![]() |
Voor de zeurkousen onder ons: waar erger jij je aan? (Jawel, op het gebied van eten)
Lijkt me een duidelijke stelling.
TS begint: aan het feit dat muesli altijd óf crokant is (en dat lust ik niet), of niet crokant maar dan ''rijkelijk gevuld'' met van die harde stukjes banaan (kots). Ik heb nu voor het eerst een niet-crokante variant zónder banaan maar wel met pitjes en rozijnen etc ontdekt, maar deze is dan weer belachelijk duur (want verantwoord in alle denkbare opzichten). Aan het feit dat er alleen volle of magare biologische yoghurt te koop is, maar geen halfvolle. Aan het feit dat er in de AH geen Max Havelaar koffie te koop is. Maar daar komt wellicht verandering in want een kassajuffrouw heeft het voor me genoteerd en gaat het navragen. :) |
Citaat:
Dus ff helemaal in het onderste schap kijken :) . je zeurt :p |
Ik moest bij de titel van dit topic meteen aan mijn nichtje denken, die vroeger bij ons aan de eettafel bij alles zei; 'Dat lust ik niehiieet!'. Daar erger ik me altijd aan, mensen die zeggen niets te lusten :o
Maar verder.. *denkt* Mensen die dingen gewoon verkrachten door er vanalles door te gooien. Sommige dingen zijn juist zó lekker in combinatie met maar een paar ingredientjes, en dan vind ik het zo zonde als mensen er vanalles doorgooien. Maar echt specifieke dingen kan ik nu niet noemen. |
Citaat:
Ik heb ook de goedkoopste bekeken en die zat (in de supermarkt waar ik kom) juist vól met banaan. |
Leuk topic, ga ik even over nadenken :d Maar om je gezeur echt gezeur te laten zijn, de goedkoopste muesli van de C1000 en van de Jumbo zijn zacht en hebben alleen rozijnen en hazelnoten toegevoegd, geen ander gedroogd fruit.
|
Citaat:
|
euroshopper muesli zit ook geen banaan in :P
Ik erger me inderdaad ook aan mensen die niets lusten. Dat je sommige dingen niet lust kan gebeuren, maar als mensen meer niet dan wel lusten vind ik het aanstellers. |
Als mensen gelijk zout over het eten strooien zonder het geproeft te hebben.
|
dat ik de pastasaus ''tonno'' nergens meer kan vinden. :(
|
Dat supermarkten vaak dingen gewoon niet in de juiste hoeveelheden hebben, en dan vooral dingen die niet houdbaar zijn. Minstens drie keer zoveel groenten moeten kopen dan nodig is niet cool. Ik gooi niet graag dingen weg en mijn vriezer is erg klein.
Of drukke supermarkten, maar dat heeft weinig met het eten zelf te maken. :D Of met een groep van meerdere mensen eten waarvan er twee of drie gewoon erg moeilijk doen, waardoor je bijna niets kunt maken dat iedereen lekker vindt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En die happen die ze dan ''proeft'', stel het zijn sperziebonen.. doet ze er 3 kwakken fritessaus op .. dat ze eigenlijk alleen maar fritessaus ''proeft'' Als je al van jongs af aan zo geleerd heb te eten, dan leer je dat ook nooit af :( mja tis eigenlijk alleen maar pech voor hun.. hun moeten nu heel veel lekkere dingen missen :p |
Citaat:
Aan het feit dat ze in de Dirk hier in de buurt geen gewone Campina halfvolle melk verkopen (alleen degene met extra calcium), maar alleen die van Friesche Vlag. Ook vind ik het irritant dat de goedkope pesto van de Dirk na opening maar 2 dagen houdbaar is (de Bertoli variant 2 weken) en dat ik dus naar de Xenos moet voor pesto die tot 4 weken na opening houdbaar is. Idd ook dat groenten en fruit alleen in massa verpakkingen te koop is. |
Oja inderdaad fruit die ze alleen in verpakkingen verkopen, welke idioot heeft dat verzonnen :mad:
zie je een pak zitten er vaak 2 lekkere en 2 minder lekkere uitziende appels in :p of wil je maar 1 appel van die soort en verkopen ze het alleen in kilo zakken :confused: en dat veel stukken vlees - zoals biefstukjes in veel te grote stukken worden verkocht. Als ik een biefstukje bij mn aardappels of krieltjes eet wil ik geen biefstuk van 200 gram, 100-140gram is genoeg voor mij |
We hebben altijd een bepaald soort mayonaise, volgens mij is het een fles van Calvé. Maar daar komt al niks meer uit als hij nog maar halfleeg is. :mad:
|
Citaat:
Dus je moet niet voor de crueslie, maar voor de mueslie gaan! (raar woord eigenlijk als je het vaak zegt..) |
Ik erger me groen en blauw wanneer me mensen uitnodigen om te komen eten, en uiteindelijk maken ze spaghetti met pasta-saus uit een pot, of slechtgebakken kip met Chicken Tonight-saus en van die dingen. En ik erger me geel en zwart wanneer ik ergens uitgenodigd ben om te eten, en we krijgen kabouter-Plop-porties.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik erger me aan mensen die luid smakkend een appel in de trein gaan eten |
Citaat:
|
Citaat:
Ik betwijfel of er mensen zijn die het opvoedkundig verantwoord vinden om je kind qua eten te verpesten. Ik denk dat mensen het vooral makkelijk vinden. |
Dit topic doet me denken aan de vader van mijn vriend :D Die denkt ook van heel veel (en de meest gewone) dingen dat hij ze niet lust. Zo roept hij altijd dat hij geen knoflook lust, maar zijn moeder (van mijn vriend dan :p )gooit het er overal stiekem toch doorheen en dat merkt hij dan weer niet :cool:
Mijn vriend heeft dat wel een beetje overgenomen en wilde vroeger nooit iets proberen. Daar erger ik me wel aan, dat mensen zeggen dat ze iets niet lusten zonder het ooit geproefd te hebben. Maar dat doet hij nu niet meer. :o Ik wil wel eens één stukje vlees of inderdaad heel weinig groente, maar met dat laatste heb ik minder problemen, misschien is de Jumbo gewoon lief. |
Citaat:
Bij ons is 't ook gewoon bijna alles eten, tenzij we iets écht niet lusten. Ik zal bijvoorbeeld nooit hachee of frikadellen eten, m'n broertje gaat over z'n nek van spitskool. |
Citaat:
Overigens vond ik het wel gek dat mijn vader zonder proeven de tuinbonen mocht laten staan :P |
voor al die mensen die zich ergeren aan de hoeveelheden bij de supermarkt: ga naar de markt! Daar kun je voor dezelfde prijs (of minder) net zo veel of zo weinig kopen als je wil. En dan staat er nog iemand bij die verstand heeft van wat hij verkoopt ook, kom daar in de supermarkt eens om...
Waar ik me aan erger zijn inderdaad vooral mensen die niet even de moeite willen nemen om iets te proeven en niet de moeite willen nemen om fatsoenlijk te koken. |
De ranzige spiertjes, adertjes, vetjes etc. aan kipfilet
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wij hoefden niks te eten, maar dan kreeg je ook niks anders. Als je honger had kon je altijd het eten van die avond opwarmen. En geen toetje.
Het kan namelijk ook wel eens dat iemand misselijk is of gewoon geen trek heeft. |
Citaat:
Verder anders ga je toch naar de wereld winkel/ fair Trade shop. :o |
- Mensen die niets willen proeven als ze het niet kennen.
- Mensen die standaard zout, mayonaise, maggi of iets van dien aard over hun eten heen gooien. - Veel te gare groenten. - Heel erg doorbakken vlees, als dat niet zo hoort. Die laatste twee punten zijn misschien een kwestie van smaak, maar ik vind het zonde. |
Citaat:
|
- mensen die standaart overal ketshup, mayonaisse of wat voor saus dan ook overheen pleuren
- heel veel zout over eten gooien zonder te proeven - mensen die iets van te voren in hun hoofd prenten dat ze iets niet lusten zodat ze t ook niet proeven en wij moesten vroeger gewoon alles eten wat de pot schafte, als we echt vervelend waren konden we er nog een schep bij krijgen. |
Ik vind het enorm irritant dat alles tegenwoordig verpakt is in doosjes, zakjes, nog meer zakjes en tot slot in extra beschermfolie. Niet eens zozeer uit milieutechnisch oogpunt als wel omdat mijn aanrecht er altijd zo rommelig door wordt :o
|
mensen die geen water lusten (n)
|
Ikerger me aan alle E621 en andere troep en rotzooi in eten.
|
Citaat:
|
Mensen die miepen over 'ik lust alleen spaghetti zoals mijn moeder het maakt'.
Mensen die geen fruit of groente eten. :eek: |
Citaat:
|
Er is wel meer dan 1 AH in Nederland he :o
|
Citaat:
En ondanks dat persoon A consequent te kleine porties maakt en persoon B een chicken-tonight-liefhebber is ga ik graag bij hun eten, liever dan dat ik thuis in mijn eentje iets gaar moet stoven. Het blijven schatjes (c: P.S. Probeer eens zo'n glazen pot mayonaise !!! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik erger me aan mensen/restaurants die denken dat *alle* vegetariers wel vis eten... |
Citaat:
|
Citaat:
maar jullie zitten zo van 'nee die is niet bij de ah te koop want ik was bij de ah en daar was hij niet' en 'wel die is wel bij de ah te koop want ik was bij de ah en daar was hij wel'. Lijkt mij duidelijk dat het er dan wel is bij sommige ah's (de meeste volgens mij, ook bij de super de boer trouwens) en bij andere niet ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28. |