Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Niet meer agenten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=158140)

Lucky Luciano 13-07-2002 23:48

Niet meer agenten

Maar meer gevangenissen. Al die gasten die worden opgepakt komen weer vrij doordat er te weinig plaats is om ze op te bergen. Dus ze worden meerdere malen opnieuw opgepakt. Daardoor lijkt het of de politie in onder macht is. Maar als je de misdadigers nou gewoon opbergd. Komen ze ook niet zo snel meer terug.

beuk 14-07-2002 10:47

Onzin, want er zijn ook genoeg kleine delicten waar nou eenmaal geen lange gevangenisstraf op staat. Je stelt het voor alsof een straatrovertje slechts eenmaal opgepakt hoeft te worden en daarna volledig uit beeld verdwijnt.

Lucky Luciano 14-07-2002 10:52

Citaat:

beuk schreef:
Onzin, want er zijn ook genoeg kleine delicten waar nou eenmaal geen lange gevangenisstraf op staat. Je stelt het voor alsof een straatrovertje slechts eenmaal opgepakt hoeft te worden en daarna volledig uit beeld verdwijnt.
Neuh... maar die gasten worden opgepakt en een uur later weer losgelaten.

Balance 14-07-2002 12:42

Citaat:

darkshooter schreef:

Neuh... maar die gasten worden opgepakt en een uur later weer losgelaten.

dat zal wel meevallen denk ik, want d'r bestaat ook nog altijd iets als een minimumstraf

Conan the Librarian 14-07-2002 13:02

Nu vraag ik me af hoeveel procent van de misdadigers (hoe dan ook) daadwerkelijk gepakt (en berecht) wordt. :confused:

En voor hoeveel daarvan het niet de eerste keer is?

Lucky Luciano 14-07-2002 13:08

Citaat:

linda85 schreef:

dat zal wel meevallen denk ik, want d'r bestaat ook nog altijd iets als een minimumstraf

Niet dus als de gevangenissen vol zitten ;)

dystopia 14-07-2002 13:21

Citaat:

Conan the Librarian schreef:
En voor hoeveel daarvan het niet de eerste keer is?
Dit is een paar maandjes geleden bij het Lagerhuis aan de orde geweest. Daar hadden ze het erover dat mensen die eenmaal een misdaad begaan daarna meestal in hun oude patroon terugkeren. Hoe en wat weet ik niet meer. Misschien staat het op hun site :confused:

John Simon 14-07-2002 17:54

was het niet de bedoeling om het veiliger op straat te maken???
dan lijkt het mij logisch dat je wat meer agentjes fokt en daarmee gaat rondwandelen in de probleemwijken...

Rhinus 14-07-2002 18:18

Citaat:

darkshooter schreef:
Niet meer agenten, maar meer gevangenissen.
Wil meer agenten EN ook meer gevangenissen.

Vind ik.

Tofke_H 15-07-2002 09:11

Een andere indeling en dat begint met meer blauw (agenten dus) op straat. Dichter bij de bevolking. Zo kan de "klein" misdaad hopelijk opgelost worden.
Jonge gevallen, die meestal kleinere misdaden doen, in andere "gevangenissen", noem het maar in instellingen. Daarbuiten een scheiding tussen zware gevallen en minder zware gevallen, omdat er al meerdere voorbeelden zijn waar een "lichte" jongen, na zijn eerste gevangennis-verblijf een "zwaardere" jongen wordt, en dat is natuurlijk nadeling.

Dus ipv extra gevangenissen een soort instelling voor jongeren volledig af te scheiden. En ook om de zware gevallen te scheiden van de lichtere jongen.

Rhinus 15-07-2002 12:31

En dat HALT moet ook maar eens wat lomper/zwaarder worden.

Manus J. van Alles 15-07-2002 21:00

Meer gevangenissen, meer agenten en meer gevangenispersoneel :p

[/muggezift]

autodropje 15-07-2002 21:02

Citaat:

Manus J. van Alles schreef:
Meer gevangenissen, meer agenten en meer gevangenispersoneel ;p

[/muggezift]

hoe wou je daar aan komen?

Manus J. van Alles 15-07-2002 21:05

Citaat:

autodropje schreef:

Op dezelfde manier waarop gevangenissen en agenten komen aanwaaien ;)

Rhinus 15-07-2002 21:50

Citaat:

autodropje schreef:
Bouwen, aannemen en aannemen :).

Tofke_H 16-07-2002 11:20

Citaat:

Rhinus schreef:

Bouwen, aannemen en aannemen :).

Als het zo simpel maar eens was :p Niet veel mensen voelen zich geroepen om die job uit te voeren. Als ik kijk naar Belgie, want in Nederland weet ik het niet, verdienen die mensen niet echt veel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.