![]() |
draadloos internet
In mijn studentenhuis hebben ik en 2 anderen internet. De meterkast zit op de kamer van het meisje dat beneden woont, zij zit ook met een kabel vast aan de router. Naar mij en de andere jongen gaat het internet draadloos. Internet heeft het een hele tijd goed gedaan, maar nu hebben die jongen en ik geen internet meer. Het meisje beneden heeft wel internet. Als ik op mijn pc op 'herstellen' klik, gaat ie contact maken met het netwerk, en bij 'ip-adres vernieuwen' blijft ie hangen. Dit blijft ie dus proberen, maar er gebeurt niks. We hebben alles al eens opnieuw geinstalleerd maar dit heeft niet geholpen. Weet iemand misschien een oplossing?
|
De router resetten?
|
Citaat:
|
En de instellingen in de router, heb je die ook nagekeken?
|
Wie niet waagt, niet wint...
** TCP/IP resetten Ga naar start - uitvoeren // intypen "cmd" (zonder aanhalingstekens) ENTER In de command prompt: "netsh int ip reset resetlog.txt" ENTER (er komt nu opnieuw een lege lijn) // venstertje afsluiten ** TCP/IP handmatig instellen Op een computer in huis waar het internet werkt, moet je een paar IP-adressen acherhalen. Ga naar start - uitvoeren // intypen "cmd" (zonder aanhalingstekens) ENTER In de command prompt: "ipconfig /all" Opschrijven: IPadres Standaard Gateway DNS-servers Op je eigen computer: Start - configuratiescherm - Netwerk en internetverbindingen - Netwerkverbindingen (staat onderaan ergens) Rechtsklikken op eigenschappen (van je draadloze netwerkverbinding) Dubbelklikken op Internetprotocol Hier kan je je IP-adres intypen. IPadres moet in het vierde vakje anders zijn dan dat wat je opgeschreven had. Bijvoorbeeld 192.168.1.10 Subnetmasker: 255.255.255.0 Standaardgateway: overtypen van je papiertje DNS-servers: overtypen van je papiertje Alles (PC en router) eens opnieuw opstarten. Dubbelklikken op je draadloze netwerkverbinding: staat de router van je onderbuurmadam in het lijstje? Zo ja, mag je de verbinding nog eens proberen te herstellen. Als het lukt: proficiat ! Als het nog niet lukt: Effe zeggen. Pak je fototoestel en ga ergens nog wat leuke foto's maken of lees een boek (c: Misschien is er ondertussen wel iemand anders met betere ideeën. EDIT: Wat ook vaak fout gaat bij draadloze verbinding: beveiligingsinstellingen die niet kloppen. Is het een beveiligd netwerk. En zo ja: staat het juiste wachtwoord ook op jullie computer ingesteld? Eventueel alle beveiligingsinstellingen van je draadloze netwerk (op jullie router en op jullie pc's) eruit flikkeren. Dan nog eens verbinding proberen te maken. Lukt het nu? Ja -> Beveiliging opnieuw instellen. Lukt het nu nog steeds? -> dankjewel Jo Lukt het nu nog niet? -> Zie vorige "als het nog niet lukt". |
woow bedankt! hier zal ik wel iets aan hebben. Morgen ben ik weer op mijn kamer, dan ga ik het meteen proberen (Y)
|
mm het probleem is helaas nog niet opgelost...
Hij maakt nu wel contact met het netwerk, maar meteen als ie contact heeft, valt ie weer uit. En dan gaat het steeds zo van: 2 sec. verbonden, 2 sec. niet verbonden, 2 sec. verbonden, 2 sec. niet verbonden etc. Kan dat misschien aan de netwerkadapter liggen ofzo? hoop dat iemand me nog kan helpen! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17. |