![]() |
cv vraagje
Ik heb vorig jaar stage gelopen bij een mini administratiekantoortje die eigenlijk al in financiële problemen verkeerde. Maar na zes weken kreeg ik van mijn baas te horen dat ze het financieel echt niet meer redden en daardoor mn stage ten einde liep. Later hoorde ik echter via via dat dat niet de reden was dat ik moest vertrekken maar dat het aan mij lag. Dat ik stug, niet flexibel, gesloten en - ja raar maar waar - te veel mijn best deed. Van de geslotenheid kan ik me er bij voorstellen, ik ben altijd al redelijk gesloten geweest, maar hier kwam alleen ook nog bij dat ik tussen twee mannen zat die véél ouder dan mij waren. De een was in de veertig en de ander rond de zestig. En dat ik stug en niet flexibel zou zijn begreep ik niet helemaal. Maar in ieder geval, wat ik wilde vragen is, zal ik dit wel of niet op mijn cv zetten? Ik ben misschien van plan om binnenkort te sollicteren bij een accountanskantoor en dit stage is het enige wat ik ooit heb gedaan wat een beetje interessant is geweest.
|
Tuurlijk, werkervaring = werkervaring, en zeker als het relevant is voor de functie waarnaar je gaat solliciteren.
Als referentie er bij zetten is dan ws minder handig :o maar op je cv kan best toch. |
Stage is geen werkervaring. Zo denken veel bedrijven er over.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de rest, niet alles wat op je cv staat is ook een referentie, ik heb eigenlijk geen referenties op mn cv staan. Je hebt er 6 weken gewerkt, en de reden van vertrek gaat ze niet aan(in de zin dat het niet standaard op je cv staat) Overigens moest je er weg vanwege financiele problemen, wat geen gekke reden is. |
referenties vermeld je als je slim bent ook nooit op je CV maar altijd in een gesprek als er eventueel om gevraagt word.
Waarna je gaat vragen of diegene voor je als referentie wil dienen. Dit heb ik met sollicitatietraining geleerd op school. |
Ok, aangezien ik toch bezig ben wil ik jullie even vragen naar jullie mening van mijn cv. Als jullie opmerkingen hebben hoor ik dat graag. Persoonsgegevens laat ik even buiten beschouwing en let maar even niet op de lay-out.
Opleidingsgegevens . 2003 – heden Erasmus Universiteit Rotterdam Studie: Economics & Business Studierichting: Accounting, Auditing & Control ·Sept. 2006 – jan. 2007 Leiden Universiteit Cursus: Engelse taal Niveau: B2 Certificaat behaald ·1997 – 2003 Christelijk Gymnasium Sorghvliet Vakkenpakket: Economie & Maatschappij Extra vakken: Management & organisatie, Wiskunde B1 en Latijn Diploma behaald Stage ·Bedrijf: Delta-Account Werkzaamheden: Verzorgen van de administratie van de door cliënten gebrachte papieren en het doen van de boekhouding met behulp van het programma Davilex Periode: 26 september 2006 – 3 november 2006 Werkervaring ·Bedrijf: Bijenkorf (via Creyf’s Asa Studenten Uitzendbureau) Werkzaamheden: Beveiligen en aanvullen van goederen in het warenhuis en het doen van voorbereidingshandelingen ten aanzien van goederen voor speciale actiedagen- en weken zoals de Drie Dwaze Dagen en de Open Huis Weken. Tijdens de DDD sta ik tevens in het warenhuis de klanten te hulp. Periode: 12 september 2005 tot heden ·Bedrijf: Mister Copy Werkzaamheden: Het doen van kopieer-, inbind- en kassawerk, en transferdruk van T-shirts en bekers Periode: juli 2003 – januari 2004 Nevenactiviteiten ·Vereniging: Financiële Studievereniging Rotterdam Functie: PR-commissielid Werkzaamheden: Ontwerpen van posters en flyers, en het uitdelen van flyers Periode: oktober 2005 – juni 2006 Vaardigheden ·Computerkennis Vaardig met Word en Excel ·Rijbewijs: Rijbewijs-b, maart 2004 ·Talenkennis: Nederlands, Kantonees, Engels Persoonskenmerken Rustig, vriendelijk, eerlijk, geordend, ijverig, samenwerkend, zelfstandig Hobby’s en interessen Hardlopen, squash, internet, Chinese series |
Citaat:
|
Je kan dat kantoortje eens bellen en vragen of je ze als referentie mag opgeven, en wat ze zullen zeggen als ze daadwerkelijk gebeld worden. Dit hoeft niet noodzakelijk in overeenstemming met de waarheid te zijn toch, ik bedoel, als ze daar geen hekel aan je hebben hebben ze er ook weinig baat bij je tegenover een ander bedrijf de grond in te boren.
|
Citaat:
Verder nog een paar kleine dingen. Het zijn interesses, interessen is geen geldig meervoud. Verder is 'internet' niet bepaald een interesse of hobby op zich. 'surfen op internet', of 'discussie voeren op internetforum' is gespecificeerder, als je het al wilt vermelden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46. |