als je gebakken ui gaat koken? Zonde en vies, lijkt me.
|
As je ze eerst door een tempurabeslagje heenhaalt kan het nog best smakelijk worden.
|
Citaat:
|
MIjn mam, heeft volgens mij ook wel eens last van haar stoelgang , dan drinkt ze soms een glas met gwn heet water. Ze zegt dat het helpt :D dus probeer het eens zou ik zeggen. dat lijnzaad vind ik zelf erg lekker in de yogurt mijn moeder eet het ook voor de stoelgang en ik gwn omdat ik het lkkr vind :p
|
Citaat:
|
Het gaat door veel aziatische gerechten, vooral Chinees en Indonesisch maar ook in Griekenland.
Ik eet het wel eens door een gerecht, het smaakt niet heel anders dan een gewoon gekookt ei, een beetje knapperiger. IK vraag me eerder af wat er gebeurt met een gefrituurd ei. |
een ei in de magnetron doen is leuk :D:D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb wel eens een rauw ei gefrituurd, dat was wel lekker, maar wel erg vet. Dus je kan het beter gewoon bakken.
|
Yeah, tamagoyaki (y)
|
Citaat:
nu vraagt iedereen zichaf hoe dat smaakt. En als je een gekookt ei zonder schil in de magnetron doet, dan ontploft t miss niet? Heej zie ik hier een Nederlandse Braniac ontstaan :p |
Wat gebeurt er als je een ei invriest?
gekookt, gebakken, rauw of gefrituurd. |
Dan bevriest het ei.
|
:cool:
|
Als je een gekookt en bevroren ei ontdooit, heeft het een rubberachtige structuur en smaakt het bitter
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zoiets, de tijden kunnen enigszins afwijken afhankelijk van de soort turbomagnetron dat je hebt. |
Citaat:
bij ons in Utrecht heet dat gewoon een friet-ei en je kan het ongeveer in elke snackbar kopen :p (y) |
Citaat:
|
Ik ben in Amsterdam nog nooit een eierbal tegengekomen.
|
ik had er nog nooit van gehoord tot ik naar Groningen verhuisde en zie het daar in minstens de helft van de snackbars, dus ik nam aan dat het Gronings was :o
|
In Meppel zijn ze ook te krijgen.
|
Ik heb nog nooit een eierbal gezien in de snackbar. Nooit in vlissingen, almere delft of leiden.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:14. |