![]() |
dringend gedicht nodig
Heey iedereen
ik moet voor school een gedicht zoeken van een bekende auteur(geen netgedicht) dat aansluit bij het boek dat ik heb gelezen ik heb het boek henna op je huid van dirk bracke gelezen! weet er iemand een gedicht dat gaat over rassendiscriminatie of het maken van moeilijke keuzes ivm jezelf of anders moeten zijn dan je wil zijn ofzo ?? ik heb dit echt dringend nodig, moet tegen morgen af zijn en zit al uren te zoeken zonder resultaat aub help mij! alvast bedankt! katrien |
Zoek eens naar de bundel "Varkensroze ansichten" van Mustafa Stitou. Het is misschien niet precies wat je zoekt maar je kan er veel kanten mee op (denk alleen al aan de titel die wellicht ook aan bleekgezichten refereert). Hier vind je al een korte bespreking van de bundel: http://www.kb.nl/dichters/stitou/stitou-04.html
|
Zeemandsliedje
Zoals je binnenkwam en dag zei, en uit je kleren en je woorden stapte (het voorlaatste wat je voor me uit- deed was het woord “lieveling” en het laatste een glimlach; toen opende je dehaakjes en ik kwam erin en je sloot ze) zo ging je ook weer weg, trok enkel veel te dunne woorden van afscheid om je heen en rilde. Herman de Coninck --- Het gaat niet echt over moslimmeisjes ofzo, maar ik dacht meer aan Ilias die Touria afwijst nadat hij met haar naar bed is geweest. Ik hoop dat je er iets aan hebt. :) |
ik zeg maar wat hoor, maar je zou bijvoorbeeld ook naar een bibliotheek kunnen gaan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:21. |