![]() |
Aardrijkskunde
Over welke onderwerp naast Natuur en Milieu gaat het examen a.k. dit jaar over? Of gaat het over alle boeken ( Migratie en vervoer, politiek en ruimte en regionale beeldvorming)
Alvast bedank.. |
Dit jaar gaat het over Natuur en Milieu en Politiek en Ruimte! Bij het Natuur en Milieu boekje hoef je een hoofstuk niet te leren..Ik heb wereldwijs boeken dus hoofdstuk 3 van Natuur en Milieu hoef ik niet te leren!
|
Ik ben mijn boekje van politiek en ruimte kwijt...:\
Best wel kut, weet iemand of ergens goede samenvattingen te vinden zijn? |
Citaat:
|
Wat leren jullie eigenlijks voor het examen geschiedenis? want kan wel het boekje samengevat gaan leren, maar iedereen die vorig jaar examen heeft gedaan zegt, kwam haast niets van terug uit het boek, had net zo goed niet kunnen leren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nouja, dat is je eigen keuze! In ieder geval veel succes met leren!! |
Klopt, ik had ook gewoon 2 maanden geleden naar de boekenwinkel kunnen gaan en een nieuw boekje kopen, maar zo belangrijk is het niet, 't is niet het moeilijkste onderwerp.
|
Citaat:
|
Ik werk met het boek Atlantis en ik kan er maar weinig over vinden op internet. Weet iemand of er ook bij deze methode dingen zijn die niet hoeven te worden geleerd? :)
|
heeey allemaal heb ff een vraagje over ak! Als je al die landschappen uit je hoofd gaat zitten leren schiet je toch niet veel mee op toch? want als ik al die examens zo bekijk, vragen ze niet letterlijk kenmerken over bijv. rivierkleilandschap ofzo.. =| Of heb ik het mis?
|
Citaat:
|
Whaaa, morgen AK examen!
En ik heb nog geen 1 letter ervoor geleerd, het lukt me niet (n) Ik baal er zo van. Ik ga zitten met mijn boek voor mijn neus, maar er dringt niks tot me door! Het = waardeloos. Over 11 uur begint het!! Jemig... Ik denk steeds dit is het eenerlaatste eXamen. Donderdagavond ben je :D want dan ben je KLAAR!! En dan nog heb ik tot nu vandaag niks geleerd. Ik ga er denk nachtwerk van maken, vrijdag kan ik zo lang slapen ik wil. Ik heb voor de schooltoetsen ook steeds 's nachts geleerd, lekker rustig! Ik weet dat je goed uitgerust moet zijn voor je examen, maar wat heb ik eraan als ik nu een volle nachtrust ga maken en niks leer :confused: -ja, ik weet het ik had eerder moeten beginnen :bloos: - Maar die twee dagen doorwerken, moet vol te houden zijn! ;) |
Ik sluit me bij je aan, waar gaat dit over zeg :|
Echt heel verrot!! succes iedereen |
Moeilijk te leren idd, het zijn zoveel rijtjes!
Een rijtje natuurlijke hulpbronnen, een rijtje milieuproblemen, drie trends, omvang milieugebruikersruimte etc.. :| |
ik zie zo op tegen aardrijkskunde.
|
Ik heb bijna alles overgeschreven alleen die kenmerken van die landschappen komen noooooit in mn hoofd. :mad:
|
Nou, ik vond het wel te doen, vond het wel een slecht opgezet examen. ben erg benieuwd hoe ik het uiteindelijk gedaan heb.
|
Ik had het ook moeilijker verwacht. Nu nog afwachten...
|
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 2.9 en 4.9.
Oeps.. :o |
Nou, het leren was er bij mij niet meer van gekomen. Ja, in totaal nog uur voordat het examen begon :bloos:
Ik heb net ff snel gekeken naar de antwoorden, ik heb sowieso 24 punten. Maar denk dat het wel wat meer wordt. En ik moet een 5,5 halen... |
Blij dat ik niet geleerd heb.,.. Wat zou dat een tijd verspillerij zijn geweest zeg
|
Ik mocht een 4,0 halen, en die heb ik ook... mits men mijn antwoorden interpreteert zoals ik ze bedoeld heb. Zucht ik betrap mezelf er echt op dat ik vreselijk slordig ben geweest, hatelijk (N)
Met streng nakijken heb ik een cijfer tussen de 4,1 en 6,1, antwoorden waarover ik twijfelde heb ik dan ook niet meegeteld. |
Ik heb 27 punten en moest een 5.0 halen.
Nu nog even de norm afwachten. |
wat zal de normering ongeveer worden?
|
Het was minder moeilijk dan ik gedacht had maar ik durf het echt niet na te kijken...
|
ik vind bij vraag 23 het antwoord industrie veel logischer :confused:
|
vond het niet echt moeilijk, maar als ik de antwoorden bekijk :O,
heb 2x nagekeken, (moet een 5 halen) 1e keer niet echt streng kwam ik op 32 punten uit en zit dan dus tussen de 5.4 en 7.4 2e keer strenger kom ik op 23 punten uit dus tussen 3.9 en 5.9, zal er dus weer om spannen met normering :( maar aangezien die de laatste jaren altijd ongeveer tussen de 1.0 en 1.5 heeft gezeten hoop ik dat het dit jaar weer het geval is |
Citaat:
|
Citaat:
Dus dan kan je eigen antwoord door een docent nog wel goed gerekend worden toch? In iedergeval baal ik echt vet nadat ik nu de antwoorden gezien heb, best wel verneukt. |
Ik zat hem net na te kijken, en toen dacht ik van: Ik heb hem geloof ik minder goed gemaakt dan ik dacht......hoop dat ik een voldoende heb. Toen ik later keek naar wat ik ongeveer zou hebben gehaald kreeg ik: Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 5.6 en 7.6. Ik zo: YES!!!! :D
|
Citaat:
|
Citaat:
Andere die flink gebuffeld hebben balen.... Ik zag dat er allemaal klachten waren over Ak havo, vooral omdat de leerstof niet goed aansloot bij de vragen o.i.d. Ik heb daar geen last van gehad, ik vond hem best te doen zonder geleerd te hebben |
Jeetje het maken zelf ging nog wel....maar toen ik ging nakijken! AAAAAAAAAH najah ik had dus ak compex.....er zaten strikvragen in joh!:O noujah missschien rekent leraar het wel goed je weet maar nooit...ik heb tussen de 4-6 goed genoeg dus..ik heb een 4 nodig minstens
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dit examen was echt klote. Sloeg echt gewoon nergens op! :mad:
Heb tussen de 4,4 en 6,4. |
Aardrijkskunde 3661
veeeeeel klachten :') |
Een lage concurrentie kracht en een laag opleidingsniveau zijn toch ook 2 van de redenen waarom de ACP landen niet mee kunnen draaien op de wereldhandelsmarkt?
Dat antwoord van 25-50% van de uitvoer zijn landbouwproducten o.i.d. hebben wij sowieso nog nooit gehad en et lijkt me dat je daardoor niet echt kan afleiden dat het land slecht meedraait op de handelsmarkt.. echt een heel vaag examen |
Ik had daar:
* een zeer laag BBP dus weinig mogelijkheden om te investeren & produceren * Lage inkomens en hoge schulden Iemand een idee of dat goed is? |
In china hebben ze ook lage inkomens en draaien ze wel goed mee op de handelsmarkt.. En ik weet niet of hoge schulden een belemmering zijn om je producten af te zetten in de EU.. kweetniet of dat klopt.. kheb ook maar een 4 :(
|
Ik nog niet eens een 3 :P
Net als vraag 3 en 4 dacht ik zeker te weten, zie er een heel anders antwoord.. 3. Ik dacht een slechtere handelsbalans en bij 4: 4. Export naar de EU is lager :S |
vraag 3 had ik goed :cool:
Hoeveel neerslag valt er in het droge zuidoosten van spanje en wanneer is er een watertekort in de bilt heb ik het langst over gedaan.. Het was gwoon te simpel.. dr moest wat achter zitten.. |
Die neerslag was een inkopertje, die had ik zelfs nog goed, net als die met die 20 000 tot 50 000 :)
|
Ik had daar stadsgewest ingevuld :bloos:
|
Citaat:
|
Ja ik ging net ff kijken maar er staat echt categorie gemeenten.. en je kan nergens uit opmaken dat 20000-50000 een categorie is
|
'T was echt weer een duidelijk voorbeeld van een nutteloze KUT toets
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:39. |