![]() |
[LAPTOP] Welke aanschaffen?
Omdat mijn pc na 10 jaar zijn beste tijd wel heeft gehad, wil ik een nieuw systeem in vorm van een laptop.
Ik heb de volgende eisen Windows Vista Home Premium 1 gig werkgeheug min 120 gig intern geheugen Ik zal hem vooral gebruiken voor internet, msn, muziek downloaden en tekstverwerken (vooral studiedoeleinden). Hij zal veelvuldig gebruikt worden, maar dan niet zwaar belast. Omdat ik Acer en HP tegen inkoopprijs kan aanschaffen heb ik de volgende laptops uitgekozen om uit te kiezen. Acer Aspire 5102 Windows Vista™ Home Premium AMD Mobile Turion™ 64 processor MK38 (2.2GHz) 15.4TFT WXGA CrystalBrite 16ms 1024MB DDR II RAM (2x 512) 120GB HDD (5400rpm) Super Multi DVD-RW Double Layer, 6-cell LiIon 56K modem Wired & Wireless Lan 802.11b/g ATI Radeon® Xpress 1100 256MB shared HM no IEEE-1394 no S-video no FIR 5-in-1 card reader 0.3MP Orbicam HP Pavilion dv 6208ea Intel Celeron M430 1730 MHz Intern geheugen 1024 MB Opslagcapaciteit 120 GB-SATA Snelheid harde schijf 5400 rpm Media station DVD±RW DL, cardreader Overige bijzonderheden Aansluitingen ethernet, FireWire 400 (IEEE 1394), modem, TV-out, USB 2.0, Wireless LAN Accu 6 cells Li-Ion Windows Vista HP Pavilion dv 6335eu Mobile AMD Turion 64 TL-52 1600 MHz Intern geheugen 1024 MB Intern geheugen (max.) 2048 MB Opslagcapaciteit 120 GB Snelheid harde schijf 5400 rpm Media station DVD±RW DL, cardreader, LightScribe Aansluitingen ethernet, FireWire 400 (IEEE 1394), modem, TV-out, USB 2.0, Wireless LAN Accu Li-Ion Windows Vista[ Maar dan overweeg ik ook nog de Packard Bell EasyNote MX 51-B-062 Windows Vista™ Home Premium, 1,60 GHz, AMD Turion™ 64 X2 processor TL-50 Dual-Core, 800 MHz, 1 GB DDR2, 120 GB Ik zou graag jullie mening hierover horen. Het word er sowieso 1 van deze 4, dus aan andere aanbevelingen heb ik niet zoveel. Een top 4 met toelichting zou leuk zijn. Alvast bedankt |
begin niet aan die pavilion, daar heb ik zoveel gezeik mee gehad :o kapot moederboard, doorgebrande bedrading etc.
ga maar voor die Acer. Heb zelf een Aspire 5680 en die loopt als een zonnetje :) (y) geen ervaring met Packard :P |
-> Hardware
Ik zou zelf denk ik voor de HP Pavilion 6335 gaan, omdat HP een degelijk merk is en vanwege de snelle dual core processor. Op zich is er, behalve de processor, weinig verschil tussen die vier laptops. De Pavilion 6208 zou ik links laten liggen vanwege de processor, die is een stukje minder dan die van de andere drie. |
Citaat:
Ik zou iig voor een hp/compaq gaan, en dan HP Pavilion dv 6335eu omdat er een turion in zit, een celeron is een vrij simpele processor. Niet slecht, maar wel minder krachtig/snel. En packerd bell is gewoon eerste hands troep! Als je geluk hebt blijft het zeker wel 5 jaar werken. |
Ik denk dat je ook best budget in rekening kan brengen; want die eerste HP die daar staat, mag volgens mij (aan die CPU te zien) niet al te veel meer waard zijn in vergelijking met de rest. Hij zal vlot draaien wel, maar of dat over enkele jaren nog zo zal zijn; in feite zit je in die computer al met een CPU die al meer dan een jaar oud is ( als ik goed kan gokken; waarschijnlijk niet met een CPU die toen mainstream was, maar volgens mij haal je meer uit Core Duo, Core 2 Duo Turion64 of Turion X2; zeker de dual core (X2 en Duo-achtervoegsels) zijn volgens mij een teken dat je over een paar jaar nog wel deftig met die computer zal kunnen werken (vermits steeds meer en meer mensen dual core gaan, gaan er dus ook meer en meer zwaardere programma's gaan uitbuiten en natuurlijk is het wel al gewoon handig als je tegelijk meerdere programma's open hebt staan).
En het zijn alledrie merken waar je steeds wel iemand zal vinden die er ontevreden van is. Als je geen games speelt, ben je vaak beter met een business-notebook (die zijn wel veel duurder voor wat je krijgt; maar die extra prijs zit meestal in bouwkwaliteit, wat - volgens mij - de grote bezuiniging is bij goedkopere notebooks). De beste raad die ik je dus kan geven: probeer ze al ergens in real life te bekijken en eens vast te mogen nemen. Bouwkwaliteit lijkt op het eerste zicht niet zo belangrijk, maar een notebook die langs alle kanten half ineen hangt, is geen pretje. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30. |