![]() |
rare foutmelding
Mijn computer doet een beetje vreemd. Tot woensdag deed alles het nog prima, maar sindsdien kan ik geen liedjes meer afspelen. Ik heb een hoop gegoogled, maar ik kon niet echt iets vinden. Onderstaande vond ik op een site en het lijkt precies op mijn probleem:
Als ik mijn computer opstart, dan doet het scherm heel raar, hij wisselt namelijk van windows klassiek (grijze menubalk) naar windows xp (blauwe menubalk). Dit gebeurt ook soms tussendoor. Als ik mijn computer opstart dan geeft hij een fout van iets dat is opgetreden: "fout in Generic Host Process for Win32 Services" Je kunt de fout verzenden of niet. Na dat verzenden gebeurt er helemaal niets. Als ik msn opstart, dan geeft hij een fout tijdens het aanmelden: "In Messenger is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak." Dit gebeurt soms, maar meestal niet. Als ik muziek wil afspelen met windows media player dan kan je geen muziek afspelen en geeft windows media player een fout van de muziek: "Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren." Als ik rechtsonder op het geluidsicoontje druk, dan zegt hij dat er geen actieve mixapparaten beschikbaar zijn. Heeft iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen. Er zijn dus wel actieve mixapparaten beschikbaar geweest. Alvast erg bedankt! |
|
Het gaat me vooral om het feit dat ik mijn volume dus niet meer kan aanpassen (en dus geen liedjes kan luisteren), maar in ieder geval vast bedankt! (y)
|
oh ja... hij is ook supertraag op het moment, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik allemaal virusscanners heb gedownload (omdat volgens een vriend van mij dit probleem kon komen doordat ik spyware had ofzo)
|
Allereerst: houd het vooral bij 1 virusscanner, het heeft geen enkele zin om meerdere virusscanners te draaien. AntiVir is goed en gratis, meer dan dat heb je echt niet nodig :) Je zou hier eens kunnen kijken voor je (mogelijke) spywareprobleem.
Wat betreft je geluid, ga eens naar Apparaatbeheer: met rechts op Deze Computer klikken, Eigenschappen, tabblad Hardware, knopje Apparaatbeheer. Staan daar dingen met gele uitroeptekens ervoor? |
Ja, ik had ze er ook allemaal weer afgegooid, maar ik had ook het idee dat m'n computer al langer langzaam deed.
Over m'n apparaatbeheer: daar staan nergens uitroeptekens. Ik heb ze allemaal bekeken (soms staat er zo'n +-je), vooral die van geluid enzo, maar niks... :s |
Hij doet nu ook steeds uit zichzelf dat de leestekens van plek wisselen (wat normaal gebeurt als je shift en alt indrukt, volgens mij).
Ik druk dan weer op shift en alt, maar het wordt wel gruwelijk vervelend. |
Je kan een aantal dingen doen:
Ga naar de veilige modus van je windows. (tijdens het opstarten van je windows ff op de F8-functietoets drukken en veilige modus selecteren)
|
Ik heb (geen idee hoe, heb gewoon veel dingen uitgeprobeerd :o) een driver geinstalleerd en nu doet iig het volume het weer. (laten we zeggen voor deze sessie, geeeen idee wat ie doet als ik m opnieuw opstart)
Hij wisselt nog steeds wel de leestekens om, maar ja... Kan dat een virus zijn oid? Ik heb trouwens met limewire nu wel een fout, ik krijg het onderstaande bericht: LimeWire version 4.12.11 Java version 1.6.0_01 from Sun Microsystems Inc. Windows XP v. 5.1 on x86 Free/total memory: 3135208/40370176 java.lang.NullPointerException at com.sun.java.swing.plaf.windows.XPStyle$Skin.getWidth(Unknown Source) at com.sun.java.swing.plaf.windows.XPStyle$Skin.getWidth(Unknown Source) at com.sun.java.swing.plaf.windows.WindowsIconFactory$CheckBoxIcon.getIco nWidth(Unknown Source) at javax.swing.SwingUtilities.layoutCompoundLabelImpl(Unknown Source) at javax.swing.SwingUtilities.layoutCompoundLabel(Unknown Source) at javax.swing.plaf.basic.BasicRadioButtonUI.getPreferredSize(Unknown Source) at com.sun.java.swing.plaf.windows.WindowsRadioButtonUI.getPreferredSize( Unknown Source) at javax.swing.plaf.basic.BasicButtonUI.getMinimumSize(Unknown Source) at javax.swing.JComponent.getMinimumSize(Unknown Source) at java.awt.FlowLayout.minimumLayoutSize(Unknown Source) at java.awt.Container.minimumSize(Unknown Source) at java.awt.Container.getMinimumSize(Unknown Source) at javax.swing.JComponent.getMinimumSize(Unknown Source) at java.awt.BorderLayout.minimumLayoutSize(Unknown Source) at java.awt.Container.minimumSize(Unknown Source) at java.awt.Container.getMinimumSize(Unknown Source) at javax.swing.JComponent.getMinimumSize(Unknown Source) at javax.swing.BoxLayout.checkRequests(Unknown Source) at javax.swing.BoxLayout.layoutContainer(Unknown Source) at java.awt.Container.layout(Unknown Source) at java.awt.Container.doLayout(Unknown Source) at java.awt.Container.validateTree(Unknown Source) at java.awt.Container.validateTree(Unknown Source) at java.awt.Container.validateTree(Unknown Source) at java.awt.Container.validateTree(Unknown Source) at java.awt.Container.validate(Unknown Source) at java.awt.Window.dispatchEventImpl(Unknown Source) at java.awt.Component.dispatchEvent(Unknown Source) at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source) at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source) at java.awt.Dialog$1.run(Unknown Source) at java.awt.Dialog$3.run(Unknown Source) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at java.awt.Dialog.show(Unknown Source) at java.awt.Component.show(Unknown Source) at java.awt.Component.setVisible(Unknown Source) at java.awt.Window.setVisible(Unknown Source) at java.awt.Dialog.setVisible(Unknown Source) at com.limegroup.gnutella.gui.UpgradeWindow.showProDialog(UpgradeWindow.j ava:215) at com.limegroup.gnutella.gui.GUIMediator.showDialogsForFirstVisibility(G UIMediator.java:400) at com.limegroup.gnutella.gui.GUIMediator.access$200(GUIMediator.java:72) at com.limegroup.gnutella.gui.GUIMediator$1.run(GUIMediator.java:387) at java.awt.event.InvocationEvent.dispatch(Unknown Source) at java.awt.EventQueue.dispatchEvent(Unknown Source) at java.awt.EventDispatchThread.pumpOneEventForFilters(Unknown Source) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForFilter(Unknown Source) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEventsForHierarchy(Unknown Source) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source) at java.awt.EventDispatchThread.pumpEvents(Unknown Source) at java.awt.EventDispatchThread.run(Unknown Source) Detail: Uncaught event-thread error. -- listing session information -- Current thread: AWT-EventQueue-0 Active Threads: 16 Uptime: 3:44 Is Connected: true Number of Ultrapeer -> Ultrapeer Connections: 0 Number of Ultrapeer -> Leaf Connections: 0 Number of Leaf -> Ultrapeer Connections: 3 Number of Old Connections: 0 Acting as Ultrapeer: false Acting as Shielded Leaf: true Number of Active Uploads: 0 Number of Queued Uploads: 0 Number of Active Managed Downloads: 0 Number of Active HTTP Downloaders: 0 Number of Waiting Downloads: 1 Received incoming this session: false Number of Shared Files: 315 Guess Capable: false Received Solicited UDP: true SIMPP version: 81 Port Stable: true FWT Capable: true Last Reported Port: 2209 External Port: 2209 IP Pongs Received: 28 Number of Content Response URNs: 0 Number of CreationTimeCache URNs: 315 VF Byte Cache Size: 0 VF Verify Cache Size: 0 VF Queue Size: 0 ByteBuffer Cache Size: 33 Number of Waiting Sockets: 0 Number of Pending Timeouts: 1 -- listing threads -- Timer-0: 1 AWT-Shutdown: 1 QRPPropagator: 1 Deadlock Detection Thread: 1 MessageDispatch: 1 HttpClient-ReferenceQueueThread: 1 QueryUnicaster: 1 Image Animator 3: 1 HttpClient-IdleConnectionThread: 1 ContentProcessor: 1 AWT-EventQueue-0: 1 Thread-8: 1 MulticastService: 1 AWT-Windows: 1 NIODispatcher: 1 DestroyJavaVM: 1 -- listing properties -- FORCE_IP_ADDRESS=true PORT=2209 TOTAL_CONNECTION_TIME=68052433 RUN_ON_STARTUP=false UPDATE_DELAY=252000020 UPDATE_GIVEUP_FACTOR=49 FILTER_HASH_QUERIES=true UPNP_IN_USE=true INSTALLED=true UI_LIBRARY_TREE_DIVIDER_LOCATION=156 AVERAGE_UPTIME=495821 TOTAL_UPTIME=495821 MAX_UPLOAD_BYTES_PER_SEC=39 MIN_CONNECT_TIME=4 CONTENT_AUTHORITIES=fserv1.limewire.com:10000 COUNTRY= APP_WIDTH=1280 FORCED_PORT=2209 LAST_ACCEPTABLE_BUG_VERSION=4.13.4 UPDATE_RETRY_DELAY=1800001 CONNECTION_SPEED=350 LAST_EXPIRE_TIME=1179349422484 TOTAL_CONNECTIONS=19 UPDATE_DOWNLOAD_DELAY=14400001 RUN_ONCE=true CRAWLER_IPS=76.8.67.2 APP_HEIGHT=764 EVER_SUPERNODE_CAPABLE=true EVIL_HOSTS=BearShare 5.2 DAAP_ENABLED=false CONTENT_USER_MANAGEMENT_ACTIVE=true MAX_SIM_DOWNLOAD=8 UNSET_FIREWALLED_FROM_CONNECTBACK=true EVER_ACCEPTED_INCOMING=true CLIENT_ID=F1485E34E024C528BF20E02DD81F6E00 CONTENT_MANAGEMENT_ACTIVE=true FLUSH_DELAY_TIME=25 IDLE_CONNECTIONS=2 Ik weet niet wat het betekent, maar misschien heeft t te maken met m'n andere probleem? Ik kan trouwens nog steeds geen liedjes afspelen uit limewire, ook al doet het volume het weer. Help! |
AAAARGH! Hij doet t weer niet. Ik krijg weer de melding dat er geen actieve mixapparaten beschikbaar zijn en ik kan dus ook weer geen geluiden afspelen :(
Ik word er een beetje verdrietig van, hoor... ben er al 2 weken mee bezig! |
Heb je mijn gegeven opties al uit getest?
2 weken? Vraag dan aub de plaatselijke buurtnerd of hij jou wil helpen. |
Citaat:
De plaatselijke buurtnerd? :D Ik zal s op zoek gaan, maar ben bang dat we niet zoveel nerds hebben hier die ik ken :( |
Oh ja... systeemherstel heb ik ook geprobeerd, maar ik weet niet precies wat ik moet doen.
Ik doe nu steeds dit: deze computer->eigenschappen->systeemherstel maar wat dan? |
Dan ga je terug naar een herstelpunt gemaakt op een datum dat je computer het nog wel goed deed.
|
Citaat:
Sorry hoor, maar ik ben echt NIET goed met computers :o |
En als je gewoon via start ->: programma's -> accesories (maar dan de nlse term) ->: system tools -> systeemherstel gaat?
|
Citaat:
Alleen krijg ik steeds de melding dat de computer niet hersteld kan worden :( |
Ik heb het idee dat het niet zo goed gaat met jouw computer. Is een herinstallatie van Windows geen optie? :o
|
Citaat:
Hoe doe ik dat? |
Je pakt de Windows XP cd, doet die in de cd lade, start opnieuw op, zet in de BIOS je 'first boot device' op CD-Rom, je 'exit saving changes', start opnieuw op (gaat automatisch) en het Windows XP installatiescherm start vanzelf :)
|
Volgens mij heb ik helemaal geen cd :confused:
|
Oh jee. Wat voor PC heb je (merk/type)?
|
Sony/ Vaio VGN-N11TM
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:20. |