Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Computermuziek (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=158168)

NiteLove® 14-07-2002 00:20

Computermuziek

Welke mensen maken hier zelf muziek met de computer?

MetalliCat 14-07-2002 11:06

ik

dystopia 14-07-2002 11:37

Ik. Hoezo?

Citaat:

AtHell schreef:
..magic musik maker enzo..
Noem dan een professioneel programma ipv. een onorigineel, commercieel en zot programma. FT3 bijv. En het is ook heel wat meer dan trance. AtHell, uitgaande van je naam lijk je me wel een figuur dat wel 'ns naar black metal luistert. Er zijn anders een aantal black metal bands die gewoon een drumcomputer oid. gebruiken.

McMotion 14-07-2002 13:18

Citaat:

AtHell schreef:
dr zijn zoveel van die programma's voor (magic musik maker enzo), meestal alleen voor trace en dat soort dingen dus ik doe dr niet aan *wat true van mij :D*
yep iedereen die overstapt op midi enzo wil eigenlijk overstappen op trance.. met dingen als cubase wordt alleen maar trance gemaakt :rolleyes:

konflict 14-07-2002 14:48

ik... vooral electro, IDM, drum 'n bass, techno en deephouse.

eXo 14-07-2002 15:21

Citaat:

konflict schreef:
ik... vooral electro, IDM, drum 'n bass, techno en deephouse.
laten horen

beuk 14-07-2002 15:49

Citaat:

AtHell schreef:
dr zijn zoveel van die programma's voor (magic musik maker enzo), meestal alleen voor trace en dat soort dingen dus ik doe dr niet aan *wat true van mij :D*
Eyeopener:
Bij de productie van elke muzieksoort komen computers te pas, behalve misschien bij wat obscure amateuristische langharige herriebands (hooguit voor het op cd zetten).

Als je computerkennis niet verder reikt dan Magic Music Maker (en je DUS een tmf kiddie bent, want dat is zo ongeveer de enige plek waar ze adverteren :p) hou dan svp je mond in dit soort topics.

Carn 14-07-2002 16:16

vruger, toen men nog ScreamTracker en FastTracker gebruikte om zelf modjes te maken :)

dystopia 14-07-2002 19:21

Carn: Tegenwoordig heb je flink wat vervangend materiaal. FTII wertkt niet op XP. MadTracker en FT3 wel. Fruity Loops werkt ook erg simpel.

Citaat:

AtHell schreef:

gvd k erger me dr gewoon echt aan dat k zo moet reageren maar kom nou hoe iritant kan je reageren op mn post.

Ten eerste geef je een vrij nutteloos voorbeeld. Niet echt behulpzaam dus. Ten tweede is het laatste deel van jouw reactie ook niet al te aardig. Trace en dat soort dingen. Hoezo vaag.. kun je nou eenmaal een passende reactie op verwachten.

carnival xiii 15-07-2002 11:22

Citaat:

AtHell schreef:

tut tut tut [.......]

Tjongejonge, een opmerking over tmf tussen mond en lippen door en je bent meteen op de kast gejaagd.

Wat ik vervelend is, is het feit dat de producenten van Magic Music Maker met succes de indruk weten te wekken dat het een of ander professioneel pakket is met ongekende mogelijkheden. Mensen die het uitproberen komen dan voor een enorme teleurstelling te staan (het programma stelt immers niets voor) en trekken dan de conclusie: muziek die met dit soort programma's gemaakt wordt is van belabberd niveau. En eventueel: geef mij maar muziek die met échte instrumenten gemaakt wordt.

En zo wordt de werkelijkheid verdraaid. Het is niet meer dan een fabeltje dat welke succesvolle producer dan ook zijn muziek creëert met MMM. Want van een "DJ" hebben veel mensen het beeld van een jongen die wat op het toetsenbord ratelt en klikkerdeklik, een nummer 1 hit. Zelfs de makers van goedkope, "makkelijke" covertjes zoals Gigi d'agostini raken dat programma nog niet aan. Laat staan de wat hoogstaandere artiesten.

MMM is een programma voor peuters en kleuters die er sesamstraat-achtige melodiën mee maken met dito videoclips en het is uitermate flauw en makkelijk om bij elk topic te roepen "oh dat is toch dat programma waar ze trance enzo mee maken?".

MetalliCat 15-07-2002 17:54

JE zegt zelf dat je alles baseerde op MMM, dus die eyeopener was allen maar terecht, je geeft het zelf toe dat je het niet wist?!
Wat zeik je dan.

RockRoach 15-07-2002 21:07

klein tipje voor de gitaar-spelers onder ons: Powertab Editor
werkt met midi (zorg voor een up-to-date windows), muziek in noten en tabs...dus...

jnieuwelaar 15-07-2002 21:14

ik heb ooit een nummer gemaakt met FastTracker. Was hardcore (jaja de gabber variant). Was nog niet zo simpel en het nummer klonk kut.

konflict 15-07-2002 22:16

Citaat:

eXo schreef:

laten horen

http://home.tiscali.nl/~hawill/music/track.mp3
367kb

klein stukje van een nummer waar ik vandaag mee bezig ben geweest... heb wat liggen klooien met m'n elektrische gitaar en electronische bliepjes en junglebassen en vervormde hiphopdrums.

p-chez 15-07-2002 22:54

Citaat:

carnival xiii schreef:

Tjongejonge, een opmerking over tmf tussen mond en lippen door en je bent meteen op de kast gejaagd.

Wat ik vervelend is, is het feit dat de producenten van Magic Music Maker met succes de indruk weten te wekken dat het een of ander professioneel pakket is met ongekende mogelijkheden. Mensen die het uitproberen komen dan voor een enorme teleurstelling te staan (het programma stelt immers niets voor) en trekken dan de conclusie: muziek die met dit soort programma's gemaakt wordt is van belabberd niveau. En eventueel: geef mij maar muziek die met échte instrumenten gemaakt wordt.

En zo wordt de werkelijkheid verdraaid. Het is niet meer dan een fabeltje dat welke succesvolle producer dan ook zijn muziek creëert met MMM. Want van een "DJ" hebben veel mensen het beeld van een jongen die wat op het toetsenbord ratelt en klikkerdeklik, een nummer 1 hit. Zelfs de makers van goedkope, "makkelijke" covertjes zoals Gigi d'agostini raken dat programma nog niet aan. Laat staan de wat hoogstaandere artiesten.

MMM is een programma voor peuters en kleuters die er sesamstraat-achtige melodiën mee maken met dito videoclips en het is uitermate flauw en makkelijk om bij elk topic te roepen "oh dat is toch dat programma waar ze trance enzo mee maken?".

Oh, ik heb anders gehoord dat Gigi juist wél programma's als Magix Music Maker gebruikt om zijn erbarmelijke geluiden te creëren.

On-Topic: Overigens heb ik wel es geklooit met Fruityloops, FT2 etc. Ik heb niet echt materiaal wat ik zou kunnen laten horen.. nja, ik heb het wel, maar ik wil het niet laten horen ;)

Six4Eight 15-07-2002 23:05

Ik, computer als hart van mn studio, de rest is randapparatuur. Demo-tje vind je terug op mn site, track 3. Heb verder niks online staan ivm rechtne.

eXo 15-07-2002 23:37

Citaat:

konflict schreef:

367kb

klein stukje van een nummer waar ik vandaag mee bezig ben geweest... heb wat liggen klooien met m'n elektrische gitaar en electronische bliepjes en junglebassen en vervormde hiphopdrums.

thanks!

Cha0s maakt ook muziekies met de computer (geloof ik) is ook best koewl..

dystopia 16-07-2002 07:23

Citaat:

RockRoach schreef:
klein tipje voor de gitaar-spelers onder ons: Powertab Editor
werkt met midi (zorg voor een up-to-date windows), muziek in noten en tabs...dus...

Hier te downloaden. Ik ga het 'ns checken :)

Citaat:

jnieuwelaar schreef:
ik heb ooit een nummer gemaakt met FastTracker. Was hardcore (jaja de gabber variant). Was nog niet zo simpel en het nummer klonk kut.
Met FastTracker? Of met FastTracker II? Laat maar 'ns horen btw (y)

Horror Kitty 16-07-2002 09:11

Waar kun je zulke programma's downloaden? :o :)

dystopia 16-07-2002 10:13

Citaat:

wallflower schreef:
Waar kun je zulke programma's downloaden? :o :)
FruityLoops 3.4 Full op KaZaA :o (Windows; commercieel)
FastTracker III hier (Windows; beta / freeware)
Magix Music maker zeg ik niet ;)

dystopia 17-07-2002 08:35

Bestaan er ook plugins die .mp3 -> .mid doen? Vast niet maar ja ;)

Aphex 17-07-2002 10:47

Ja Ja .. ik maak muziek met mn pctje :D. :
Ok .. ik ben nu al z'n 2 jar bezig en heb 2 weken geleden al mn apperatuur verzet + een drumstel gekocht en electrische acordion gekregen dus ik kan vooruit.
Eerst werkte ik altijd met MMM , toen gebruikte ik altijd de soundpool (Sampels van het mmm programma).
Maar aangezien ik nu zat spullen heb (mixer / 7-Set Aria Drumstel / Electrische WashBurn Gitaar met ParkMarshall versterker ect ect ect .. kank nu hendig zelf sampels maken en is het dus ook veel orgineler.
Ik heb nu al minstens z'n 50 liedjes gemaakt dus voor de mensen met intressen (dat ik de beste liedjes vn de 50 via msn stuur) mogen me toevoegen op msn : robverhofcity@hotmail.com.
En voor de mensen die een Demotje willen horen die ik met een ander lid van dit forum heb gemaakt kunnen hier terecht.

http://members.chello.nl/~t.verhofst...ona%20Move.mp3

^ Was voor de grap gemaakt en om gwn ff wat te xpirimenteren maar ik heb betere nummers waar ik dage heb op zitten programeren.

konflict 17-07-2002 17:21

Citaat:

dystopia schreef:
Bestaan er ook plugins die .mp3 -> .mid doen? Vast niet maar ja ;)
eh... lijkt me ook niet nee, midi bestaat toch uit verschillende 'sporen' terwijl een mp3 eigenlijk gewoon een vernaaide .wav-file is

nja ik snap 't zelf ook niet allemaal, maar goed, ik kan er mee werken en da's 't belangrijkste ;)

jnieuwelaar 17-07-2002 19:02

Citaat:

dystopia schreef:

Met FastTracker? Of met FastTracker II? Laat maar 'ns horen btw (y)

heb ik allang niet meer, is 3 jaar terug.

Six4Eight 17-07-2002 19:05

Nee idd, MP3 -> MIDI is onmogelijk.

Komt omdat MIDI feitelijk geen audio signaal is, maar een serie 1-tjes en 0-etjes die je apparatuur informatie geven over wat voor noot er bijv. aangeslagen wordt. Het bevat verder dus geen geluidsinformatie.

Een MIDI file zal dus ook op iedere computer of synth anders klinken omdat andere klanken worden aangestuurd. Gelukkig is daarom GM uitgevonden :) = General MIDI, dit is de standaard voor bepaalde klanken op bepaalde patches. Je zult dus nooit met een GM apparaat op één bepaalde synth een blazer horen, terwijl je op de volgende synth een strijker hoort, daar is wél voor gezorgd :)

paul's herberg 18-07-2002 15:55

vroeger deed ik niks anders op de AMiga!!! dat waren tijden :D
Met Protracker :D thunderdome is er niks bij :cool: naja helaas is me Amiga overleden :(

heb nog een hele cd vol met van die liedjes die ik ''geproduceerd'' heb :cool:

gaat weer eens luisteren

AroundTheFur 19-07-2002 15:02

Citaat:

Aphex schreef:
Ja Ja .. ik maak muziek met mn pctje :D. :
Ok .. ik ben nu al z'n 2 jar bezig en heb 2 weken geleden al mn apperatuur verzet + een drumstel gekocht en electrische acordion gekregen dus ik kan vooruit.
Eerst werkte ik altijd met MMM , toen gebruikte ik altijd de soundpool (Sampels van het mmm programma).
Maar aangezien ik nu zat spullen heb (mixer / 7-Set Aria Drumstel / Electrische WashBurn Gitaar met ParkMarshall versterker ect ect ect .. kank nu hendig zelf sampels maken en is het dus ook veel orgineler.
Ik heb nu al minstens z'n 50 liedjes gemaakt dus voor de mensen met intressen (dat ik de beste liedjes vn de 50 via msn stuur) mogen me toevoegen op msn : robverhofcity@hotmail.com.
En voor de mensen die een Demotje willen horen die ik met een ander lid van dit forum heb gemaakt kunnen hier terecht.

http://members.chello.nl/~t.verhofst...ona%20Move.mp3

^ Was voor de grap gemaakt en om gwn ff wat te xpirimenteren maar ik heb betere nummers waar ik dage heb op zitten programeren.

wauw! vet nummer!

nathalie 12-10-2008 08:19

is audacity ook een goed muziekmaak programma ? Of kan je daar echt niets mee bereiken volgens julllie ?

x

Ce-El-Wan 12-10-2008 11:03

holy moses, een up van meer dan 6 jaar.
dingen over eigen muziek moeten in het eigen muziek gedeelte overigens.

funest 12-10-2008 12:19

haha jezus

Carn 12-10-2008 13:01

Citaat:

nathalie schreef: (Bericht 28307122)
is audacity ook een goed muziekmaak programma ? Of kan je daar echt niets mee bereiken volgens julllie ?

x

je kan er niet veel mee maken. wel bewerken. 2 compleet verschillende dingen dus.

Hakuna 15-10-2008 17:17

Citaat:

konflict schreef: (Bericht 1584669)
367kb

Dacht ik een vakkundig stukje eigen muziek te kunnen horen, krijg ik deze melding te zien...Kan de pagina niet vinden. -O-

Balthasar 16-10-2008 01:35

Citaat:

Cornel schreef: (Bericht 28325325)
Dacht ik een vakkundig stukje eigen muziek te kunnen horen, krijg ik deze melding te zien...Kan de pagina niet vinden. -O-

Dacht ik een interessante blog over jazzrock te kunnen lezen, krijg ik deze melding te zien...Helaas, de blog op jazzrockz.blogspot.com is verwijderd.-O-

Hakuna 16-10-2008 02:09

Citaat:

Balthasar schreef: (Bericht 28328220)
Dacht ik een interessante blog over jazzrock te kunnen lezen, krijg ik deze melding te zien...Helaas, de blog op jazzrockz.blogspot.com is verwijderd.-O-

Dat heeft zijn reden, er zijn officiele waarschuwingen gekomen van muzikanten en van enkele Amerikaanse muziek uitgevers die gedreigd hadden met schadeclaims en melding bij de Nederlandse justitie indien de blog niet gesloten zou worden, alle leden en beheerders (ik alias Fusionfreak en Tjaptjap hebben de waarschuwingen gekregen). Daar de jazzrockblog de afgelopen 2 jaar ruim 3 miljoen bezoekers heeft getrokken en hierdoor ook hoog in de zoekmachine Google stond trok dit ook de aandacht van muziekuitgevers en artiesten. -O-

Maar niet getreurd, waarschijnlijk komt er weer een nieuwe jazzrock en fusionblog. ;)

Momenteel hebben we onze aktiviteiten (tijdelijk) verplaats naar een gesloten forum.

suvórov 16-10-2008 11:48

Hook me up, Cornel.

Ufke 20-10-2008 15:03

Citaat:

eXo schreef:
haha

eXo 20-10-2008 15:11

:D

*exohartje*

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.