![]() |
Wiskunde A1,2 [havo]
Dag mensen!
Ik ben er gewoon helemaal doorheen denk ik..leren lukt me gewoon niet meer :( Mijn vraag is hoe pakken jullie wiskunde aan? Dus hoe leren jullie dat precies... mvg, Chocotic die in een dipje zit :( |
Even verplaatst. :)
|
Naar mijn mening stond tie wel goed bij het examenforum :o
|
wiskunde is gewoon zoveel mogelijk examens maken. en dan kom je vanzelf achter de dingen die je niet begrijpt. als je alle theorie uit t boek door gaat lezen raak je alleen in de war. alleen het nodige dus leren. :cool:
|
Ik leer wiskunde, als enige vak, via www.watmoetikleren.nl
Dus per onderwerp een paar sommetjes maken (y) |
Ik ga toch maar gewoon wat hoofdstukken af. Ik ben begonnen met de hoofdstukken die ik nooit echt goed bekeken heb. Ik zie wel hoe ver ik ermee kom.
Kan iemand hier hoofdstukken noemen die je echt niet hoeft te bekijken ?? Ik vind het overal zo onduidelijk staan, wat je nou wel/niet moet weten. Ik heb de boeken getal & ruimte havo A1,2 deel 2 en 3. Alvast bedankt |
Citaat:
|
wie kan mij kansrekenen uitleggen:
wanneer gebruik je nCr wanneer gebruik je (1/4)x(1/4) wanneer gebruik je weer iets anders?... HEELP:( |
Citaat:
(1/4)x(1/4) gebruik je bijvoorbeeld als je twee schijven draait waarbij allebei 1/4 rood is en de vraag is: hoe groot is de kans dat hij twee keer rood draait. |
Dankjewel!!:d :d
|
Citaat:
En breuken met wel terugleggen, dus als je ieder persoon of 1 ding meerdere keren mag gebruiken. |
Welke gedeelte komt trouwens altijd terug bij Wiskunde? Iemand?
|
Heeft iemand misschien een site waar ik handige programmas vandaan kan halen voor mijn rekenmachine. Ben namelijk zeer slecht in Wiskunde maar had begrepen dat er programmas in omloop zijn die het makkelijker voor je maken.
Groeten ps. ik heb een Texas TI-84 |
MORGEN LAATSTE EXAMEN!
Ik moet een 5,5 halen om op een 5,5 uit te komen. Dat moet zeker te doen zijn! Ik ga nu nog wel de hoofdstukken langs, want anders gaat het wel moeilijk worden. Ik moet echt even opfrissen en de laatste hoofdstukken heb ik nooit gemaakt of geleerd dus daar begin ik maar mee. Maar ik zie het wel zitten!! (y) Daarna zijn we klaar he! ;) |
oke. nog 1 ding...er is soms zo'n vraag dat je de standaardafwijking van iets moet berekenen. maar hoe doe je dat met de Gr om dat ding te plotten
dan is het cdf(l,r,gem,x) maar dan verder?? |
bij y1= formule invoeren (dus normalcdf(l,r,enz.) En dan op graph
|
Citaat:
y2= percentage wat in opgave vernoemt word in kans dus tussen 0 en 1 in (56% -> 0.56) dan grafiek, calc intersect |
Als je bijv. 2 grafieken plot en je moet het snijpunt berekenen..
Om ze dan goed in je GR te krijgen doe ik meestal zoom-fit, maar soms komt het punt dan nog steeds niet tevoorschijn.. En dus moet je zelf je window- instellingen bepalen.. Maar hoe doe je dit? |
Je kunt ook 2nd Table doen en dan aflezen waar ze beide evenveel zijn. Zo doe ik het altijd en werkt altijd!
Groeten en succes alvast |
Citaat:
(y) Edit: Citaat:
|
Jaa of gewoon de standaard afwijking berekenen door het algebraich op te lossen door de formule:
z = ( x - m ) / ( s ) en z bereken je door invNorm (0.56) als de oppervlakte bv 56 % is. |
Op de laatste som na: geen differentiëren :D:D
|
En, hoe vonden jullie het??
Mijn voorbereiding voor dit examen was weer bagger (n) Ik heb sowieso 39punten behaald, maar ik hoop dat het wel meer gaat worden!! Want ik moet een 5,5 halen... |
Het begin ging echt goed.. dacht echt dat et een 10 zou worden.. maar toen kwamen de exponentiele formules en kansen :p
Ik heb tussen de 4.7 en 6.7.. moet een 4.4 halen dus :D hij was opzich (kheb niet goed geleerd) als je geleerd had, bes wel te doen vind ik |
JOEHOE.
63 punten tussen de 6.8 en 8.8 :) |
Zonder te leren, met streng nakijken 56 punten. (Alles wat ik niet meer precies wist hebk fout gerekend)
Best netjes toch? En ik dacht dit ga ik flink verneuken, want examen van vorig jaar en het jaar daarvoor waren echt niet grappig. Maar dit was echt een "makje" vergeleken met dat. Schreef zo alles op en nog goed ook nog :eek: :cool: |
volgens mij heb ik voor wiskunde een 2 :(
|
Hoe dan ook 41 punten, met een uitloop naar 55. :eek:
Met 41 punten in ieder geval een cijfer tussen de 4,4 en 6,4 (y) |
Je cijfer ligt waarschijnlijk tussen 4.8 en 6.8. Pfff. Ik heb een 4,8 nodig om te slagen..... :)
|
500 klachte maar voor wiskunde tot nu toe..
|
Ik heb bij veel vragen het antwoord verkeerd afgerond :bloos:
Bijv. bij een vraag 31,9% opgeschreven, ipv 32%.. :s Krijg ik hier dan wel de punten voor, of rekenen ze dat antwoord fout?? :o |
Als het goed is moet in het correctiemodel staan of dat soort dingen goed moeten worden gerekend.. als dat er niet staat weet ik et ook niet :p
|
Citaat:
|
Weet iemand hoeveel er geklaagd is vorig jaar? Want dit is best mager. Ik heb een 4.1 nodig ben bang dat ik daar onder zit.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:16. |