![]() |
Chips, Joh
Eeyo, mensen. Ik had dus een vraagje. Je hebt verschillende soorten chips, waaronder de soort ''Barbecue Ham (lays)''. Mijn vraag was of er daar vleesextracten inzitten, of dat het gewoon kunststoffen zijn?
Alvast bedankt, Antyla. |
Misschien moet je gewoon even kijken wat de ingrediënten zijn
|
Hmm, ja, dat heb ik al gecheckt, ja, maar er zitten geen enkele stoffen/extracten in die met vlees hebben te maken, of zo. Wel zitten er smaakversterkers in...maar ik denk dat het maar artificieel is (y) ...Wat denk jij, dan?
Antyla. |
Kweet niet wat er precies inzit, wel kan ik zeggen dat bbq ham een vieze smaak is :p
|
Smaakversterkers zijn idd gewoon ve-tsin en synthetische dingen.
|
Oke, dan :D Omdat ik namelijk vegetarier ben, wou ik het effe checken. Mensen om me heen zeiden dat er vleesextracten in zouden zitten, of iets dergelijks, maar dus nee :) denk van niet...
ThankSz,, Antyla. |
vaak zit er ook vleesbouillonpoeder op dat soort dingen :) maar als het niet bij de ingrediënten staat kun je er van uit gaan dat dat voor deze niet geldt.
|
Lol :p Gelukkig staat het er niet bij nee :D !
Considered,, Antyla. |
lactose zit er vaak wel in.
smaakversterkers zijn dingen als natrium-glutamaat, wat heel goed te synthetiseren is. deze zorgen voor een 'bouillon-achtige', hartige smaak |
Vaak staat er op de zak of het geschikt is voor vegetariers :)
|
Ik weet wel dat de bacon-tucjes iig wel vegetarisch zijn :)
|
Citaat:
Maar als je twijfeld mss ff een mailtje sturen? :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Oja da's net als de ham-kaas chips, die is ook vegaproof. Gelukkig, want da's echt m'n lievelingschips :D
|
Citaat:
|
nachos met salsa saus zijn kapot lekkerrrrrrr (y)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik zal even voor je kijken op mijn zak :o
Ingredienten: - Aardappelen - Plantaardige olie (bevat 63% zonnebloemolie) - Barbeque ham smaak (smaakversterkers mononatriumglutamaat, natriumguanylaat, dinatriuminosinaat) - aroma - caseinaat (van melk) - mout (van gerst) - zout Voor zover ik het snap zie ik niets van vlees extracten Edit: ow sorry, volgens mij was je er al achter. Tis laat |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:36. |