![]() |
land waar je veel koopkracht hebt?
Ik ben op zoek naar een land waar de wisselkoers zo is dat alles lekker goedkoop is en waar ik lekker royaal kan doen met mijn geld. Waar een euro dus meer waard is dan hier.
Weet iemand hoe ik dit kan uitzoeken? Heb niks kunnen vinden. |
Amerika
|
Meeste voormalige Oostblok landen, Afrika, meeste Aziatische landen...
MAAR, je mag niet zomaar al je spaargeld meenemen naar zo'n land en het dan daar opmaken aan kleding, gadgets etc en die weer mee terug nemen naar Nederland. Dan moet je namelijk nog even invoerrechten betalen, zeker als je buiten de EU gaat moet je daar flink rekening mee houden. Bovendien: Merkartikelen (geen namaak, maar de echte merkartikelen) zijn, in elk geval in de voormalige oostblok landen, niet gigantisch veel goedkoper. Wel de producten uit het land zelf. |
idd, thailand enzo. en bolivia, daar is alles echt heel goedkoop.
|
ja idd zoals ivo zegt totdat je het meeneemt naar nederland. of je moet echt emigreren
|
Citaat:
|
In tsjechie is het eten heel goedkoop. In china is alles heel goedkoop.
|
Ethiopie
|
turkije
|
Citaat:
|
Citaat:
|
niks ergs aan, geen moeite mee hoor :)
|
Thailand !
Wat meer in the neighborhood: Tsjechie/Hongarije/Slowakije (y) Voor 3.50 uit eten (drinks included) :D Slovenie en Kroatie in mindere mate! Maar dat zijn dan ook iets minder schrale landen :) |
denk dat ik wel even vooruit kan zo. Dat je niet alles mag meenemen weet ik wel, maar het gaat er vooral om dat je ter plekke gewoon goed kan uitgeven en coole dingen kunt doen.
|
Thailand en Laos!! Vond ik in ieder geval geweldig... vooral het zoveel eten en niet zoveel uitgeven:p en shoppen natuurlijk
|
u.s.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
in India is alles spotgoedkoop, :)