![]() |
vraag over bitmap bestanden
met welk programma kan ik bitmap bestanden omzetten naar jpg ???
|
Openen in Microsoft Photo Editor, opslaan als .jpg bestand.
|
en als je dat niet hebt?
|
dan kan je meestal in paint ook de *.jpg extensie kiezen
lukt dat niet, sla het bestand als bijv naamloos.jpg op, het type kan nog gewoon op bitmap blijven de volgende eer kan je dan als hjet goed is al jpeg file opslaan anders moetj e ff office 97 2k op XP installeren (als je die hebt) |
Citaat:
|
Citaat:
IrfanView d8 ik |
Citaat:
|
moet je ff klein progje downen, ik gebruik nogsteeds IPhotoPlus 4 (:D) is super ouwd maar die seurt noojt om dit soort dingen :P. probeer een demo te zoeken van een progje die het wel doet
|
Ben ik nu gek? Ik doe dat altijd gewoon met Paint (Opslaan als *.jpg) en ik heb Win98 :confused:
|
Citaat:
Laat ik het zo zeggen, eerst kon ik het niet. Dus daarom hd ik paint shop pro gedownload en daarna kon ik zelf IN paint ook opslaan als Jpg... ? Misschien dat het door Paint Shop Pro, of een andere grafisch programma komt? |
Voor Windows 9x zat 't waarschijnlijk bij M$ office (ik had het niet in 98 SE en andere pc's vaak wel :D)
|
MS PAINT!!! Vanaf 98(SE) ofzo.
|
danke schön allemaal
ik heb het al , dus hier kan wel een slotje op |
nouja, en voor de mensen die dat nog niet hebben dan?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
[ik weet niet wanneer wel en wanneer niet] |
Zorg dat het plaatje dat je wilt renamen op de dekstop staat
open ms-dos-prompt (start, programma's, bureau accesoires) tik dan dit: rename c:\windows\desktop\naamplaatje.bmp naamplaatje.jpg dan is het een Jpg! Veel succes!! |
Citaat:
nu rename je hem alleen maar, je comprimeert hem niet |
Citaat:
|
Er staat ook alleen maar omzetten naar jpg, niet comprimeren naar jpg ;)
Als het niet goed is, dan hadden ze de vraag beter moeten formuleren :S |
Citaat:
|
Citaat:
|
Renamen is geen optie. Dan heb je idd geen .jpg, maar gewoon een verkeerde bitmap, die niks kleiner is dan het origineel (en da's toch hét voordeel van .jpeg)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:51. |