![]() |
Mijn gedichten.
Op sommige gedichten ben ik best wel trots... Die zal ik hier wel even posten.
De gids Heel even dacht ik dat ik goed was Dat mijn weg op eigen kracht had behaalt Maar zo snel mijn zelfvertrouwen was gestegen Was het met dubbele snelheid ook weer gedaalt Het gelukzalige gevoel Wat ik even bij me mocht dragen Begon naarmate de tijd vorderde Steeds meer te vervagen De dromer die ik ben Koos voor het pad der onzekerheid En nog voor ik die weg had ingeslagen Wist ik al 'ik ben 'em kwijt' Op zoek naar een gids Die mij kan leiden En mij van dit eenzame dolen Wilt gaan bevrijden Was de enige die ik tegen kwam Iemand die er was, vanaf het moment dat ik begon Ik moest het maar relativeren Ik was de enige die mij nog redden kon. De waarheid Mijn gezicht is een masker Mijn lach is toneel Wie ik ben is een leugen Maar dat zijn er zo veel Mijn liefde is gespeelt Mijn lach geforceerd Mijn leugens zijn de waarheid En omgekeerd Wat je ziet is bedrog En de waarheid moet gezegd Ben ik zonnig van buiten Ik ben troosteloos in het echt. Mijn ogen zijn spiegels Geen emotie is het woord Ik praat mee met de wereld Zoals ik denk dat het hoort En als ik s’avonds mijn hoofd neer leg Om te rusten van de dag Dan huil ik diep van binnen Omdat de waarheid niet naar buiten mag Ik droom over dood En over het nooit meer opstaan En het liefst zal ik terplekke In mijn slaap heen gaan Ik sta op tegen mezelf En dan ben ik alles kwijt En dan zeg ik helemaal niets meer… Behalve de waarheid het duister Een gevoel wat mij omsluit. Het verward, verduisterd, en verblind. En rilling gaat door mijn lichaam, omdat ik de rust van vroeger niet vind. Ik voel me als een blinde op klaar lichte dag. Iedereen kan alles zien, terwijl ik niets zien mag. Onrusting, onoplettend, loop ik maar door. Door de massa, mijn pas onrustig, mijn blik gericht. Wandelend op een duister pad. Op zoek naar dat ene licht. Vriendschap Wat jij bij me losmaakt Is een gevoel niet te beschrijven En al zal het gevoel veranderen Speciaal zal het altijd blijven In mijn zwarte hart Bracht jij licht in de duisternis Je maakt nog steeds van alles bij me los En ik betwijfel dan ook niet of dat liefde is Maar wat is liefde Het is nogal gecompliceert En ieder antwoord dat ik wil geven Lijkt ver weg, afstandig en geforseert Ik wil je eigenlijk zeggen Wat er ligt op het puntje van mijn hart Maar ik ben gewoon bang Dat het je boos, verdrietig bang maakt, of je verward Verliefdheid is te ver weg Net als jij en ik te ver weg zijn Maar wat er voor gekomen is in de plaats Is verzachtend, en misschien zelfs fijn Wat zoals ik ooit als eens zei Verliefdheid kan komen en gaan Maar onze vriendschap zal altijd blijven bestaan Gebroken hart Ik sleep mezelf door de branding van een gebroken hart Al is het niet het mijne Beetje bij beetje raap ik de stukjes op En probeer ik de pijn te laten verdwijnen Ik volg een rivier, van ongedroogde tranen Die ik niet kan stoppen hoe graag ik het ook wil En wat ik ook zeg of doe In de stroming komt geen verschil Hoe kan ik mijn hart nou volgen Als dat van jou gebroken is En hoe kan ik nou vriendschap voelen Als ik die van ons zo mis Ik volg je stappen Als een klein kind voetafdrukken in het zand Geleidelijk loop ik naar je toe En ik pak je hand Onze liefde is dan misschien verloren maar onze vriendschap is bezegeld Had liever dat het anders was gegaan Maar gevoel kan helaas niet worden geregeld Ogen Als mijn ogen kon spreken Vertellen wat ik dacht Dan zouden ze vertellen Dat ik huil in het diepste van de nacht Ze zouden zeggen wat mijn hart geheim houd En hoe ik me werkelijk voel Niet wat mijn lippen zeggen Maar wat ik écht bedoel Mijn tranen zouden ze terug dringen Zoals ik dat zelf ook altijd probeer Maar ook zij weten uit ervaring Op een gegeven ogenblik gaat dat niet meer Ze zouden mijn gevoelens vertellen Uitdrukken, beter als dat ik zelf kan Zelfs die rare gevoelens Die ik zelf het liefste mijn gedachten ban Nu begrijp ik waarom mijn lippen De wereld hebben voorgelogen Want ik denk niet dat iemand klaar is Voor de bittere waarheid van mijn ogen. Gebroken Terwijl de kilte van een verloren liefde Mij diep diep van binnen insluit Gilt van frustatie Mijn gebroken hart het uit Ik ben verloren De weg helemaal kwijt Omdat er niemand is Die mij het donker uit leid Ik voel me alleen En heb het ontzettend koud Maar ik durf niemand om hulp te vragen Want ik zie het als mijn eigen fout Terwijl mijn verdriet mijn geest blijft bestoken Ben ik allang tot de conclusie gekomen Ik ben gebroken </3 O god. Het moest een kleine greep uit mijn collectie worden. Maar het zijn er nog aardig wat geworden. Nou ja. Hoop dat jullie ze mooi vinden rate it zou ik zeggen ;) |
om te beginnen zou ik de d/t-foutjes even verbeteren en naar het metrum kijken dat niet overal even lekker loopt.
|
Er staan wel heel veel fouten in. Dat gebroken hartje op het einde is wel grappig, al vraag ik me af of je dat ook zo bedoelde.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |