![]() |
Voordelen vrijen met condoom
Hallo allemaal,
Wat zijn volgens jullie de voordelen van vrijen met condoom ( behalve dat je weinig kans op soa hebt ) en wat zijn daar tegen de nadelen van vrijen met condoom. xxx |
Het enige pluspunt (op veiligheid na natuurlijk): Naderhand niet maar de wc hoeven om eh zijn goedje te dumpen.
Nadelen: Voelt gewoon niet fijn, ziet er niet uit, stoppen om condoom te pakken enz. |
nog een nadeel: het is duur
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De veiligheid at betreft soa's en zwangerschap is nu juist het grote voordeel, niet een toevallig bijkomend voordeel. :|
Dat ik niet opgezadeld word met zijn sperma is inderdaad ook wel fijn en de onderbreking tijdens de seks vind ik een nadeel. |
Het kan ook als voordeel hebben dat je wat langer voorspel hebt en wat minder geneigd bent om maar 'automatisch' te gaan neuken.
Daarnaast voorkomt het dat een van jullie aan chemische anticonceptie moet doen (niet iedereen vind dat prettig). |
Ik reageer slecht op de gewone anti-conceptie pil, dan zijn condooms een uitkomst. (Ik ben afgelopen week aan een ander soort pil begonnen, tot nu toe lijkt het goed te gaan) En het scheelt inderdaad opruimen. De nadelen zijn dat ze er moeten zijn (niets is zo erg als helemaal in de stemming zijn en er dan achter komen dat ze op zijn, kwijt zijn, vergeten zijn, etc), dat ze stinken, de onderbreking en dat het minder intiem voelt.
|
Citaat:
http://www.stichting-jippy.nl/ |
Citaat:
Nog een bijkomend nadeel: De man (in veel gevallen) moet opruimen en kan niet lui blijven liggen. :P |
Wat is jullie ritueel na neuken zonder condoom eigenlijk? Heb je gewoon een mooi handdoekje ergens liggen ofzo? Laatst voor het eerst zonder gedaan, en had helemaal niet gedacht aan die zooi (niet overdrijven natuurlijk, maar alsnog).
|
Citaat:
|
Ik snap eigenlijk niet zo wat jullie bedoelen met direkt naar wc zijn goedje dumpen en opruimen enzo.
Ik heb het nog nooit met condoom gedaan namelijk, en ben al een paar jaar bij mijn vriendje, en hebben nu al een tijdje sex met elkaar, en aangezien ik aan de pil ben, doen we het dus zonder. maar al dat gedoe met opruimen of handdoekje klaarleggen snap ik nie zo xxx |
Citaat:
Als het een keer wat meer is dan normaal willen we nog wel eens een handdoekje pakken. @TS Als je het nog nooit met condoom hebt gedaan hoop ik dat je je hebt laten testen enzo. |
Als jij sperma dat er weer uit komt lopen plezierig vind, dan heb je inderdaad geen handdoekjes en tissues nodig. :|
|
Citaat:
|
Het enige voordeel is dat het veilig is. En ok, het is handig dat zijn sperma er niet terug uitloopt, maar daartegenover staat wel stinkende condooms en zakdoekjes in je papiermand, wat ook niet aangenaam is.
Ik ben tegen condooms, als het veilig is, liefst zonder, de voordelen wegen niet op tegen de nadelen (het stinkt, je moet onderbreken, het voelt anders, je moet het terug uitdoen als je van 'activiteit' wilt veranderen, het kost veel geld) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Maar nog belangrijker, ik wordt op dit moment volledig vertrouwd met het verzorgen van de condooms. Natuurlijk is dat iets makkelijker te omzijlen als het fout gaat, maar ik moet er ook op letten dat ze correct gebruikt worden. Dan hoop ik toch dat ik wel vertrouwd wordt met een pil, want ik zou haar d'r ook mee vertrouwen. Uiteindelijk zit je net zo met de gebakken peren als het bij hem misgaat als bij jou. Bovendien lijkt het me helemaal niet raar eerst in het ritme te komen met zoiets voordat je het zonder condoom gaat doen. |
Citaat:
Wat betreft die mannenpil ben ik het wel met je eens, ik zou het toch liever zelf onder controle hebben dan.. |
De mannen'pil' is een implantaat dat continu hormonen afgeeft. Dus dat kun je niet vergeten. Dit omdat anders drie maal daags een tablet zou moeten worden genomen en dat is erg belastend (en kun je weer heel makkelijk vergeten). Daarbij moet dan elke drie maanden testosteron worden geïnjecteerd om onmannelijke bijwerkingen zoals borstvorming en uitval van lichaamshaar te voorkomen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nadelen: duur(vaak), onhandig(i.v.m stoppen)
voordelen: makkelijk op te ruimen, maakt kans op kanker aan geslachtsdelen van hem en haar kleiner |
Hey,
Ik begrijp dat er bij jullie allemaal sperma uit de vagina loopt, maar ik blijft gewoon na de sex altijd liggen, en dan heb ik daar geen last van hoor, en die keren dat we het niet in bed doen, trek ik direkt mijn short weer aan en doe een maandverband in. wel een dik verband, dun gaan plakken namelijk. |
misschien faked je vriendje dan wel (y)
ot: behalve bescherming tegen soa's/zwanger heeft het condoom echt NUL voordelen, wat een turn off zijn die dingen echt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
voordeel = mijn vriend komt minder snel klaar
nadeel = het voelt minder goed ...dus heft elkaar eigenlijk op :p |
ik vind het prettig dat het sperma wordt opgevangen, en het voelt daardoor schoner. Ook zit er standaard een beetje glijmiddel op, wat ook niet verkeerd is.
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een vreemd topic :confused: Hoort hier geen slotje op?
Verder zijn de voordelen dat het veilig is, je er dus geen zwangerschap / soa van kan krijgen. Er zijn nog wel andere voordelen, zoals onder andere makkelijkere penetratie, maar dat is vrij secundair. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens mij is dat ook zo, ik heb nl nooit dat er de volgende wat uitlekt. ik was me alotijd ff met een washandje daar, is wel net zo fris, maar er lekt niks uit hoor.
word het niet opgenomen door de vagina wand ofzo, en trouwens kan het ook liggen aan de schaamlippen? xxx |
Citaat:
|
Citaat:
(...) Uh... misschien heb je dan maar gewoon geluk? Bij mij komt het er vrijwel direct uit zelfs al blijf ik horizontaal... Het zou niet best zijn als je vaginawand sperma op ging nemen, dan werd je nooit zwanger. |
Citaat:
|
Nou ik bedoel.... er zijn meisjes waarbij de "kleine" schaamlippen naar buiten steken en er zijn meisjes waar de "groote" schaamlippen tegen elkaar aanliggen. misschien dat het wel daar aan ligt.
|
omg herma volgens mij heeft je vriend gewoon gefaked.
ontopic: condooms zijn handig want het blijft allemaal schoon, je stelt het proces uit en daar is ook wel iets voor te zeggen, je hebt minder kans op een soa het enige nadeel vind ik dat ze stinken. |
omg, volgens mij is die Herma een FAKERT :p
|
Het aandeel van Durex stijgt er ook door (y)
|
Jongens houden het er wat langer mee vol, en idd geen troep[
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |