![]() |
Hoesten, heesheid
Gisteravond wilde ik op tijd gaan slapen, maar heb een hele tijd wakker gelegen. Ik had het gevoel dat er iets in m'n keel zat, daarom heb ik geprobeerd het weg te hoesten, maar het hielp niet, maar het hoesten begon na een tijdje wel pijn te doen :( .
Het gevoel is nu grotendeels weg, maar als ik nu hoest klinkt het blafferig en ik heb haast geen stem meer over, het klinkt heel hees/laag als ik praat. Nou vroeg ik me af; weet iemand wat dit is en of het kwaad kan? Ik ben nl. bang dat ik m'n stembanden beschadigd heb met het hoesten :( . Ik voel me verder niet ziek of koortsig en ben niet verkouden. |
het kan niet zoveel kwaad, waarschijnlijk heb je gewoon je keeltje een beetje schraal gehoest, even rustig mee doen dus.
en dat gevoel dat er iets in je keel zit: mijn moeder is met dezelfde klacht naar de dokter geweest. Die zei dat het komt door stress/spanningen waarbij je (op wonderbaarlijke wijze) de spieren in je strottehoofd aanspant. Als je dus last hebt van stress dan kan dat gevoel in je keel daar dus ook van komen. Succes ermee. |
volgens mij kunnen stembanden wel wat hebben.. ben regelmatig mijn stem compleet verloren (door uitgaan/schreeuwen maar ook door verkoudheid/hoesten) en komt altijd wel weer terug.
trachitol zuigtabletten zijn wel goed. (of die van etos huismerk, zuigtabletten voor keel, goedkoper en even goed ontsmettend). |
Citaat:
Het heeft zich intussen ontwikkeld tot een griepje :(, en m'n stem is bijna helemaal weer terug. Citaat:
Dank voor jullie reacties! :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:10. |