![]() |
Aardrijkskunde
hallo,
het is me opgevallen dat er voor elk vak een topic is, behalve voor Aardrijkskunde. Ik probeer steeds te leren, maar het is zo veel en ik vind het ook moeilijk! Hoe gaat het bij jullie? Enig idee hoe je dit moet aanpakken? kisz |
Ah, zo veel is dat toch niet? Wel lastig. Het lijkt soms alsof het helemaal geen zin heeft om te leren.
|
ga ik na economie examen pas leren...eerst die andere dingen...
maar dat ak vind ik ook moeilijkk!! die examenvragen enzoo... :( misschien kan je een examenbundel gebruiken?? ga ik ook doen weet alleen niet of het zal helpen |
Bij AK moet je gewoon de oude examens 'leren'. Vaak zijn de vragen 90% van het zelfde onderwerp. Bijna altijd rotterdamse haven in vergelijking met andere havens. Zit er altijd in.
|
ja heb je gelijk in!
en idd, ik ga me eerst concentreren op filosofie, geschiedenis, economie, duits en dan komt ak wel |
joh met ak moet je gewoon even een lijstje maken met de belangrijke begrippen en opsommingen, die hard je hoofd in stampen en volgens mij moet het dan goed komen :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
inderdaad, de helft is zo logisch en de helft zit vol onzin
|
Citaat:
|
Ach, ak maak ik me niet zo druk om.
Gewoon ff al die boekjes 1x doorlezen en wat examenopgaven maken. Maar t is heel veel gewoon 'logisch beredeneren' dus dat scheelt (y) |
Over AK maak ik me niet extreem veel zorgen. Ik moet een 4 halen, maar ik heb nooit geleerd voor m'n tentamens en sta een 7, dus met een beetje leren moet het wel lukken. Qua richtlijn neem ik maar m'n herkansing - zonder te leren een 6,5 en met 40 minuten leren (1 boekje) een 8,4. Dus dat moet goedkomen.
(Maar goed, dat dacht ik van geschiedenis ook dus ik ben nergens zeker van. :mad:) |
Ik denk dat ik elk boekje eenmaal doorlees en dan hou ik het wel voor gezien. In de lessen hebben we al oefenexamens gemaakt, zonder te leren, en ik wist het merendeel nog prima.
|
Ik ga aardrijkskunde wel heel intensief leren, aangezien ik voor geschiedenis en economie hoogstwaarschijnlijk al een 5 afgerond sta. Om te voorkomen dat ik ook al niks meer aan een her heb, moet ik voor aardrijskunde alles op alles zetten (voor wiskunde ook trouwens). Voor aardrijkskunde moet ik minstens een 5,2 halen.
|
Ik lees die boekjes nog een beetje door en ga voornamelijk examens oefenen, aangezien het voornamelijk toepassen is. En een goed manier van formuleren erin proberen te krijgen, want dat is misschien nog wel m'n grootste struikelblok
|
Citaat:
|
Begrippenkennis is toch wel essentieel.
|
Mwoah, soms kom je er ook wel op eigen kennis. Het ligt er maar net aan. Soms leerde ik keihard en had ik een 4 en soms las ik een paar hoofdstukken vluchtig door en had ik een 7. Maar zoals Frankrijk al zei, je kan er niet vanuitgaan.
Trouwens, als je een begrip echt niet weet kan je altijd nog je woordenboek en de atlas door gaan spitten, soms kan je dingen zo simpel uit de atlas vissen (Y) |
Yes dat klopt (y)
Alleen ik ben meestal zo traag met mijn examens dat de atlas doorspitten me te veel tijd kost. Woordenboek gebruiken kan wel ja. Had ik met economie ook gedaan, over dat inverdieneffect :D |
Ik haal altijd een 6 voor aardrijkskunde, wat ik ook doe. Het maakt niet uit of ik wel of niet leer. Ik ga maandag, dinsdag en woensdag telkens een onderwerp leren, anders moet ik op een dag alles en ik heb niet echt zin om dat weer te doen.
|
Politiek & Ruimte en die ene over de inrichting (hoe heet ie ook alweer :P) gaan wel lukken, ik zie er alleen nogal tegenop om weer die ^&%&%^gesteenten uit mijn hoofd te leren :mad:
|
Citaat:
|
Ugh ja die kutgesteentes :( En dat gedoe hoe de aarde er 15 miljard jaar geleden uitzag enzo, dat kan je niet zomaar verzinnen :(
|
Heeft iemand hele goede samenvattingen van de boekjes van aardrijkskunde? :o
|
Citaat:
|
Ah oké, ga ik even kijken, dank.
|
Ik gebruik de samenvatting die je op hier kan downloaden. Volgens mij is het wel een goede.
|
Citaat:
|
Ik heb een samenvatting gemaakt over de boekjes Actieve Aarde en Politiek en Ruimte. Als je die wilt hebben, geef maar een gil. :)
|
*gilt*
|
keiharde gil :D
|
Oh die wil ik wel graag hebben!
|
Bij deze ook een gil door Frankrijk.
|
Mag ik hem ook? :)
|
Behoort bij actieve aarde hoofdstuk drie ook tot de examenstof?
|
NB: ik ben nu een samenvatting aan het maken over actieve aarde, zo beknopt mogelijk maar wel met alle essentiele informatie erin verwerkt (tenminste, dat probeer ik :o). Morgen ben ik er mee klaar, dus dan wil ik het wel naar jullie mailen :)
|
Citaat:
|
Oké. Ik word trouwens ontzettend chagrijnig van dat Actieve Aarde gedoe. Het staat toch allemaal heel ingewikkeld uitgelegd? Ik zie niet voor me hoe dat gaat :s
|
Citaat:
|
Oh dat is misschien wel handig, in animatievorm!
|
Jongens, bij Actieve Aarde moet je ook dat kaartje leren met alle (wind)stromingen enzo. Ik dacht ergens aan het begin van H2, maar ik ben er niet zeker van.
Het schijnt dat je die moet kunnen natekenen, bij ons was het ook een keer een tentamenvraag. (Zegt niks want dat wordt gemaakt door de leraar, maar toch.) |
Citaat:
Zelf blijf ik de ITC maar vaag vinden.. |
Dat kaartje staat bij hoofdstuk 1.
|
Ok, dank.
Ik heb nog niks gedaan voor AK, iii. |
Je hebt nog vier dagen, en zoveel stof is het niet :)
|
Ik moet altijd zo lachen bij dat stukje over de glaciale wip :D
|
Het schijnt dat je via Actieve Aarde nog redelijk wat over steentjes moet weten, herkennen en zo. :) Anyone?
|
Citaat:
Pff, ik heb nu al geen zin meer in Ak. En die examens zijn ook niet al te makkelijk. Ik denk dat ik gewoon veel ga oefenen en hopen op een voldoende >< |
Hier staan de animaties waar ik het over had: http://del.icio.us/bartvanbossuyt/animatie
|
Deze is wel handig voor de windsystemen (Y).
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:36. |