![]() |
Portishead.
http://www.portishead.co.uk/gfx/flyer.jpg
(meer info) Eerste optreden in bijna 10 jaar. De opnames van de nieuwe CD (de eerste studioplaat sinds 'portishead' uit 1997) zijn in het eindstadium, dus die plaat zal er binnenkort weer aankomen. Ik ben benieuwd, beschouw portishead als één van de nineties-bands met het meest bijzondere geluid, en ik vind dat dat geluid in 10 jaar niets aan kracht heeft ingeleverd. |
zou die band zo graag live zien he (y) .
|
Ben benieuwd. Al is de muziek nu nog goed, heb ik toch zo'n idee dat het wel ff flink omgegooid moet worden om weer echt fris en interessant te zijn.
|
ze zeggen nu al 5 jaar dat de plaat bijna af is, eerst zien dan geloven
|
Ik heb portishead nooit als iets gezien wat ik echt live moet hebben meegemaakt, maar ik draai het hier nog wel wekelijks zoniet dagelijks (Y)
|
Kek, ik ben benieuwd (y)
|
wel ok, niet echt mijn ding.
|
|
Ze hebben wel goede nummers, maar ik zou er geen hele cd van luisteren.
|
Subliem (Y)
|
Ik prefereer Zero 7 of Morcheeba als het om triphop gaat. (y)
|
Pfff morcheeba vind ik me toch een slap aftreksel van... (n)
Zero7 is wel aardig maar komt wat mij betreft in de verste verte niet in de buurt van het niveau van portishead. |
ik ben meer van het spacende van Massive Attack als het om triphop gaat. maar portishead vind ik ook fijn :)
|
nou doe mij maar lemp hoor!
|
Morcheeba = slappe hap en ook Zero7 heeft niet de zwaarte, diepte en het trippende van Portishead. Portishead is gewoon dé band die triphop belichaamt/het genre bestaansrecht geeft.
|
UP:
‘We hebben alle nummers gemixt, maar het hele album is klote. Dus we beginnen helemaal van voor af aan’. Waren maar meer bands zo eerlijk, denken we hier op de redactie wel eens. Maar in het geval van PORTISHEAD blijkt er sprake van een practical joke. De groep rond componist Geoff Barrow en zangeres Beth Gibbons heeft na een stilte van tien jaar zijn derde album naar verluidt vorig jaar juni al afgerond. Maar Barrow heeft besloten om toch nog een paar kleine wijzigingen aan te brengen. Hij waarschuwt wel dat de nieuwe plaat een stuk anders zal klinken dan de dingen die Portishead in het verleden deed. ‘Het is fijn om te denken dat ouwe knarren als wij nog een paar liedjes in ons hebben zonder meteen te klinken als een koffietafel versie van Zero 7 of Moby. Ik denk niet dat de fondue samenleving hier erg blij mee zal zijn. Oh well, Fuk 'em.’ |
Citaat:
Ik ben wel benieuwd. |
klinkt allemaal vet relax, die andere namen zeggen me niets (toch maar even checken dan) maar portishead is gewoon geniaal, en daar draait deze topic om toch.... :p
|
Citaat:
|
Zero7 vind ik toch wel heel wat anders dan Portishead. Ja, allebei hun roots in trip-hop, maar Zero7 is wel wat meer loungy dan Portishead.
Een nieuwe plaat zou mooi zijn... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53. |