![]() |
Kleding Customizen
Hier een topic over het pimpen van je kleding, ik weet niet of het er al was maar het is misschien wel leuk!
Plaats hieronder je prachtige creaties of geweldige ideeen ;) Ik wil zelf binnenkort ermee beginnen, dus kom maar op! |
Ik heb al aardig wat kleding gepimpt, sterker nog, ik ben er nu mee bezig. (y)
|
Citaat:
|
Heb geen vaste hand en al ben ik creatief van binnen, het komt er op knutselgebied niet zo goed uit. Dus van me leven niet dat ik mijn eigen kleding ga 'pimpen'.
|
Mijn pimpprojecten mislukken op dat gebied altijd. Tis niet zo mn ding, ik ben zelfs te lui mn broeken korter te maken, dat slijt wel (y)
|
Citaat:
|
ik heb altijd veel ideeën in mn hoofd maar maak er de tijd niet voorom ze uit te voeren helaas. het blijft bij creatief denken.
|
Graag! :p
|
Owja, en waar halen jullie jullie 'materiaal' vandaan? Zoals
(goedkope) Shirtjes, lintjes, schoentjes: van alles en nog wat dus! |
Citaat:
OOIT.. ahum. |
ik pimp wel shirtje door er prints op te maken met patronen en textielstift en dat lukt me aardig (Y)
maar voor de rest ben ik echt een ramp met naaimachines :( dat is wel jammer, want ik zou wel graag mijn eigen kledingstukken willen maken. |
Citaat:
|
ik ben er echt te lui voor :o
|
Veel verder dan broeken korter maken en kleine dingetjes fixen (bh's waar de beugel uitkomt of knopen aanzetten) kom ik niet echt, ik kan wel met een naaimachine omgaan maar dat komt grotendeels doordat m'n moeder het niet echt meer kan (artrose) en ik haar dus vaak help. (wat ben ik toch een voorbeeldige dochter :o) Laatst nog zelf gordijnen gemaakt op haar aanwijzingen (y) Vind t wel cool om te doen maar ik heb er echt de tijd en creativiteit niet voor om echt kleding te 'pimpen' ofzo.
|
Citaat:
|
L_Angel, wees eens lief en pas die topic titel eens aan. :o
customizen ofzo, dat is al minder erg dan pimpen |
Citaat:
|
"112"!
|
Ik ben er meestal te lui voor en ook niet altijd even creatief :o
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...=breilifestyle Uiteraard met foto's. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Heb voor een jaar terug een soort piratenblouse gemaakt (inspiratie uit de film Pirates of the caribbean) zo een met wijde mouwen. Echt te gek! :) |
Citaat:
|
Ik heb besloten dat ik zelf een zo'n iets langere zwarte jas ga maken, als ik een keer tijd heb, haha. Wordt echt een hels karwei... iemand tips"?
|
Citaat:
|
Geen kwaad woord over Cornel he, die man is een onuitputtelijke bron van vermaak. :D
|
ik heb een tijdje geleden een paar witte nep all stars van de scpaino bewerkt met een zwarte textielstift... vind het zelf heel erg mooi geworden. en ik heb een vriendin overgehaald om op haar jas verschillende knopen te zetten. dus de normale knopen eraf halen en er dan allemaal verschillende knopen opzetten (kun je kopen bij de plaatselijke kringloop).
|
Nee ik heb er helemaal niks mee, laat mij maar meegaan met de massa.
|
Citaat:
|
Ehm, ik ben niet getalenteerd genoeg om een foto op internet te zetten, maar wel om een maat L Darth Vader shirt van mn broer te tailleren en te voorzien van kantjes, lintjes en een elegantere hals... (y)
Heb trouwens ook een Invader Zim shirt en een Shaun Of The Dead shirt (beide alleen verkrijgbaar in maat XL) verwerkt tot een schattiger meisjesvariant. Lockmachines<3... |
Citaat:
@ Cornel: Niet te arrogant worden he. :nono: En ik heb nog niks gewonnen. ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, als ik bezigheidstherapie nodig heb in afwachting van de examenuitslag zal ik me er wellicht nog eens aan wagen. |
Citaat:
Naden bij T shirts zijn het beste (zonder schade) los te krijgen met een tornmesje (niet knippen!) hierdoor loop je de minste kans op schade in de stof. |
Citaat:
en aan mijn shirts merk ik niet echt dat het gaat trekken ofzo. |
mijn kleding is laatst nog gepimpt!
ik had een scheur in een jasje zitten en toen heeft een vriend van me daar mooi een roze draad door heen gejast. |
Citaat:
|
Ik vond dat ik niets leuk had voor op mijn polkadotrok omdat al het leuks in de was lag. Toen besloot ik een warmhoudlangmouwshirtvoorlarp te verknippen. En nu heb ik leuk nieuw truitje en ik krijg er complimenten over <3
|
ik doe wel eens pogingen. textielstiften enzo werken altijd prima bij mij. ook kan ik wel aardig met een naaimachine over weg, maar echt kleding maken kan ik niet, want daar heb ik het geduld niet voor. om de één of andere reden knip ik altijd de 'hals' uit oude shirtjes, omdat ik denk dat ze dan weer leuker zijn.
|
ik ben een hele slechte huisvrouw en ik kan ook echt niet met naald en draad overweg :( laat staan de naaimachine, dat eindigt altijd tamelijk catastrofaal.
Maar ik kan wel knopen vervangen en kleine scheurtjes dichtmaken dus dat scheelt. En ik maak de bandjes van jurkjes heel vaak korter omdat die soms echt belachelijk lang zijn en ik niet in mn blote tetten wil lopen (Y) |
Ik verf (met behulp van stencils) af en toe eens wat met kledingverf op shirtjes. De volgende wordt Willy Wonka (in de vorm van Johnny Depp). Eerdere creaties:
http://www.geocities.com/chaostar8/vblou.JPG http://www.geocities.com/chaostar8/vbdavid.JPG http://www.geocities.com/chaostar8/vbbob.JPG |
Citaat:
|
Citaat:
|
Beetje laat, maar ik draai mn nieuwe shirt altijd binnenstebuiten en schets er een goed zittend shirt overheen met krijt ( T shirts hebben vaak geen zijnaad maar zijn rondgebreid). Speld ze wel ff plat zodat ze niet gaan draaien.
Jersey (wat trouwens niet echt rafelt naar mijn ervaring, alleen omkrult) moet inderdaad eigenlijk met speciale naalden gestikt worden maar ik zet mn steekgrootte altijd op 1,5 en rek de stof een klein beetje terwijl hij gestikt wordt. Mocht je toevallig een lockmachine in de buurt hebben kan het geen kwaad om de naad daar vervolgens ook nog even doorheen te halen. |
Ja maar dat is meer innemen toch? Niet echt pimpen, want ik neem aan dat je het kledingstuk verder hetzelfde laat, afgezien van de maat.
|
True, true. Ik voeg er meestal nog lintjes en andere prullaria aan toe, maar er werd (zo'n 40 posts eerder:S) gevraagd hoe je een T shirt inneemt.
|
Citaat:
|
ik heb zojuist een roze strikje op een shirtje gestreken
wow. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:53. |