Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eindexamens 2007 (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=114)
-   -   Hoe leren jullie/ hebben jullie geleerd? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1585543)

Miek 21-05-2007 10:07

Hoe leren jullie/ hebben jullie geleerd?

Ga je lekker buiten zitten in het zonnetje of sluit je jezelf uren op in je kamer? Hou je om het half uur pauze of doe je eerst een heel stuk en neem je dan een grote pauze? Of hebben jullie de afgelopen al zoveel geleerd dat jullie het nu alleen nog maar even doorkijken? :)

Angel on Earth 21-05-2007 10:15

in de vakantie zat ik steeds in het zonnetje, maar die is nu weg :mad:
ik kan buiten me denk ik het beste concentreren :bloos:

duivelaartje 21-05-2007 10:19

Ik leer meestal een uur en dan neem ik even pauze. Ook maak ik examens niet altijd continue achter elkaar. Eén of twee 'opdrachten' die ik daarna nakijk en opzoek wat ik fout doe. Als het iets is wat ik vaker fout doe zoek ik in de examenbundel nog zo'n opdracht van de onderwerp. Echt theorie leren doe ik niet meer. Alleen bij biologie. :p

miek-miekjuh 21-05-2007 10:20

toen ik examen deed was het mooi weer

ik zat lekker buiten in het zonnetje, economie te leren, nouja doorbalderen want dat wist ik allemaal wel (als je echt het idee hebt dat je dat allemaal wel weet, leer dat alleen nog de stukjes die wat extra aandacht nodig hebben en leg de rest weg)

en ik leerde geschiedenis altijd in bad :| geen idee waarom
vond het saai om te leren, dus ging ik maar in bad hard op lezende me gs leren.

voor wiskunde nam ik wel ff de tijd om wat opgaves te maken.

voor aardrijkskunde nam ik ook ffies de tijd om te oefenen hoe je snel iets opzoek in een atlas. en voor de rest samenvatting maken en doorlezen en afbeeldingen aandachtig bekijken.

voor de talen wat oefenexames.

Je moet gewoon een rusitg plekje opzoeken waar je je tegelijker tijd een beetje kan ontspannen. en schrijf dingen op die je nogmaals wilt doornemen. en oefen met bepaalde handelingen,
zoals atlas en rekenmachine.

Bossen 21-05-2007 10:28

ik kijk het de dag van te voren even over

Ann 21-05-2007 11:15

Geschiedenis ben ik vanaf de meivakantie al intensief aan het leren, voor de talen maak ik oefenexamens en ik leer of beneden of boven (dan zet ik mezelf klem tussen mijn kledingkast en een boekenkast waar een kleine ruimte tussen zit)

Bossen 21-05-2007 11:46

Citaat:

Ann schreef op 21-05-2007 @ 11:15 :
Geschiedenis ben ik vanaf de meivakantie al intensief aan het leren, voor de talen maak ik oefenexamens en ik leer of beneden of boven (dan zet ik mezelf klem tussen mijn kledingkast en een boekenkast waar een kleine ruimte tussen zit)
:D

Ann 21-05-2007 11:53

Citaat:

Bossen schreef op 21-05-2007 @ 11:46 :
:D
Dat zit echt heel lekker hoor :cool:

Hanneke 21-05-2007 12:06

Voor Nederlands de avond van te voren en de ochtend een proefexamen maken. Maar nu begin ik vanmiddag al!
Ik leer eigenlijk gewoon niet/nauwelijks. :o

Crimson 21-05-2007 13:30

ik leer het liefst in bad, hahaha

Lyne 21-05-2007 17:59

Ik leer in de bibliotheek van de Haagse Hogeschool. Lekker rustig. :) Meestal neem ik gewoon wat proefexamens mee, voor sommige vakken zoals bio en natuurkunde neem ik de stof nog een keer door, voor talen maak ik alleen proefexamens.

Dop_16 21-05-2007 20:25

nvt :confused:

Knots 21-05-2007 22:52

's Morgens vroeg, op mn kamer, aan mn bureau. Computer uit, radio uit, deur dicht.
Ooit kon ik ook met muziek aan leren, of buiten ofzo, maar de laatste tijd kan ik mn hoofd dan niet meer bij m'n leerwerk houden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.