![]() |
Mogelijk tweede songfestival op RTL
Europarlementariër Toine Manders wil dat er een tweede songfestival komt om het EU-gevoel te versterken. Aan dit songfestival mogen alleen EU-lidstaten meedoen, mag alleen gezongen worden in de landstaal en komt er een nieuw stemsysteem met een vakjury en publiek. Investeerders, RTL en andere televisiezenders hebben interesse getoond.
Het nieuwe festival moet leuker zijn om naar te kijken dan het huidige songfestival. "Een jaarlijks festival zal de identiteit van de EU als geheel versterken en het wordt overzichtelijker omdat alleen EU-landen mogen meedoen. Nu doen er ook landen mee waarvan niemand ze weet liggen. Ook de stemming zal bij het alternatieve liedjesfestival niet meer zo uit de hand lopen zoals nu wel het geval is". Hij lobbyt bij het Europees Parlement voor geld voor dit project. Zijn plannen worden gesteund door Gaykrant-hoofdredacteur Henk Krol en oud-deelneemster Sandra Reemer. Al zes maanden zijn ze samen bezig het project voor te bereiden. Reemer zal haar expertise gebruiken om zaken als de jury, lengte van de liedjes en andere regeltjes te bepalen. Bron |
"doe niet zo mal" vind ik wel een passende reactie.
zijn er geen interessantere manieren om een europese identiteit te versterken? |
Het "EU-gevoel" versterken, lekker belangrijk.
|
Pardon? Heeft een Europarlementariër niets beters te doen dan zich te bemoeien met een mislukte zangfestijn? :rolleyes:
|
"er doen nu ook landen mee waarvan niemand weet waar ze liggen"
dat lijkt me nog meer iets om je druk over te maken... |
Lekker relevant ook, alsof de gemiddelde EU-burger wel weet van alle EU-lidstaten waar ze liggen.
|
Tja, als zij dat graag willen... Mij kan het niks schelen, je mag zoveel muziekfestivals houden als je maar wil. Ik kan me wel voorstellen dat ze van het songfestival in de huidige vorm af willen, maar deze discussie wordt echt ieder jaar weer gevoerd. Niks nieuws onder de zon dus.
|
Achjah, er zijn nu eenmaal miljoenen Tokkies in dit land die uitkijken naar het songfestival om vervolgens tot de conclusie te komen dat Oost-Europese landen het bovenmatig goed doen. Als er een markt voor is, vooral doen (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
In plaats van dat ze een keer een fatsoenlijk lied maken. En geen negers meer sturen, iedere debiel snapt dan dat je wordt weggestemd, de helft van de Oost-Europeanen heeft nog nooit een neger gezien. |
tiswah
|
Citaat:
|
Ja, als je ontevreden bent met de politieke invloed op het songfestival, maak dan je eigen, niks vreemds aan. De reden dat landen als Georgië en Turkije en, iets verder terug al, Israël en Ijsland meedoen is een kunstmatige en vrij arbitraire indeling. Maak er nog een als de huidige niet meer bevalt zou ik zeggen, Manders staat zeker niet alleen in zijn standpunt.
|
Volgens mij heeft het voornamelijk te maken met het eeuwige stemmen op buurlanden enzo..
|
Zolang de commercielen het bekosigen lijkt het me geen probleem. Ik hoop echter dat ik geen enkel liedje hoef aan te horen, want het is allemaal kut.
|
Opvallend vind ik het altijd dat Nederland, Duitsland en België steevast 10 of 12 punten aan Turkije geeft, wat voor bagger ze ook sturen. Het geeft duidelijk hun aantal en loyaliteit aan (ik ben benieuwd of Albayrak nog heeft gestemd)
Een DJ zei al, "al leg je alleen 3 minuten een Turkse vlag op de bühne, dat heeft hetzelfde resultaat." Mocht Marokko ooit toetreden tot het songfestival, dan mogen we vervolgens elk jaar naar Marokko. Vakjury dus, niks geen gepeupel meer laten stemmen, jammer van de stemcenten, dus dit plan is tot een snelle dood gedoemd. |
Wie de neuk is Toine Manders nou weer?
|
Haha, de discussie rond het Eurovisie wordt elk jaar pathetischer. Maar geen vrees, 'Europarlementariër Toine Manders' is on the case! Alleen nog maar EU-lidstaten, dan heeft de brave burger geen last meer van landen 'waarvan niemand ze weet liggen' zoals Servië.
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat IS toch het songfestival? "Lekker samen zingen maar eigen stiekem toch een pokkehekel aan mekaar hebben"? Ik zou 'doe niet zo mal' gestemd hebben als het me ook maar enigzins zou interesseren of het songfetival voort zou bestaan, maar ik ben toch meer richting de "who gives a fuck" aan het neigen :) |
Citaat:
|
We sturen Tatiana! Die laat d'r tieten zien, en met d'r slavische koppie doet ze 't vast ook goed. Instant-win! :D
|
Citaat:
Deze geile hoer werd tweede :cool: klik |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Westers Europeese landen moeten gewoon net zo veel op elkaar SMS-en als die andere landen doen. Het is allemaal niet zo lastig. Maar schijnbaar vinden Nederlands het niet belangrijk genoeg. Dus waarom ze zich hier dan elke keer wel over opwinden snap ik niet zo goed.
Of stuur een Nederlander met een Turkse achtergrond en een beetje een fatsoenlijk liedje. Erg slim zijn die mensen die bedenken wie er voor Nederland mee mag doen ook niet. Het lied wat wij stuurde was ook totaal vlak opopvallend oninteressant. En dan zorgen dat de mensen in Belgie, Duitsland, enz massaal voor Nederland gaan stemmen, wat we ook sturen. |
Zij die klagen zijn slechte verliezers. Als Nederland niets opvallends stuurt, dan wordt bij voorbaat al verloren.
|
Citaat:
Zodra nederland weer eens in de finale bij de eerste tien beland vind ik het een goed plan!! En een manier om dat te bereiken is om gewoon iemand te sturen met een act waar heel europa van van ondersteboven ligt. Dan kent iedereen je al. Dat dat werkt hebben we gezien aangezien vorig jaar (en ik geloof ook dit jaar) een liedje uit de halve finale gewonnen heeft). dus..... |
Weet je, we hoeven helemaal geen tweede songfestival, want we gaan het volgende songfestival gewoon winnen.
Daarvoor hebben we een liedje nodig dat aan de volgende eisen voldoet: -Domme slet met weinig kleren aan als zangeres (het team van Holland's Next Top Model kan waarschijnlijk leveren) -Genoemde domme slet moet uiteraard blank zijn (anders maak je het Oostblok bang, stel je voor, een zwarte.. dat kennen ze niet) -Kruisbeeld op het podium (paar miljoen extra stemmen uit vaticaanstad en hun kolonie Polen) -Haleluja in de titel (hoeft niet noodzakelijk in de tekst terug te komen) -Gitarist die zware makeup gebruikt (voor wat extra stemmen uit West-Europa) -Turkse vlag op het podium leggen (24 punten extra uit Turkije en Duitsland) -Achtergronddanseresjes met nog minder kleding (12 punten uit Italië erbij) die een dansact met waaiers opvoeren (24 punten erbij uit Spanje en Portugal) Zo, nu alleen dat nog tot een samenhangend geheel smeden en Eurovision 2009 komt naar Nederland. (y) |
Citaat:
|
Bestaat dit pauperbal nog?
|
Kan me niet zo schelen.
Er wordt teveel waarde gehecht aan een dergelijk festival. Het huidige jury-systeem is in ieder geval bagger; het zou onmogelijk moeten zijn om politieke of sociologische overeenkomsten door laten klinken tijdens het geven van punten. Misschien gewoon een onafhankelijke jury en publiek laten stemmen, waarbij je op alle landen behalve op die van jezelf mag stemmen. En dan niet dat per land punten gegeven worden, maar dat dat allemaal in 1 keer gebeurt. Wie heeft trouwens gewonnen dit jaar? |
hoor ik dit nu goed?
http://www.youtube.com/watch?v=8-Bxd...elated&search= "I love the way you're fucking me really really hard" :confused: lol tis trouwens niet het roemeense liedje dat meegedaan had (maar volgens mij wel aan het nationale roemeense songfestival) |
Ellen ten Damme had twee jaar geleden al meegedaan aan de Duitse voorronde met Plattgefickt, hoewel ze de titel moest aanpassen naar Plattgeliebt. :D
|
Als we het EU-gevoel willen versterken gaan we maar met zijn alleen een paar homofobe Polen in elkaar slaan. Songfestival, gedoe.
|
Citaat:
|
Goed plan, dan is er weer reden voor de West-Europese landen om een goede inzending te sturen. Nu maken ze toch geen kans.
Nu is het elk jaar weer horen van "die punten gaan naar vriendje die" (en dat doen ze ook) en "die punten waarschijnlijk naar buurland daar" (en raad eens...dat doen ze ook). En anders moet Nederland er op z'n minst mee kappen... |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12. |