![]() |
rilatine
Rilatine wordt gegeven aan ADHD-patiënten. Ze worden er rustiger van, zijn minder snel afgeleid en kunnen zich goed concentreren.
Nu hoor ik dat het ook gebruikt wordt door sommige studenten, die zeggen dat het ook werkt als je geen ADHD hebt (dus minder snel afgeleid en beter kunnen concentreren) Ik weet dat je het enkel op voorschrift kunt krijgen, maar ik vroeg me af: heeft het nu ook effect op niet-ADHD'ers of niet? |
Bedoel je geen Ritalin? :o Ik dacht dat het op niet-ADHD'ers juist een tegengesteld effect heeft en dat je er dus juist druk van wordt.
|
Citaat:
Beter kun je dus kijken naar andere middeltjes die een betere concentratie geven, want die zijn er best. Ziijn ook al wel wat topics over geweest. |
Ja daar heb ik een MTV True Life serie over gezien. Het scheen wel te werken, maar het had onwijs veel bijwerkingen. Het is echt geen prettig spul om 'zomaar' te nemen tijdens het studeren.
Ik zou zeggen: zorg dat je goed eet&drinkt, zorg voor een prettige leeromgeving, en dan kan je de concentratie ook wel uit jezelf halen :) |
Citaat:
Citaat:
En tenslotte dit: Citaat:
Ik zou het dus maar niet zomaar nemen :). |
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ritalin |
Je kunt Ritalin (Rilatine) beter niet nemen als je geen ADHD hebt. Mensen met ADHD hebben namelijk afwijkingen in hun hersenen die gecompenseerd worden door methylfenidaat (de werkzame stof in Ritalin), als je als gezond persoon methylfenidaat neemt ontregel je de boel dus weer. Niet echt iets waar je blij mee bent dus
|
Ok, ik heb er vanmiddag eentje genomen (ik wou gewoon eens testen wat het effect was, dit is niet voor herhaling vatbaar want ik had er trouwens ook maar één)
resultaat: in slaap gevallen op mijn cursussen (het was 14u) hmm :) |
mijn broer gebruikte het vanwege adhd. Had hij op een schoolreis, waar ik ook mee was, aan vrienden gegeven, die gasten bleven juist de hele nacht wakker en tripte helemaal dus de werking lijkt mij verschillend.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet ook niet of je na een pil al kan zeggen wat het resultaat is. Soms moet je iets een bepaalde tijd slikken voor je een bepaald niveau van de stof in je bloed hebt voor het wat gaat doen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Want drugs slikken is wél slim, natuurlijk, dat was ik even vergeten :P
|
Citaat:
Maar ik zit nog niet in de examens en was nieuwsgierig. Ik wist dat het me ofwel slaperig/rustig, ofwel geconcentreerd, ofwel energiek ging maken (ofwel helemaal geen effect). Niets gevaarlijks aan dus, pas wanneer je het gaat verbrokkelen en opsnuiven heeft het een drugseffect. Nieuwsgierigheid gedempt, dus hier stopt het dan ook. (en dat had ik ook gezegd wanneer het mij heel geconcentreerd had gemaakt) Maar je hebt natuurlijk het recht om het niet slim te vinden ;) |
ritalin wordt wel vermalen en gesnoven en is dan een uitgaan-drug. oftewel: je wordt er druk van en krijgt meer energie.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34. |