![]() |
kies laten trekken?
Doordat ik mijn verstandskiezen heb gekregen zijn mijn tanden nogal gaan schuiven en nu staan mijn tanden lang niet meer zo recht als eerst. Nu vroeg ik me af.. als je een kies laat trekken zodat er weer wat ruimte komt, kunnen je tanden dan weer gaan verschuiven zodat ze misschien weer wat rechter gaan staan?
|
Ja, dat is vaak de reden om verstandskiezen te trekken. Ze hebben totaal geen functie en bezorgen alleen maar problemen in het ergste geval.
|
Citaat:
|
Ik zou het wel doen als ik jou was, voordat alles gaat schuiven. Vraag desnoods je tandarts even om raad.
|
Maar ik heb mn verstandkiezen al helemaal. En nouja het aan mijn tandarts vragen is inderdaad een goed idee, maar ik heb voorlopig nog geen afspraak voor controle en misschien weten anderen hier iets over voordat ik een afspraak voor niets maak :p
Bedankt iig |
Ik zou ze wel laten trekken, ik neem aan dat ze niet echt veel functie hebben en het is natuurlijk niet zo prettig als daardoor de rest van je tanden ook gaan schuiven. Wel vroeg dat je op je 17e al je verstandskiezen hebt, ik dacht dat die pas rond je 30e kwamen?
( nah, weer wat geleerd (: ) |
Ik laat volgende week 2 van m'n verstandskiezen trekken (en de andere 2 een paar weken later). Bij mij groeien ze nog, maar ze groeien dus scheef. Wat niet alleen als gevolg kan hebben dat de kiezen ernaast ook scheef gaan staan, maar er kunnen daardoor ook makkelijker etensresten tussen komen die moeilijk weg te poetsen zijn. Met als gevolg dat je straks niet alleen met gaten in je verstandskiezen rondloopt, maar ook met gaatjes in de aangrenzende kiezen...
Dat zei mijn tandarts tenminste, en daarom laat ik ze ook trekken, want heb er verder geen last/pijn van. Maar zou voor de zekerheid dus toch maar even laten controleren. |
Citaat:
|
Boven groeien ze bij mij een beetje scheef maar komen wel door, onder groeien ze recht naar voren bij mij....
Over 2 weken gaan de eerste twee eruit, maandje later de volgende twee... :( Moest van de tandarts de onderste twee laten verwijderen, kaakchirurg was van mening dat ze er boven ook wel meteen uit konden) |
Citaat:
Ook vanwege ruimtegebrek: ze konden daardoor niet helemaal doorkomen en de rest zou gaan schuiven. Alleen de tandarts of kaakchirurg kan bepalen of trekken nodig is. Als je twijfelt zou ik een afspraak maken (of telefonisch overleggen?). |
Als ze er al helemaal staan, zou ik ze in ieder geval niet meer laten trekken. Erger dan nu kan het dan niet meer worden en veel rechter gaan ze niet komen te staan als je ze eruit trekt volgens mij...
Ik vind het de pijn niet waard :p |
Mijn tandarts was al van plan mijn verstandskiezen te trekken voordat die dingen er überhaupt door waren :(
Nou moet ik zeggen dat mijn tanden er ook wel wat schever van zijn gaan staan nu ze aan het doorkomen zijn. Maarja, als je er verder geen last van hebt en je kunt er goed bij met de tandenborstel zie ik geen reden om ze te trekken. |
ik heb 2 dagen geleden 3 verstandkiezen laten trekken omdat er te weinig ruimte in de kaak was en je dan niet goed ze kunt poetsen en er kans is dat je andere tanden en kiezen scheef gaan groeien. Het was geen pretje maar ik ben nu wel blij dat ze eruit zijn, ik heb weinig napijn gehad en nu is het eigenlijk alwel weer voorbij:) dus gewoon doen!
|
Mijn verstandskiezen zijn weggesneden en ik heb er absoluut géén last van gehad, mocht dat je afschrikken.
|
als je de afspraak maakt voor controle, zeg dat dan er meteen bij, dan kan er bij de controle meteen eentje worden getrokken (als ze al helemaal door zijn hoeft de kaakchirurg er maar zelden bij aan te pas te komen).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Mijn verstandskiezen zijn ook al bijna helemaal door. Één is getrokken omdat er een gaatje in zat. Dat was niet eens echt pijnlijk of een gedoe. Niet dat het leuk is, maar ik had me iets veel ergers voorgesteld. :p
|
Ik heb gisterochtend ook een verstandskies laten trekken. Mijn tanden in mijn onderkaak zijn ook gaan schuiven en dat kwam door de verstandskies (ik had er alleen rechts 1).
Nu hij eruit is kan ik een beugel nemen om mijn tanden weer mooi recht te krijgen. Nu is wel mijn wang dik.. hoe lang houdt dit aan? Het is werkelijk geen gezicht :o :D Oh ja, en het trekken zelf deed geen pijn. Alleen de bijgeluiden zijn minder :p |
Citaat:
Als je trouwens gewoon wat ijs op je wang houdt, is dat hamster-idee ook zo weer over. Na een dag of 2/3 zie je waarschijnlijk alleen zelf nog dat je wang nog een beetje dik is. :) |
Citaat:
|
ik heb ze niet >D
lucky me ook geen wortels ofzo... ze komen gewoon niet xD :evil: :evil: :evil: |
Mijne lag zo horizontaal half onder mijn laatste kies. T heeft ong. 20 minuten geduurd voordat hij eruit was.. :eek:
Tis vandaag nog steeds dik.. :| (n) |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
heb ze een maand geleden laten verwijderen.
Niks van gevoeld of gemerkt was lekker onder narcose :) (y) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50. |