![]() |
Tab lezen
Hoi ik heb een vraagje over het lezen van de volgende tab:
E||----------6--6--------|----------6--6--------|----------5--5--------| B||----3--3--------------|----------------------|-----------7---7--------| G||--------------7-------|----7--7-----7--------|--7--7-------5--------| D||----------------------|----------------------|----------------------| A||----------------------|----------------------|----------------------| E||----------------------|----------------------|----------------------| Bijv. in het begin zie je de E6 en G7 onderelkaar welke moet ik dat eerst bespelen? Alvast bedankt |
Dat hoor je wel als je het originele nummer beluistert. Als je dat niet hebt, ben je dom. Tab geven niet of nauwelijks timing aan.
|
Waarom zo opvliegerig? Tuurlijk heb ik het originele nummer wel beluisterd, alleen kom ik er niet uit.
Je kunt ook gewoon een antwoord geven, zo niet, zeg dan helemaal niks. |
Als je het nummer kent, snap ik echt niet waarom je iets vraagt wat je zelf ook kunt horen. Als je goed zou lezen zou je verder begrijpen dat je uit deze tab niet sluitend kunt opmaken of het precies gelijk of net niet moet. Dus kunnen we je niet helpen.
|
Ok, bedankt voor je antwoord.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zoals MetalliCat (vrij bot) aangeeft, zou je dat moeten kunnen horen. Het kan dat je ze tegelijk moet aanslaan (en het er dus niet netjes staat), het kan dat ze écht eerst E6 en dan G7 bedoelen. Probeer te luisteren en het na te spelen. Je zou het moeten kunnen horen als het niet klopt. Bedenk je daarnaast ook dat de meeste tabs op internet vrij slecht zijn en je dus soms dingen anders moet spelen dan in de tab staat. Maar meestal brengen tabs je wel redelijk op weg.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het kan ook zijn dat je ze tegelijk moet bespelen (clawhammer), maar dat lijkt me heeeel onwaarschijnlijk. Zeker omdat de G-snaar geen bassnaar is. |
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11. |