![]() |
Toch laten testen?
Mijn vriendin en ik zijn elkaars eerste.
Nu wil ik het liefst zonder condoom doen maar zij is bang voor ziektes/zwangerschap. Zij heeft voor mij geen sekspartner gehad en ik heb alleen een ex gevingerd meer niet. Moeten we ons dan toch laten testen? Voordat we beginnen zonder condoom. En vanwege de pil kan ze niet zwanger raken tenzij ze in de periode zit dat ze geen pil slikt. Maar ze weet altijd wanneer dat is en dan wilt ze ook geen seks hebben. En hoe zit het dan met orale seks, aangezien wij beide nog niet aan begonnen zijn en nog nooit gedaan hebben. Is er ondanks dat toch kans op een ziekte? Door haar begin ik te twijfelen, vandaar dat ik het maar vraag. Beter een keer te veel vragen dan dat het fout gaat. Alvast bedankt voor jullie reacties |
Citaat:
|
Heel goed dat je er zo serieus mee omgaat. Dat zie je niet vaak:d
Je vriendin slikt de pil, zolang ze die goed gebruikt en gen 1 vergeet is ze altijd beschermd tegen zwangerschap. Ook in de week dat ze stopt en ongesteld wordt. Dit kan ze nalezen in de bijsluiter. (maar het kan zijn dat ze niet wil sexen als ze ongesteld is, begrijpelijk) Wat betreft soa, als je beiden nog geen seks gehad hebt met anderen heb je in principe geen soa. Wel kan je door drugsspuiten een soa oplopen, of bv een koorstlip hebben. Maar dit weet je nooit 100% van elkaar, en je vriendin is een heel slim meisje dat ze om een testje vraagt. Want hoe kan zij nu weten of je oprecht bent of liegt over je seksverleden:) Dus het doen van een testje is niet verkeerd. Van orale seks kan je ook een soa oplopen, dus daar moet je ook mee oppasen. |
gewoon laten testen, kan geen kwaad.
en over dat zwanger worden.. in 99,9% is de pil voldoende, maar het is geheel terecht dat als je vriendin aangeeft dat ze het liever ook met condoom doet (omdat ze dan meer rust in der lijf heeft) dat jij daar dan respect voor hebt.. :) |
Haha gozer, als je je hierom gaat laten testen ben je echt lijp. Als je er nou in bent geweest met piem. dan kan ik het me voorstellen. Of je belt en stelt je vraag, die gaan je dan vertellen dat als je nog nooit met je mond/piem bij haar schacht bent geweest, je geen soa test hoeft te doen en dat het onzin is.
|
Citaat:
En heb persoonlijk geen reden om te liegen over mijn verleden, eerlijkheid vind ik erg belangrijk, dan moet ik het zelf natuurlijk ook zijn. Citaat:
En je bent elkaars eerste, dan kan je toch geen soa hebben? Lijkt mij.. Bedankt voor de reacties. |
Citaat:
|
Afgerond: De kans is dus nihil om dán zwanger te worden
|
Citaat:
Andere overdragingen zijn dus naalden en koortslip. |
Zoals Poggy al zei: Ook in de stopweek ben je beschermd tegen zwangerschappen als je vriendin gewoon netjes de pil slikt.
Citaat:
|
Bedankt voor de info (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
De afgelopen jaren is een verandering (waarschijnlijk een mutatie) opgetreden in het herpes virus: Het herpes virus type 1 veroorzaakt koortslip, type 2 de SOA herpes. Maar sinds enkele jaren is gezien dat type 1 óók kan zorgen voor de SOA herpes, en type 2 óók voor de koortslip. Maaarrr: de persoon is dan wel reeds besmet! De moraal: Als je nog GEEN sex hebt gehad, en vlak na het eventuele eerdere trekken/vingeren van een ander met je hand niet bij je eigen geslachtsdeel bent geweest, heb je GEEN kans op een SOA!! Maarr: Let dus wel op met een koortslip. Als je blaasjes hebt die lekken, of open wondjes op je lippen, ben je besmettelijk. Dus dan GEEN orale sex toepassen (of iemand kussen, of flesjes delen van elkaar). Als je er verder geen last van hebt, dus geen blaasjes of wondjes, dan kun je gerust je gang gaan. Daarbij: Als een vrouw de pil slikt, en op tijd, kan ze niet zwanger worden... óók niet tijdens de stopweek (wanneer ze dus haar periode heeft)!! Groetjes, een co-assistent |
Citaat:
En uiteraard heeft ze kennis van de biologie. Ze studeert namelijk net als jij Geneeskunde. Ik snap je beschouwing. En terecht dekt Zoemzoem zich in met zeg nooit, nooit. Dat is namelijk ook zo. Alles kan binnen de Geneeskunde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja, jullie hebben gelijk... ik heb een beetje overdreven gepost alhier. Bij deze mijn excuses.
|
Citaat:
|
Beter een keer te veel dan te weinig getest toch?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |