Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [Coden] programma gezocht om te programeren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=158153)

GpMaStEr 14-07-2002 00:02

HELP ME (ik snap het niet egt)

ken iemand me helpen?
ik zoek een programma ofzo waarmee ik een eigen programma moet maken maja als ik het aan iemand vraag beginnen ze te lullen over 000000 en 11111111 mja snap k niet egt KEN IEMAND ME HELPEN MET DIT PROBLEEM? :confused:

Lucky Luciano 14-07-2002 00:05

Das een binair getallen stelsel. Taal waarin je computer praat zeg maar. Meer verstand heb ik er ook niet van.

-=Odysseus=- 14-07-2002 00:05

Wat voor programma?

GpMaStEr 14-07-2002 00:08

Citaat:

darkshooter schreef:
Das een binair getallen stelsel. Taal waarin je computer praat zeg maar. Meer verstand heb ik er ook niet van.
jah alvast bedankt dat snap ik nu. maar ik weet niet hoe je dat allemaal moet maken (is er iemand die een eigen programma heft gemaakt? want ik wil een programma maken voor op mijn site.

GpMaStEr 14-07-2002 00:09

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:
Wat voor programma?
dat vraag ik jullie juist is er een programma voor?

Lucky Luciano 14-07-2002 00:10

Citaat:

GpMaStEr schreef:

dat vraag ik jullie juist is er een programma voor?

Java ofzo d8 ik

-=Odysseus=- 14-07-2002 00:10

nogmaals wat voor programma wil JIJ maken?

Een programma voor op je site dat dus ook op je site draait? of een proggie dat je kan downloaden en dan op je eigen PC kan draaien....?

Lethalis 14-07-2002 00:11

"compiler"

GpMaStEr 14-07-2002 00:13

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:
nogmaals wat voor programma wil JIJ maken?

Een programma voor op je site dat dus ook op je site draait? of een proggie dat je kan downloaden en dan op je eigen PC kan draaien....?

de laatste

-=Odysseus=- 14-07-2002 00:14

Wat moet het programma doen? Is het een spelletje of een soort rekending..?

GpMaStEr 14-07-2002 00:15

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:
Wat moet het programma doen? Is het een spelletje of een soort rekending..?
gewoon een programma dat ik bijvoorbeeld een nieuwe msn maak(lukt egt nooit) maakt niet uit wat voor programma zoalng ik er maar 1 maak

-=Odysseus=- 14-07-2002 00:16

Ik zou zo snel Visual Basic zeggen maar er zijn ook tal van anderen die weet ik niet uit me hoofd ken...
maar daar weten anderen op dit forum meer over.

GpMaStEr 14-07-2002 00:17

Citaat:

GpMaStEr schreef:

gewoon een programma dat ik bijvoorbeeld een nieuwe msn maak(lukt egt nooit) maakt niet uit wat voor programma zoalng ik er maar 1 maak

als je er 1 geeft kijk ik ff wat ik ermee ken het liefst wil ik een soort norton maen of ziets als black ice of een soort iets al DIVX

GpMaStEr 14-07-2002 00:18

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:
Ik zou zo snel Visual Basic zeggen maar er zijn ook tal van anderen die weet ik niet uit me hoofd ken...
ken je die op intenet downloaden f moet ik die kopen of knen ik hem van kazaa afhalen?

-=Odysseus=- 14-07-2002 00:19

Je zou het wel via kazaa kunnen vinden denk ik...

GpMaStEr 14-07-2002 00:21

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:
Je zou het wel via kazaa kunnen vinden denk ik...
hoe groot hoort ie te zijn?

-=Odysseus=- 14-07-2002 00:22

maar nogmaals kweenie zeker of VB het beste programma is om dat in te doen, maar je kan het altijd proberen :)

-=Odysseus=- 14-07-2002 00:23

Citaat:

GpMaStEr schreef:

hoe groot hoort ie te zijn?

Dat zou ik niet zeker weten.. sorry misschien dat iemand anders dat wel weet. Tis iig wel groter dan een paar MB want anders heb je misschien een virus te pakken mocht het zo klein zijn.

GpMaStEr 14-07-2002 00:24

Citaat:

-=Odysseus=- schreef:
maar nogmaals kweenie zeker of VB het beste programma is om dat in te doen, maar je kan het altijd proberen :)
alvast bedankt maaruh HEB JE MSN? dat gaat veel handiger mijn e-mail is robert_brik@hotmail.com

MmmaartennN 14-07-2002 01:56

Citaat:

GpMaStEr schreef:

als je er 1 geeft kijk ik ff wat ik ermee ken het liefst wil ik een soort norton maen of ziets als black ice of een soort iets al DIVX

Grote ambities hoor ;)

Ga is naar de bieb en haal een boek over Visual Basic. Niet zo moeilijk, je hebt er al snel je eerste paar progjes mee in mekaar gedraaid :) Het werkt allemaal heel logisch, maar zonder een boek of handleiding kom je nergens. En wees niet teleurgesteld als je na maanden werk nog geen DivX decoder kan maken ;)

GpMaStEr 14-07-2002 01:59

Citaat:

MmmaartennN schreef:

Grote ambities hoor ;)

Ga is naar de bieb en haal een boek over Visual Basic. Niet zo moeilijk, je hebt er al snel je eerste paar progjes mee in mekaar gedraaid :) Het werkt allemaal heel logisch, maar zonder een boek of handleiding kom je nergens. En wees niet teleurgesteld als je na maanden werk nog geen DivX decoder kan maken ;)

hey man ik heb visual basic nu wel maar ik ken niet linken zeg maar

dystopia 14-07-2002 02:20

Open in het vervolg een duidelijke topic met een duidelijke titel (zoals de rest op het forum doet) en met een ietswat duidelijkere inhoud. Alvast bedankt!

pietje63 14-07-2002 10:28

Citaat:

GpMaStEr schreef:

he, of je ontwerpt een niet OS is ook cool :D

eeeh tip voor beginners: delphi
tip voor programma om mee te beginnen: customized text editor of een speciaal rekenmachine ofzo

The Iceman 14-07-2002 10:43

Iet super handig om in te leren programmeren vind ik nog altijd Oberon. Is een soort van opvolger van Pascal, maar met wat extras. Er zit ook iet leuk bij waarmee je kan zien hoe je de meegeleverde libraries kan gebruiken. Klinkt nogal onduidelijk maar als je het ooit eens gebruikt zal je wel zien ;)

Oh en kvind het altijd grappig als ik mensen met grootse ideeën zie afkomen, maar geen flauw benul hebben waarover ze het eigenlijk hebben.

GpMaStEr 14-07-2002 12:37

Citaat:

dystopia schreef:
Open in het vervolg een duidelijke topic met een duidelijke titel (zoals de rest op het forum doet) en met een ietswat duidelijkere inhoud. Alvast bedankt!
hey man ik had een andere naam gedaan maar die lijerssz hebbe het veanderd ik had eerst HEEEEEELP ME ik snap ut niet egt

dystopia 14-07-2002 12:39

Citaat:

GpMaStEr schreef:

hey man ik had een andere naam gedaan maar die lijerssz hebbe het veanderd ik had eerst HEEEEEELP ME ik snap ut niet egt

Dat was deze lijer dus. Leesvoer. Zoals je ziet houdt vrijwel iedereen zich eraan op S&M. Probeer het ook 'ns zou ik zeggen :)

Wuzzelez 14-07-2002 12:43

- Visual C++
- Qbasic
- Pascal

Ze zijn op bijvoorbeeld Kazaa vast wel gratis te downen, ga je naar de orginele site van de makers dan moet je ervoor betalen.
Of het moet een shareware/freeware versie zijn welke natuurlijk wel zijn beperkingen heeft

MmmaartennN 14-07-2002 13:22

Citaat:

Wuzzelez schreef:
- Visual C++
- Qbasic
- Pascal

Ze zijn op bijvoorbeeld Kazaa vast wel gratis te downen, ga je naar de orginele site van de makers dan moet je ervoor betalen.
Of het moet een shareware/freeware versie zijn welke natuurlijk wel zijn beperkingen heeft

Qbasic en Pascal zijn uit de tijd. Vervang dat maar door Visual Basic en Delphil (object Pascal).

Topicstarter, is het je al een beetje gelukt?

pietje63 14-07-2002 13:41

Citaat:

MmmaartennN schreef:

Qbasic en Pascal zijn uit de tijd. Vervang dat maar door Visual Basic en Delphil (object Pascal).

Topicstarter, is het je al een beetje gelukt?

qbasic en pascal zijn goed om de beginselen van programmeren te leren

met visual b en delphi kun je leuk snel iets in elkaar zetten

DreamLord 14-07-2002 16:26

Python, ook een leuke eerste taal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:22.