![]() |
Diazepam
Diazepam
de medicijnman noemt het insomnia zo zonder slaap ben ik nooit echt wakker buiten druilt een nieuwe flinterdunne duisternis achter de zwarte zon aan het is niet alsof ik hier iets mis maar de mist in mijn hoofd wil geen water worden gedachten vervluchtigen in lucide dromen over verre bestemmingen maar om er te komen moet ik door de nacht ik slik de diazepam siddert achter mijn tranende ogen en ik wacht. ik wacht. de medicijnman noemt het insomnia Groningen, 23 mei 2007 |
Leuk die herhaling van het begin en het einde. Geeft een goed effect. Hou vooral van het stukje:
zo zonder slaap ben ik nooit echt wakker buiten druilt een nieuwe flinterdunne duisternis achter de zwarte zon aan Kan er eigenlijk niet veel negatiefs op zeggen (zoals altijd, sorry voor de nutteloze post). Heb wel al dingen van je gelezen waar ik meer van onder de indruk was maar 't is een duidelijk gedicht en 't zit knap ineen. Sterkte trouwens, gezien het late tijdstip van je post.. |
Het zijn te veel losse flodders naar mijn smaak. Ik ben van je gewend dat je wat meer coherent schrijft, en doorgaans bevalt me dat ook beter. De herhaling van de eerste zin aan het eind voegt daarom misschien ook niet zo veel toe voor mij.
|
Ik vind het tof, omdat ik dit een eh, ja licht gedicht vind. Ik vind het niet te zwaar, zeg maar :o. De rijm in je tweede strofe is gaaf. De derde zin is naar mijn mening iets te lang, maar als je dat zou verkorten zou alles wel héél erg in de pas lopen, dus ja.
En is Diazepam een slaapmedicijn? Of heb ik het helemaal mis? |
de medicijnman noemt het insomnia
zo zonder slaap ben ik nooit echt wakker het is niet alsof ik hier iets mis maar de mist in mijn hoofd wil geen water worden Oh, dat ritme, het taalgebruik, die intro. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:33. |