![]() |
Leek mij wel leuk es hier op't doppie wat neer te zetten, wat betreft gedichten, die je dus maakt, naar aanleiding van iets op tv, wat je hebt gezien en je aanspreekt en je vervolgens weer inspiratie geeft om er een gedicht over te schrijven ...Misschien een leuk idee, eens te proberen?....en dan puur wat er in je opkomt, iets wat je maakt binnen zo'n 5 minuten?:)
Ik begin wel:D Zwerfster Ze loopt over straat ontweken door ogen Haar lange grijze haren hebben haar hoofd omsloten Zet ze haar zelf al strompelend en schuivend voort Niemand die haar stoort Want ze is alleen gelaten Verstoten uit een wereld Niet geaccepteerd, overboord gegooid Verstrooit kijkt ze om haar heen Een zielrijk mens verlaten en alleen Gemaakt na aanleiding van een docementaire, "zag haar door het beeld lopen"en kreeg wat inspiratie:D |
Kunstenaars kijken geen tv ;)
Ik ben het vrijwel altijd oneens met tv-dingesen, als er iets is waar ik geen inspiratie van krijg... sorrie. |
Ja, ik heb ook zo'n gedicht gemaakt. naar aanleiding van het nieuws. *zoekt hem even op* Hier is hij:
Je grote bruine ogen Smeken om wat duidelijkheid Je kijkt me recht aan En ik krijg meteen spijt Dat ik net mijn brood op at Terwijl jij verder niets hebt Behalve een vies hemdje Niet eens ouders meer hebt Je sloft voort Niet wetend waarheen Veel doet het er ook niet toe Want je blijft moederziel alleen Je blote voetjes zijn kapot En je bent zo dun dat ik door je heen kan kijken Niemand die de reis samen met jou aflegt Zodat die minder lang zal lijken Ik zit aan de andere kant Van de camera Die jij smekend en droevig inkijkt Kon ik je maar helpen, meisje in Afrika Zo te zien ben je niet ouder dan 4 jaar Ben je zo jong nog maar? Anderen sterven om je heen Jij vind het allang niet meer raar Tijd om kind te zijn heb je niet Je moet op je beentjes blijven staan Je heft je vuile hoofdje op En gaat er weer tegenaan Als ik naar je kijk, dapper kleintje Krijg ik meteen spijt En bedenk me hoe verrot de wereld is En de overheid .. |
Citaat:
Ik heb ook eens iets geprobeerd, heel lang geleden, naar aanleiding van eh... weet ik niet meer :p : De wind voel je door je haren wanneer je vlucht voor wat je zag Ik zie je schokken met je schouders Ik zie jouw tranen en zijn lach Ik zou je best wel willen troosten maar de camera, die liegt Want in het echt ben jij een gelukkig meisje dat van het leven geniet En ik niet |
Citaat:
|
Anneee & Snow white: Mooi:)>>ik ziet zo voor me
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36. |