![]() |
hoe vind ik een leuk vakantiebaan?
Hoi,
Ik ben een meisje van 13, en het lijkt miij leuk om dit jaar in de zomervakantie is wat extra's bij te verdienen. Kan iemand mij vertellen hoe ik een vakantiebaan kan vinden. Groetjes Fiat :) |
denk dat je voor veel dingen nog te jong bent,
misschien een krantenwijk? of ergens oppassen? zou verder even niks weten omdat je voor veel dingen tegenwoordig minimaal 15moet zijn je bent trouwens naar mijn mening ook vrij laat met zoeken.... |
Ik ging bollen pellen op mn 13e :D. Niet hét voorbeeld van een leuk baantje, maar wel ergg gezellig.
Probleem is inderdaad dat je met 13 jaar voor heel veel dingen nog te jong bent. |
Citaat:
|
ik bedoel vooral omdat ze nog erg jong is
en er dan al niet veel werk te vinden is ;) |
Ja, maby wat laat. Het kwam vandaag opeens in me op om een vakantiebaantje te zoeken ;)
|
En oppassen doe ik weleens bij mijn achterbuurmeisjes
|
tomaten of aardbeien plukken?
asperges steken? of gewoon proberen om aan een kranten/folderwijk te komen succes (y) |
Officieel is 13 inderdaad nog aan de jonge kant en bij uitzendbureaus zul je dus waarschijnlijk worden geweigerd. :)
Op jouw leeftijd moeten werkgevers nog erg letten op voldoende pauzetijden, niet teveel verantwoordelijkheden, dat soort dingen. Je bent in hun ogen dan relatief duur en nog weinig zelfstandig. Precies jammer als je gemotiveerd bent en erg graag wil werken, maar weinig aan te doen. Als je graag wil oppassen kun je bijvoorbeeld bij de supermarkt op het prikbord jezelf daarvoor aanbieden. Kranten- of folderwijken kunnen ook wel inderdaad. |
Een ochtendwijk verdient best goed, en is tijdens de zomer niet zo heel zwaar. (y)
|
Citaat:
|
Je mag niet eens werken.
|
Citaat:
Folders mag je volgens mij wel op je 13e doen. Op t land ook.. maar weet ik neit zeker en je mag maar weinig uren maken.. |
Tip: plaats een advertentie op marktplaats waar je je aanbied als oppas. Ik heb dit ook gedaan en echt ontelbaar veel reacties gehad.
|
Op deze site staat veel nuttige informatie:
http://jongerenloket.szw.nl/index.cf...briek_id=60024 en dan vooral bij deze link. http://jongerenloket.szw.nl/index.cf...&link_id=25858 |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kijk in de telefoongids of er bij jou in de buurt een fruitteeltbedrijf is, bel ze op en vraag of je daar vakantiewerk kan doen. Misschien niet superleuk werk, maar als je 13 bent is er niet zo veel te vinden en hierbij ben je in elk geval lekker buiten :)
|
als je 13 bent zit er ook weinig anders op dan zwart te gaan werken en dan kom je idd uit bij fruittelers e.d.
Ik heb op m'n 13de in een kas gewerkt, niet te harden met 30 graden maarja je moet toch wat. echt leuk werk vind je niet zo snel vrees ik. oppassen is dan nog de beste optie, want op het "land" werken is best heel zwaar (lichamelijk) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:56. |