![]() |
Arnon Grunberg
Wie leest er wel is boeken van hem? Ik heb ze denk allemaal gelezen vind ze superr! (y)
|
Ik.
Wel aardig inderdaad. |
Citaat:
|
waarom vind je ze superr?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Inderdaad, Fantoompijn.
De rest vind ik al een stukje minder. Ik heb heel stiekem het gevoel dat hij een beetje overgewaardeerd is. :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik heb niet alles van beide auteurs gelezen. |
Mee eens, hoewel ik Grunberg wel vele malen beter dan Grunberg vindt
|
oh haha even aanpassen :D
|
Citaat:
|
arnon grunberg heeft vooral een erg levendige fantasie. ik heb vaak het idee dat hij maar een grapje maakt. dat er op de laatste pagina dan staat,
... JA GRAPJE. Je denkt toch niet dat ik het serieus bedoelde? net als in arnon grunberg en het kijkcijferkonijn dat was helemaal erg. |
Als we nou eens een groot hek om de Generatie Nix periode zetten en er dan een atoombom op gooien, is dat niet iets?
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb van beide heren nooit iets gelezen en eigenlijk staat het idee me ook tegen. Ik vind ze allebei nogal naar om op televisie/andere media te zien, dus denk ik niet dat ik in nader contact met ze wil treden. Dat is het risico dat ze nemen als ze zichzelf zo duidelijk gaan profileren, denk ik. LUH-3417 |
Alleen Tirza gelezen. Ik vond het wel goed.
Edit: zoals al eerder gezegd: grappig, vermakelijk. Ik heb gehoord dat Tirza één van zijn betere boeken is. |
Citaat:
|
Ik vind, of beter gezegd: vond, het erg leuk om Grunberg te lezen. Hij schrijft prachtig, bijna iedere zin is een 'mooie zin'. Lees ze maar eens onafhankelijk van elkaar. Vooral Monogaam vond ik een prachtig verhaal.
Helaas vervalt Grunberg steeds weer in hetzelfde patroon. Hoewel zijn karakters ingewikkeld zijn en uitgebreid uiteengezet worden, blijven de personages contactgestoorde gekken. De verhalen blijven draaien om de vervreemde kijk op de wereld en het leven an sich. Dat is erg vermakelijk, een boek of 5 lang, maar daarna was ik er wel een beetje klaar mee. |
Grunberg, Giphart en Kluun mogen van mij onder dezelfde kam.
Grappig theater, prachtig opgeblazen verwoord, maar wanneer het glazuur eraf valt, blijft er niet eens een bodempje over. Generatie Nix inderdaad. |
Citaat:
|
Heb laatst nog een dun boekje over hem gelezen. Ze laatste geloof ik dat ging er over dat die met die millitairen mee ging naar Uruzgan. Maar dat boekje viel wel mee.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |