![]() |
Rode uiensaus zoals je die bij shoarma en kebab krijgt
Hallo allemaal,
Ik ben op zoek naar het volgende recept: De rode uiensaus die je bij je shoarma of kebab krijgt in de welbekende tentjes. Alvast bedankt :) |
Ik heb nooit uiensaus gehad bij m'n kebab? :o
Knoflooksaus en sambalsaus altijd... Maar dat kan daar anders zijn natuurlijk :) |
Ik weet welke saus je bedoeld, maar geen idee hoe je die kan maken.. volgens mij kan je het gewoon beter bij de slager kopen (je gaat toch ook geen fritessaus zelf maken :rolleyes: )
|
Citaat:
|
mayo is iets anders dan fritessaus. Overigens heb ik nog nooit van rode uiensaus gehoord, maar je kan proberen om een flink aantal rode uien fijn te hakken in een blender en dan mengen met wat roux en eierdooiers en rode wijnazijn, maar dat zul je verder echt zelf moeten uitproberen, ik doe maar een gok...
|
miss eerder uien in de blender en dan er een flinke hoeveelheid ketchup bij doen
|
Wat dacht je van langsgaan bij die welbekende tentjes en gewoon daar om het recept vragen?
|
Kvraag het hier toch? zeg dan niks...
|
Ik weet welke saus je bedoelt, en volgens mij bestaat die saus voornamelijk uit (gele) uien, rode peper en tomaat (het 'rode gedeelte' van de saus). Dus misschien ui snipperen, rode peper fijnhakken (zaadjes er evt. uitlaten) en mengen met tomatensaus? En evt. wat olie, peper, zout. Misschien zit er ook nog wel iets van azijn en suiker(?) door ofzo, moet je even proberen of dat lekker is.
Volgens mij wordt er geen tomatenpuree gebruikt, daar is het rode te dun voor en anders zou het veel sterker naar tomaat smaken denk ik...Gewoon ketchup (zoals iemand boven mij al suggereerde) of tomatensaus. |
ik heb hem :)
|
je recept staat denk ik eerder bekend als tomatensausch
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Daar geven ze je het niet lieverd, daarom vroeg ik het hier;) En het is: Sla oli water tomatenpurree Ui peper peterseli zout. uiteraard ff getest en idd die mooest ik dus hebben:D |
Citaat:
Nu heb ik lekker een jaar na dato via google het recept gevonden, dus dankjewel michel. |
En dan ga je het een jaar na dato het topic uppen om ons dit mede te delen?
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik sluit'm.
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18. |