![]() |
kans
Heej kan iemand mij ff helpen met het volgende:
op 20% van alle loten valt een prijs. Mevrouw Janssen koopt 2 loten. Bereken de kans dat zij precies 1 prijs wint? Hoe doe je dat, kan iemand mij dat helder uitleggen?? Danku |
ow en wanneer gebruik je nou binomcdf en wanneer binompdf??
|
de kans dat een persoon wint is 20%, dus 0,2
de kans dat je niet wint is dus 1 - 0,2 = 0,8 ze heeft 2 loten, als ze op 1 lot een prijs wint, wint ze er op de 2de dus geen. dus 0,2 * 0,8 = 0,16 binomPdf is een normale tabel, als je de kans wilt weten op 7 vul je 7 in op je GR in die formule van binompdf(n,p,7) ofzo. als je binomCfd(n,p,7) intikt krijg je de kans op 1,2,3,4,5,6,7. Dit is een Cumulatieve *oid* rij. dus stel je moet weten hoe groot is de kans dat X=8 gebruik je binompdf(blabla,8) wil je weten hoe groot de kans is van X<9 gebruik je binomcdf(blabla,8) hoop dat het een beetje duidelijk is, ik ben geen ster in uitleggen |
ik snap het danku:D
|
Citaat:
|
= 2 nCr 1
Toch? |
2nCr1 * 0,2 * 0,8 = ..... (ik heb ff geen rekenmachine)
2nCr1: je hebt 2 loten en 1 daarvan moet winnen *0,2: de kans dat het ene lot wint *0,8: de kant dat het andere lot niet wint |
Citaat:
|
Jup je x2 want je moet zogezegd de plaats van het winnende lot kiezen en da zijn 2mogelijkheiden of het eerste of het laatste
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14. |